Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke hogedrukreiniger?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik zit de laatste tijd ook wat rond te kijken voor een goeie hogedrukreiniger. Op zich vind ik de Kärcher K5.700 wel een mooi apparaat, maar toch heb ik mijn twijfels. Ik heb namelijk ook een Kränzle 2160 TS(T) gezien welke meer dan het dubbele kost, maar deze is dan ook op elk vlak superieur. Alles in metaal uitgevoerd en zeer robuust en daarbij heeft dat model een traagdraaiende pomp o.i.d. waardoor die nog stiller is en langer meegaat.
    Iemand tips wat ik het beste kan nemen? Ik zou de hogedrukreiniger vooral gebruiken voor het reinigen van het terras en uiteraard regelmatig voor het wassen van de auto's. Een Kärcher K5.700 lijkt me toch ook wel al vrij robuust? Alhoewel ik me wel afvraag hoelang zo'n kunststof spuitpistool met kunststof opzetstukken zonder lekkages en dergelijke blijft werken.
    Last edited by SToRM81; 31/03/2011, 09:22.
    '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

een hogedrukreiniger kiezen is idd geen sinecure, pffff hoe veel types maken die mannen eigenlijk...

Momenteel heb ik nog 3 modellen op het oog

Nilfisk Alto E130 2.9 : alu pomp en kabelhaspel (incl terrasreiniger en de hele reutemeteut)
      Karcher K 5.700 : messing pomp en kabelhaspel (incl terrasreiniger en de hele reutemeteut)
      Kranzle K1151T : topmateriaal in vgl met andere 2, met bijhorend kostenplaatje...

Ben aan het twijfelen of de "standaard" merken idd zo snel defect gaan (gelijk alle reviews doen uitschijnen), zelfs als je in de hogere (meer kwalitatieve) reeksen koopt, of gewoon ineens doorbijten en voor de Kranzle te gaan

miserie, miserie!!!

Comment

Dat laatste klinkt heeel herkenbaar

Ik heb de Kranzle 1151T ook nog op mijn lijstje staan, op zich ook een mooi apparaat. Bij de winkel waar ik m ben gaan bekijken doen ze er nu ook tijdelijk een terrasreiniger bij met een kleine bijbetaling. De 2160 heeft als grote voordeel dat die een traagdraaiende pomp heeft.
        Wat ik zelf wel merk is dat eenmaal je in de prijsklasse van Kranzle rondkijkt, dat die eigenlijk wel erg veel waar voor hun geld bieden en ze zijn zelfs goedkoper dan een Karcher met ongeveer dezelfde specificaties.
        Last edited by SToRM81; 31/03/2011, 11:31.
        '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Ik ben aan mijn 2de kranzle toe en ik moet niets anders meer hebben. Top materiaal.

Heb ook al 2 karchers versleten en die zijn gewoon veel te snel stuk gegaan en haalden belange de performantie van de kranzle niet, al zaten die wel in dezelfde prijsklasse ...

Comment

Vandaag toch maar de knoop doorgehakt

Het is dus de Kränzle 2160 TST geworden. De terrasreiniger zat er gratis bij en ik kreeg ook nog eens 10% extra korting, dus dan kon ik die eigenlijk niet laten gaan. Voordeel van deze is dat alles zeer stevig uitgevoerd is en er een lagetoerenmotor in zit. Hier ga ik nog lang plezier van hebben
            Enige nadeel is wel dat dat ding 40kg weegt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten

Het is dus de Kränzle 2160 TST geworden. De terrasreiniger zat er gratis bij en ik kreeg ook nog eens 10% extra korting, dus dan kon ik die eigenlijk niet laten gaan. Voordeel van deze is dat alles zeer stevig uitgevoerd is en er een lagetoerenmotor in zit. Hier ga ik nog lang plezier van hebben
              Dat ziet er best steving materiaal uit !

Comment

800-900€ betalen voor een hogedruktreiniger vind ik toch vrij veel
                maar zal zeker goed ding zijn, ziet er stevig uit
                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Ik heb er nog iets minder voor betaald En ik verwacht deze toch wel lang te kunnen gebruiken.

Comment

Dat is al een zeer deftige hogedrukreiniger

Ik heb nog altijd mijn Karcher van 100€ , die nog altijd zijn werk redelijk doet ...
                    momenteel teveel andere kosten

Comment

Ik heb er nog iets minder voor betaald En ik verwacht deze toch wel lang te kunnen gebruiken.
                      quanta kosta? (pm)

ik had hier in de buurt een 1151T gevonden met terrasreiniger voor 650€...

