Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke hogedrukreiniger?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke hogedrukreiniger?

Wij hebben hier thuis reeds een kleine 10 jaar zo'n hogedrukreiniger van een door mij niet zo gekend merk(is een blauwe, dat weet ik wel)

probleem is dat die te weinig druk kan steken voor deftig auto mee te kunnen afspuiten.
    spuiten vanop 50cm bied echt geen meerwaarde. Blijft evenvuil.

Toen indertijd was het een van de zwaarste types die er waren, ondertussen nogal out of date.
    Ik zou dus willen opzoek gaan naar zwaarder en recenter model.

Hoofddoel dat ie voor gebruikt zal worden is om de auto mee te wassen wekelijks en te foamen.
    Bij de huidige zit er een soort foamstukje bij met zo'n reservoir aan maar het schuim blijft niet plakken aan de auto, veel te slap dus.

Ook bezit de huidige slecht een draad van 5m, wat echt een ramp is voor een auto te wassen als je er amper rond kan.

Ik heb eens zitten zoeken op de site van Karcher maar er is zodanig veel keuze.
    welke zouden jullie mij aanraden?
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Ik heb intussen al heel wat mensen horen klagen over de kwaliteit van hun Kärcher. Met name de goedkopere reeksen zouden heel wat problemen hebben. Het blijkt dat er een aantal onderdelen van de pomp uit kunststof zijn gemaakt dat snel afbreekt.
    Intussen hoor ik wel veel mensen die erg tevreden zijn van hun Nilfisk hogedrukreinger. Dit is het vroegere Kew dat werd overgenomen door Nilfisk.

Comment

Goedkope karchers hebben een plastieken pomp. Dat is dus al meteen te klasseren onder de R van rommel.

Ik heb een karcher met metalen pomp. 't is geen slecht toestel, maar 't is geen Bosch. Voor mij zal het de volgende keer weer een Bosch worden.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
        Goedkope karchers hebben een plastieken pomp. Dat is dus al meteen te klasseren onder de R van rommel.

Ik heb een karcher met metalen pomp. 't is geen slecht toestel, maar 't is geen Bosch. Voor mij zal het de volgende keer weer een Bosch worden.
        Hier ook al 2 maal een goedkope Karcher gekocht ... is inderdaad brol

Ik overweeg ook om (opnieuw) een andere hoge drukreiniger te kopen want binnen hier en 2-3 maand heb ik in totaal 350 m² oprit/terras proper te houden

Comment

dus zoiets zou niet goed zijn? staat bij de super klasse en 1 van de zwaarste bij de compactere versies.
          deze weegt 21.8 kg
          als je naar de professionele gaat kijken zit je al aan 50 kg ...
          Kärcher is een wereldwijd actief familiebedrijf uit het Duitse Winnenden en wereldwijd marktleider op het gebied van reinigingstechniek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
            dus zoiets zou niet goed zijn? staat bij de super klasse en 1 van de zwaarste bij de compactere versies.
            deze weegt 21.8 kg
            als je naar de professionele gaat kijken zit je al aan 50 kg ...
            http://www.karcher.be/be/Producten/H...e/11683010.htm
            Deze zal al goed zijn denk ik , kost ook al een kleine 500€ dacht ik ..

Comment

ja heb ik zonet ook ontdekt
              valt redelijk tegen, ik was eerder op zoek naar iets rond een 300€ ofzo
              zoiets dan?
              zou 370 € kosten volgends hun site

Kärcher is een wereldwijd actief familiebedrijf uit het Duitse Winnenden en wereldwijd marktleider op het gebied van reinigingstechniek.

Comment

Ik heb een oud model Karcher (in 2005 gekocht, voor 375 €). Bolt nog perfect en heeft me nog nooit in de steek gelaten.

Comment

ik zou voor de Karcher HDS 5/11 u gaan, is een kleine warmwaterreiniger die max 80 graden levert, bij een druk van 110 bar, 450 liter per uur.

Meer dan voldoende om auto's te wassen.
                  Voordeel van warmwater is dat je sneller werkt met minder water en druk.

Zelf gebruik ik een karcher HDS 895 , 450 -970 liter per uur geeft, tot 155 graden en 180 bar kan leveren. Is bedoeld voor algemene reinigeingswerken, maar auto's wassen gaat er ook mee.

Beter een keer in een degelijke machine investeren.

Comment

Heb mij gisteren de Karcher K 5700 gekocht
                    nog niet kunnen testen door vriesweer maar zal wel stuk beter zijn dan men vorige.
                    nu nog wachten tot wax-it de foamgun weer binnen heeft.

Comment

Dit weekend was er een stuntverkoop voor de Karcher 5.55 MD met T-Racer 400
                      normale prijs 426,90€ ... nu 279€
                      interessant of niet ?

Comment

Weet er iemand eigenlijk welke modellen van Karcher een plastic pomp hebben?
                        Het schijnt dat je die modellen moet mijden; de andere types zouden wel erg duurzaam zijn.
                        Ik durf dus momenteel niet goed kiezen voor een Karcher....

