Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichte lakschade laten herstellen (leasing)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lichte lakschade laten herstellen (leasing)

Hallo,

Moet binnenkort mijn leasingwagen terug inleveren "in perfecte staat"... Type wagen BMW118D
    Nu heb ik links vooraan enkele krassen onder aan de bumper die door de lak gaan, dus ik vrees dat ik dewe eerst moet herstellen...

Nu heeft de werkgever een slechte verzekering die zegt dat alles beneden de 500euro volledig zelf moet opgehoest worden... Dus ik vroeg mij af wat hoeveel de kostprijs van deze reparatie (herlakken) bij een erkende garagist zou kosten... iemand een idee?

En wat zou de prijs zijn bij een goede carrossier ergens in het Mechelse-Leuvense?

Bedankt voor de tips!

Een bumper herspuiten zal je toch ongeveer 250-tal euro mogen neerleggen.

Comment

Hier se - een Deloitte lease rijder - naar waar vertrek je ? :-)
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Ti Bekijk Berichten
        Een bumper herspuiten zal je toch ongeveer 250-tal euro mogen neerleggen.
        Daar ben ik niet zeker van.
        Ik zou gewoon eens een offerte laten maken bij een carrossier, het moet goedkoper kunnen. 500 euro mag het je zeker niet kosten.
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Offerte voor mijn bumper was 220 incl.

Comment

Nope, niet deloitte

Deze namiddag een afspraakje bij de garage en de expert..; ben benieuwd wat ze er gaan van maken... Ik post straks een update...

Thanks alvast voor de opinions!

Comment

De krassen zitten echt door de lak, dus ik vrees ervoor... De LM staat hier ook nie echt bekend als 'tolerant' ....

Comment

Bon, dus de expert is komen kijken... Uurtje werk demontage, herspuiten, etc etc
                Ik vermelde dat het belangrijk was voor mij om boven de 500 euro te zitten, anders laat ik het wel ergens anders doen...

Hmm, hmm, we moeten een bestekje opmaken... Morgen laten we weten hoeveel het zal zijn...

Afwachten dus tot morgen!

To be continued...

Comment

Als de werkgever zegt dat alles onder de 500 euro zelf betaald dient te worden dan bedoelt hij waarschijnlijk dat er een vrijstelling is van 500 euro. Dat betekent dat je de eerste 500 euro toch gaat moeten betalen. Met een bestek van 350 euro gaat het u in dat geval 350 euro kosten. Met een bestek van 550 euro gaat het u 500 euro kosten en die extra 50 euro zal door de verzekering gedekt worden. Vraag dat eerst eens na.

Indien het zo is zoek je gewoon de goedkoopste die de schade wil herstellen op een zodanige manier dat het even niet meer opvalt. . Misschien kan het wel met een spot-repair.

Comment

met foto

Bij mijn werkgever werkt het vreemd genoeg zo
                    - is de reparatie meer dan 500 euro, dan moet de werkgever de 500 euro ophoesten en rekent hij hiervoor 25% (125 euro) aan aan de werknemer
                    - is de reparatie minder dan 500 euro, dan moet de werkgever tevens dit volledige bedrag betalen (bijv. 490 euro), maar dan rekent hij dit volledig door aan de werknemer

I know... heel vreemd, maar zo gaat het...

Heb een foto bijgevoegd...
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

In de relatie werkgever <--> verzekering werkt het dus zoals ik beschrijf: gewoon een vrijstelling van 500 euro.

Vreemde policy die de werkgever opzet tegenover zijn werknemer maar als het zo is dan moet je hier natuurlijk op inspelen.

Wat de schade betreft: dat moet toch tamelijk goedkoop kunnen als je zou willen. Alle schade bevindt zich onder dat lijntje zodat het stuk dat moet herspoten worden echt klein blijft.

Comment

Kan je niet gewoon een spot repair laten uitvoeren, de schade zit zo ver naar beneden op de bumper dat het niet zo zal opvallen.

Comment

Op foto is het moeilijk te beoordelen maar ik zou durven denken dat al een deel (niet daar waar de lak volledig weg is) zelfs machinaal weggepolierd zou kunnen worden.

Comment

Heb mijn licht ook eens opgestoken bij spot-repair en die spreken van 175 euro all-in. Daar kan ik al wel met leven

Ben benieuwd wat de garage morgen gaat zeggen...

Het probleem is inderdaad daar waar de verf volledig weg is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                              Op foto is het moeilijk te beoordelen maar ik zou durven denken dat al een deel (niet daar waar de lak volledig weg is) zelfs machinaal weggepolierd zou kunnen worden.

Dit zou ik inderdaad ook eerst proberen....de dap eens flink op loslaten en daarna een paar lagen glaze (blackhole) met een goede filler. Daarna een goede wax erover.De putjes opvullen met een verfstift. Omdat dit onderaan zit zou het al een heel pak minder opvallen denk ik....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                Dit zou ik inderdaad ook eerst proberen....de dap eens flink op loslaten en daarna een paar lagen glaze (blackhole) met een goede filler. Daarna een goede wax erover.De putjes opvullen met een verfstift. Omdat dit onderaan zit zou het al een heel pak minder opvallen denk ik....
                                Inderdeed.
                                Maar de putjes wel eerst aanpakken met een lakstiftje alvorens glaze en wax aan te brengen.

Comment

Inderdeed.
                                  Maar de putjes wel eerst aanpakken met een lakstiftje alvorens glaze en wax aan te brengen.
                                  klopt....ik had het naderhand nog ingevoegd maar blijkbaar op de verkeerde plek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                    klopt....ik had het naderhand nog ingevoegd maar blijkbaar op de verkeerde plek
                                    't Is je vergeven.

Comment

't Is je vergeven.

oef

Comment

Eindelijk het bestek binnen:
                                        514.66 euro incl BTW

Nu blijft natuurlijk de vraag of de franchise incl of excl BTW is.. en daar kunnen ze bij mij op t werk geen uitsluitsel over geven, pffff

Comment

Working...
                                        X