Comment

De Quardo 799TS T die ik nog geen jaar gebruik heeft toch al wat mankementen. De manometer is dof geworden, het pistool blijft hangen als je het lost en de vuilfrees is één keer gevallen op en daarin zit een kermamisch stukje dat dan gebroken was en zo'n kop is erg duur.
                        Pomp op zich is wel zeer goed.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Met mijn eigen Nilfisk Alto P150 heb ik altijd een niet volledig vlakke straal.
                          Die wordt maar max. één keer per maand gebruikt en vervolgens corrodeert de kop ofzo waardoor de straal niet optimaal is.
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Gisteren de hogedrukreiniger eens voor het eerst getest en dat werkt toch wel zalig moet ik zeggen!
                            Een 15 meter slang is toch ook wel erg handig, korter zou ik nietmeer willen.
                            Binnenkort maar eens op de auto testen
                            Last edited by SToRM81; 03/04/2011, 11:33.

Comment

Deftig! Daar ga je idd lang plezier van hebben.

Ik heb een jaar of 3 geleden een occasie Kranzle gekocht, het ding was toen al een jaar of 5-6 oud (wel volledig nagekeken en vervangen wat er vervangen moest worden) en hij werkt nog altijd perfect. Wel moet ik eens kijken of ik de olie niet moet vervangen ofzo? Iemand daar info over?

Het probleem van de niet zuivere straal heb ik ook, ik ga die ko peens uit mekaar halen denk ik.
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                Deftig! Daar ga je idd lang plezier van hebben.

Ik heb een jaar of 3 geleden een occasie Kranzle gekocht, het ding was toen al een jaar of 5-6 oud (wel volledig nagekeken en vervangen wat er vervangen moest worden) en hij werkt nog altijd perfect. Wel moet ik eens kijken of ik de olie niet moet vervangen ofzo? Iemand daar info over?

Het probleem van de niet zuivere straal heb ik ook, ik ga die ko peens uit mekaar halen denk ik.

Gewoon wanneer ie goed warm is gelopen na een gebruik de oliedop losdraaien, het toestel zo omleggen dat alle olie er mooi uit kan lopen en daar simpelweg nieuwe 15W40 olie inkappen, ik heb dit onlangs met mijn Kranzle gedaan op aanraden van de hoofdinvoerder voor Belgie die ik toevallig persoonlijk vrij goed ken. als je dat zo om de 3-4 jaar doet zijn die dingen naar zijn ervaring onverslijtbaar bij partikulier gebruik.

Comment

Ik heb net even in het boekje gekeken, eerste olieverversing is na 50 bedrijfsuren en daarna jaarlijks of na 1000 bedrijfsuren. De olie is inderdaad 15W40 (0,5l).
                                  Ik heb lang getwijfeld vanwege de prijs, maar met de gedachte in het achterhoofd dat deze lang zal meegaan valt het opzich ook wel mee. En het is ook erg prettig om mee te werken.
                                  Last edited by SToRM81; 03/04/2011, 13:34.

Comment

Ok thanks, dat ga ik dan eens doen.
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                      Zou deze ook al goed zijn ?

K.55 MD T400

http://www.kieskeurig.be/hogedrukrei...zorgen/323453/
                                      Is dat niet al een ouder model? Anders moet je eens kijken naar de K5.700, die is ongeveer dezelfde prijs met dezelfde specs (opvolger?) en heeft als voordeel dat die een slanghaspel heeft, wat ook wel erg handig is. Ik heb er ook al goeie dingen over gehoord.
                                      Last edited by SToRM81; 03/04/2011, 13:43.

Comment

Is dat niet al een ouder model? Anders moet je eens kijken naar de K5.700, die is ongeveer dezelfde prijs met dezelfde specs (opvolger?) en heeft als voordeel dat die een slanghaspel heeft, wat ook wel erg handig is. Ik heb er ook al goeie dingen over gehoord.

Ouder model , weet niet ?

Staat in Promo in de doe het zelf waar ik soms ga ...
                                        Net eens gecheckt ivm de K5.700 , zit kwa prijs in de buurt van deze die ik voorstelde ..
                                        thx voor de tip , nog eens opzoeken wat ik vind op het net van deze

Comment

Working...
                                        X