Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Herspoten motorkap.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Help! Herspoten motorkap.

Beste,

Vorige vrijdag (3/12/2010) heb ik mijn wagen bij een carrosier binnengedaan om mijn motorkap te laten herspuiten.
    Want ik had steenslag schade gehad van in de zomer en dat begon na een tijdje te roesten.
    Zogoed als wel was dat zaterdag weg, alles was verdwenen, ik natuurlijk heel blij.
    Zaterdagavond was ik weggegaan en kijk nog eens rond, en zie ik terug een plekje lak weg.
    Natuurlijk dacht ik dat ik dit maar even droomde en ga weg.
    Vandaag heb ik mijn auto wat afgespoten. En jawell, het plekje is echt!
    Ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen.
    Ik heb nergens in het weekend terug een steenslag gehad, en vandalisme lijkt me ook sterk aangezien het echt op steenslag lijkt. Of is de motorkap niet echt deftig hersteld? (Al was het tijdens de afhaling wel weg, maar nu terug).

Hier de foto's (onduidelijk maar dit geef toch al een gedacht).

Wat kan het probleem zijn?
    En hoe valt dit terug te herstellen?
    Ik heb thuis wel een lakstift, maar dan gaat dat niet meer mooi glad zijn, dus dat is echt de laatste optie die ik wil gebruiken..
    Alvast bedankt!
    Last edited by Br3cht; 07/12/2010, 17:43.

Hoe kan je weten dat je geen steenslag gehad hebt? Heb je er niet meer mee gereden sindsdien?

Dit ziet er mij uit als doodgewone steenslag hoor... Wel kak
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Hoe kan je weten dat je geen steenslag gehad hebt? Heb je er niet meer mee gereden soms?

Dit ziet er mij uit als doodgewone steenslag hoor... Wel kak
      Dat hoor je toch? Ik heb echt niks gehoord.
      En jawel, ik heb lange afstanden moeten doen in het weekend. Maar alsnog niks gehoord van getik.
      Ik vind het gewoon weer lachwekkend en triestig dat het weer op een week verneukt moet worden. En ik ben dat echt ziekelijk beu.
      Kan ik weer al eens mijn motor kap laten herspuiten of wat?
      Heb veel goesting om hem weg te doen, altijd maar miserie ermee...

Comment

Steenslag hoor je niet altijd hoor. Soms kan een klein tikje genoeg zijn om zo'n kets te maken. Je kan dat niet vermijden..., ofwel moet je van die anti-steenslag folie op je motorkap kleven, of je moet hem in de garage laten staan. Ik zal je mijn motorkap eens laten zien, dan val je flauw denk ik

Je kan dat met een lakstiftje wat bijwerken ja, als is het maar zodat het beschermt is. Tip: gebruik niet de penseel van de potje want die is veel te groot. Haal je in de Blokker ofzo een heel fijn penseeltje en probeer het daar eens mee. Sommige laten er ook een druppel inlopen met een tandenstoker...
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Steenslag hoor je niet altijd hoor. Soms kan een klein tikje genoeg zijn om zo'n kets te maken. Je kan dat niet vermijden..., ofwel moet je van die anti-steenslag folie op je motorkap kleven, of je moet hem in de garage laten staan. Ik zal je mijn motorkap eens laten zien, dan val je flauw denk ik

Je kan dat met een lakstiftje wat bijwerken ja, als is het maar zodat het beschermt is. Tip: gebruik niet de penseel van de potje want die is veel te groot. Haal je in de Blokker ofzo een heel fijn penseeltje en probeer het daar eens mee. Sommige laten er ook een druppel inlopen met een tandenstoker...
          Maarja, ik vind het niet zo erg als dat zo een puntje is, maar als het begint te roesten, dat vind ik veel erger.
          Bedankt voor de tip!
          Dat ga ik is in het weekend proberen
          Dan zijn er toch wat positievere temperaturen, dus dat helpt ook al wat mee.