Comment

Kranzle, van de goedkoopste tot de duurste allemaal deftige pompen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                            Kranzle, van de goedkoopste tot de duurste allemaal deftige pompen.
                            Inderdaad, na lang geleden ook de nodige Karcher's en een Kew te zien sneuvelen ( zelfs dure ! ) uiteindelijk een jaar of 8 terug een Kranzle gekocht, in die 8 jaar heeft ie toch al behoorlijk mogen z'n werk doen en ie doet dat tot hiertoe nog steeds als nieuw, geen Karcher of Kew meer voor me da's zeker.
                            De mijne is er iets zoals deze maar dan wel een ouder model : http://www.kraenzle.be/nl/products-a...2000-serie.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                              Een hogedrukreiniger gerelateerd vraagje...

Ik haat om telkens die hogedrukreiniger uit te halen en aan te sluiten en dergelijke. Ik zou dus eigenlijk aan mijn poort eentje willen installeren dat daar blijft hangen en aangesloten is.
                              Daarbij zou ik dan een lange hoge druk darm willen om tot voor de poorten te geraken en rond de auto te kunnen. Dus een meter of 10.

Alleen kan ik dat nergens vinden

Als die darm dan bovendien in zo'n rolmechanise zit zoals een tuinslang, dan is dat helemaal perfect
                              Als je nu eens kijkt naar mijn post hierboven dan heb je alles wat je vraagt , de mijne staat in een hoekje van de garage met daaraan een leidingkje van een dikke meter ofzo tot aan de regenwaterkraan ( regenwaterpomp hangt er net boven ) . Op de oproltrommel heb ik gekozen voor de langste leiding van 15m. Het enige wat ik moet doen is het toestel plat leggen ( rechtstaand mag je hem niet gebruiken ivm pompsmering ) en de kraan open draaien . Als de leiding ooit versleten is ga ik wel eentje laten maken van een meter of 20-25 , met die 15m kan ik niet tot aan t'straat wat soms vervelend is als ik die snowfoam tot in de goot wil krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                Inderdaad, na lang geleden ook de nodige Karcher's en een Kew te zien sneuvelen ( zelfs dure ! ) uiteindelijk een jaar of 8 terug een Kranzle gekocht, in die 8 jaar heeft ie toch al behoorlijk mogen z'n werk doen en ie doet dat tot hiertoe nog steeds als nieuw, geen Karcher of Kew meer voor me da's zeker.
                                De mijne is er iets zoals deze maar dan wel een ouder model : http://www.kraenzle.be/nl/products-a...2000-serie.htm
                                Interessant , want ik wil ook een nieuwe degelijke hoge drukreiniger want zal dit goe kunnen gebruiken
                                ben dat merk wel nog nooit tegen gekomen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                  Interessant , want ik wil ook een nieuwe degelijke hoge drukreiniger want zal dit goe kunnen gebruiken
                                  ben dat merk wel nog nooit tegen gekomen .
                                  Informeer eens bij Van Damme in Waregem, keuze genoeg daar. Kranzle is een zeer gerenomeerd merk die al jaren heel kwalitatieve toestellen maakt, vroeger was dit bijna uitsluitend voor prof. gebruik maar de laatste 10 jaar zijn ze ook een mooie thuisgebruiker reeks gaan uitbouwen. Koop er zeker eentje met een oprolhaspel, toen ik de mijne kocht kon je net hetzelfde model kopen zonder voor iets minder ( 100 euro verschil ofzo ) maar dat haspeltje is echt van goud waarde, zeker als je een lange leiding hebt. Ik heb voor de mijne ongeveer 750 euro gegeven dacht ik, wel wat duurder dan een karcher maar wel 10 keer beter !

Comment

'k Heb deze tweedehands kunnen kopen.

Twee jaar in gebruik en tot nog toe geen problemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      Informeer eens bij Van Damme in Waregem, keuze genoeg daar. Kranzle is een zeer gerenomeerd merk die al jaren heel kwalitatieve toestellen maakt, vroeger was dit bijna uitsluitend voor prof. gebruik maar de laatste 10 jaar zijn ze ook een mooie thuisgebruiker reeks gaan uitbouwen. Koop er zeker eentje met een oprolhaspel, toen ik de mijne kocht kon je net hetzelfde model kopen zonder voor iets minder ( 100 euro verschil ofzo ) maar dat haspeltje is echt van goud waarde, zeker als je een lange leiding hebt. Ik heb voor de mijne ongeveer 750 euro gegeven dacht ik, wel wat duurder dan een karcher maar wel 10 keer beter !
                                      Thx voor de tip , na de feestdagen eens wa tijd maken om 1tje uit te zoeken ... en ik zou ook liefst zo 1 hebben met oprolhaspel , ziet er mij een handig systeem uit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                        'k Heb deze tweedehands kunnen kopen.

Twee jaar in gebruik en tot nog toe geen problemen.

http://www.tuinenparkshop.nl/Webwink...kreiniger.html
                                        Dat merk ken ik dan wel

Comment

Working...
                                        X