Comment

dat is gewoon terug steenslag, heel spijtig. Maar zeker op verse lak ga je het sneller hebben. Je kan het het beste gewoon terug opvullen met wat lak, dop een saté prikker in je lakstiftje en vul de steenslag krater een klein beetje op, laat dat daarna drogen. Eventueel daarna nog een tweede laagje opvullen. Voor het opvullen wel zorgen dat het goed proper is en ontvet (met wat alcohol ofzo)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rodders Bekijk Berichten
              dat is gewoon terug steenslag, heel spijtig. Maar zeker op verse lak ga je het sneller hebben. Je kan het het beste gewoon terug opvullen met wat lak, dop een saté prikker in je lakstiftje en vul de steenslag krater een klein beetje op, laat dat daarna drogen. Eventueel daarna nog een tweede laagje opvullen. Voor het opvullen wel zorgen dat het goed proper is en ontvet (met wat alcohol ofzo)
              Erg bedankt voor je reactie!
              Dan zal het misschien wel niet meer zo mooi glad zijn, maar als het al zwart is, valt het minder op zeker

Comment

Een motorkap volledig laten spuiten voor wat steenslag is stupid vind ik. Veel kans zoals hier dat je binnen de week terug prijs hebt. Ik hou wel van wat steenslag, zie je tenminste dat de kar gebruikt is waarvoor ie dient...
                Als er echt een grote bij is dip ik er eens in met m'n lakstiftje en je ziet daar bijna niets meer van...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                  Een motorkap volledig laten spuiten voor wat steenslag is stupid vind ik. Veel kans zoals hier dat je binnen de week terug prijs hebt. Ik hou wel van wat steenslag, zie je tenminste dat de kar gebruikt is waarvoor ie dient...
                  Als er echt een grote bij is dip ik er eens in met m'n lakstiftje en je ziet daar bijna niets meer van...
                  Hopelijk roest het dan niet door als'k dan achterna er wat lak terug op doe.
                  Dan is er voor mij geen probleem

Comment

Joplaaa.
                    En we hebben weer problemen.
                    Om de steenslagschade te behandelen met de lakstift heb ik de motorkap wat afgespoten met de hoge druk reiniger, en laten afdrogen met zeemvel.
                    Daarna heb ik dat steenslagkratertje ontsmet met dat doorzichtig product wat je meekrijgt met je lakstift. Dit verneukt meer de lak dan iets anders...toen ik zag dat het opdroogde..
                    Daarna zoals gezegt met een prikkertje zo de krater opvullen met wat lak, dat lukte best goed, tot het weer opdroogde, het effect was om van te wenen.
                    Ik schaam me nu echt om hiermee rond te rijden...Oke, de steenslagschade is nu wel beschermd en opgevult, maar de rest is echt bedroevend..
                    Op foto lijkt het niet zo erg, maar in het echt is het een ramp!
                    Hopelijk valt dit mits polieren en andere producten wat te camoufleren, of ik ga weer moete dokken voor een herspuiting...

Comment

Dat doorzichig product dat erbij zit, is dat niet de blanke lak om er achteraf op te doen?
                      Als je eens langskomt voor een detail kan ik er mss nog iets van maken. Beetje wetsanden enzo...
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Dat doorzichig product dat erbij zit, is dat niet de blanke lak om er achteraf op te doen?
                        Als je eens langskomt voor een detail kan ik er mss nog iets van maken. Beetje wetsanden enzo...
                        Inderdaad...het was te laat vooraleer het erop was..
                        Valt zoiets een beetje weg te werken?

Comment

Moet ik irl bekijken en ervaren twerwijl ik bezig ben maar een verbetering gaat er sowieso zijn hoor.
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Moet ik irl bekijken en ervaren twerwijl ik bezig ben maar een verbetering gaat er sowieso zijn hoor.
                            Want dat is nu een heel grote vlek, beter vanafgebleven...
                            Iemand zegt dat ik even langs de carrosier moet gaan, dat hij dat wel even kan herstellen voor een prikje. Maarja ik weet het niet..als ik nu steenslag had op mijn bumpers vind ik niet erg, maar op de motorkap, dat is zo op het zicht he..

Comment

Ai vervelend man !
                              Jochen, zou je zoiets eruit krijgen met wetsanden? Ga je dan niet tot bijna helemaal door de lak moeten gaan?

Comment

Wetsanden kan wel, al vrees ik dat je het steeds zal blijven zien. Het zal ook wat afhankelijk zijn van de dikte van de lak voor de rest. Gelukkig valt dat gemakkelijk op te meten.
                                Zoals ik je al eerder heb verteld kan je proberen het te verwijderen met nagellak remover, echter kan ik niet voorspellen hoe de rest van de pas gespoten kap daarop gaat reageren.

Comment

Zoals ik je al eerder heb verteld kan je proberen het te verwijderen met nagellak remover, echter kan ik niet voorspellen hoe de rest van de pas gespoten kap daarop gaat reageren.
                                  Denk je dat je dit met nagellak remover weg gaat krijgen?
                                  Het lijkt mij dat die brubbeltjes onder de blanke lak zitten, je nagellak remover gaat enkel werken op de blanke lak, niet eronder .... denk ik he

Kzou het niet proberen in elk geval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                                    Beste,

Vorige vrijdag (3/12/2010) heb ik mijn wagen bij een carrosier binnengedaan om mijn motorkap te laten herspuiten.
                                    Want ik had steenslag schade gehad van in de zomer en dat begon na een tijdje te roesten.
                                    Zogoed als wel was dat zaterdag weg, alles was verdwenen, ik natuurlijk heel blij.
                                    Zaterdagavond was ik weggegaan en kijk nog eens rond, en zie ik terug een plekje lak weg.
                                    Natuurlijk dacht ik dat ik dit maar even droomde en ga weg.
                                    Vandaag heb ik mijn auto wat afgespoten. En jawell, het plekje is echt!
                                    Ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen.
                                    Ik heb nergens in het weekend terug een steenslag gehad, en vandalisme lijkt me ook sterk aangezien het echt op steenslag lijkt. Of is de motorkap niet echt deftig hersteld? (Al was het tijdens de afhaling wel weg, maar nu terug).

Hier de foto's (onduidelijk maar dit geef toch al een gedacht).

Wat kan het probleem zijn?
                                    En hoe valt dit terug te herstellen?
                                    Ik heb thuis wel een lakstift, maar dan gaat dat niet meer mooi glad zijn, dus dat is echt de laatste optie die ik wil gebruiken..
                                    Alvast bedankt!
                                    Moet wel een serieuze inslag/steenslag zijn geweest dat dat begint te roesten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joris818 Bekijk Berichten
                                      Denk je dat je dit met nagellak remover weg gaat krijgen?
                                      Het lijkt mij dat die brubbeltjes onder de blanke lak zitten, je nagellak remover gaat enkel werken op de blanke lak, niet eronder .... denk ik he

Kzou het niet proberen in elk geval.
                                      Nee, hij heeft het flesje blanke lak dat bij het steenslag setje gebruikt om te 'ontvetten', daardoor krijg je een extra laagje blanke lak boven op je reeds bestaande laag. Vaak kan je de lak van zo'n steenslag setje verwijderen met nagellak remover, en dus ook het laagje dat hij er bovenop heeft aangebracht. Je kan ook gaan proberen dat hele laagje te wetsanden maar ik vrees dat je steeds een beetje aftekening gaat zien.
                                      Een laatste optie is de langke blob eliminator proberen, echter moet je de lak daarmee niet te lang laten drogen (week maximum).

Comment

Nee, hij heeft het flesje blanke lak dat bij het steenslag setje gebruikt om te 'ontvetten', daardoor krijg je een extra laagje blanke lak boven op je reeds bestaande laag. Vaak kan je de lak van zo'n steenslag setje verwijderen met nagellak remover, en dus ook het laagje dat hij er bovenop heeft aangebracht. Je kan ook gaan proberen dat hele laagje te wetsanden maar ik vrees dat je steeds een beetje aftekening gaat zien.
                                        Een laatste optie is de langke blob eliminator proberen, echter moet je de lak daarmee niet te lang laten drogen (week maximum).
                                        Ah ok, dan heb ik niets gezegd ;-)
                                        Ik dacht dat het product onder de blanke lak was gegaan (via de steenslag) en daar de verf was gaan verprutsen. Kheb dat ooit gehad met een computer case te spuiten.
                                        Op die verf mocht geen blanke lak gebruikt worden, dat wist ik niet dus spoot ik de lak op de verf en toen zag het er ook helemaal zo uit.

Maar da's dus hier niet gebeurd ;-)

Comment

Working...
                                        X