Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stofdeeltjes in lak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Stofdeeltjes in lak

    Mijn vader heeft 2 weken geleden zijn motorkap laten herlakken. Gisteren heeft 'm z'n wagen gepoetst en stelde hij vast dat er een aantal stofdeeltjes zijn ingespoten.

    Zijn vraag is of deze stofdeeltjes weggepolierd kunnen worden. Zijn carrossier wil dat morgen al doen. Is dat niet te snel? Moet de lak niet langer uitharden?
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

  • #2
    Stofdeeltjes wegpolieren?

    Geen idee of dat mogelijk is... dan moet men toch al veel gaan wegpolieren lijkt me

    2 weken is wel "genoeg" om uit te harden, die lak hebben ze waarschijnlijk toch al laten bakken ook.

    Comment


    • #3
      Ik denk dat het praktisch onvermijdelijk is om te herlakken zonder stofdeeltjes. Het zijn eerder kleine deeltjes die meegespoten zijn. In het licht zie je ze duidelijk op de lak liggen, terwijl ze ook ingespoten zijn. Je ziet ook dat de lak er wat rondgevloeid is.
      De carrossier had hem voorgesteld om de motorkap mat te schuren en dan terug te polieren.
      Mijn vader is een zeer punctueel persoon. Hij stelde zelfs voor om de motorkap opnieuw te lakken.

      Als het mijn motorkap was, dan liet ik er niets aan doen.
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • #4
        Mijn broer heeft hetzelfde aan de hand, uitleg van de spuiter was dat het vrijwel onmogelijk is om zo'n cabine echt hermetisch zuiver te houden zoals in een fabriek het geval is.

        Ik zei ook al dat ik niet akkoord zou zijn met zo'n uitleg, maar als ze je verder geen beter resultaat kunnen beloven...

        Motorkap mat schuren en dan enkel polieren lijkt mij geen oplossing, die lak gaat dan serieus dunner zijn. Vernissen in plaats van polieren is de boodschap.

        Comment


        • #5
          Eigenlijk kan 'm dan best vragen om de lakdikte na te meten.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • #6
            Ik denk dat ze het bij een carrossier in Keulen horen donderen als je met zo'n dingen afkomt

            Comment


            • #7
              Bij herspuiten is de lak meestal een stuk dikker als af-fabriek, dus heb je wel redelijk wat om op te schuren. Natuurlijk is de vraag in welke laag de vuiltjes zitten, als die in je kleurlaag zitten kan je nog zoveel schuren als je wil, éénmaal door de blanke laag moet je toch herspuiten. Het is een natuurlijk het best van dit als eerste te proberen.


              Als het vuiltje de kleurlaag zelfs 'door' de blanke laklaag tilt dan moet je zeker gaan herspuiten om dat ok te krijgen. Dit is bij zo goed als elke carrossier een straatje zonder eind.




              Als de lak echt rond gevloeid is, zit je trouwens met meer als vuil want dan stoot er iets lokaal de verf af, meestal zijn dit siliconen.

              Comment


              • #8
                voor stofdeeltjes en lopers in de lak: 1 oplossing



                misschien na het wegsnijden nog een seconde of 3 wetsanden, daarna polieren en probleem is weg
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  't zou handig zijn mocht je effectief zeggen wat dan de oplossing is.

                  Comment


                  • #10
                    ik heb het al -tig keer gezegd: daimond cutter
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      voor stofdeeltjes en lopers in de lak: 1 oplossing

                      misschien na het wegsnijden nog een seconde of 3 wetsanden, daarna polieren en probleem is weg
                      Zoals al gezegd hangt dat er allemaal vanaf hoe diep dat stofdeeltje in de lak zit. Zit dat door de bovenste blanke laklaag dan heb je niets om op in te werken...

                      Comment


                      • #12
                        als het in de grondlak zit, heb je een slechte carrossier want die had de grondlak al zoiwieso moeten opschuren

                        zit het in de kleurlak, dan nog kan je dit gebruiken vermits je met de daimond cutter zoveel wegsnijd als je zelf wilt. Zelfs al zit je door de blanke lak, dan nog is dit niet groter dan een speldekopje.
                        In october heb ik nog een defender gedaan welke in de witte lak allemaal ingebrande ijzerdeeltjes had, waarschijnlijk van een werken met een slijpschijf op een stelling terwijl de auto eronder stond. Geen enkel product of klei kreeg de puntjes weg. Via de cutter (ben er een hele dag mee bezig geweest) alle puntjes weggesneden en daarna alles mooi terug gepolierd en beschermlaag aangebracht. Resultaat was een defender die terug wit zag en geen beige schijn meer had. Ook hal had de lak zwaar afgezien door het inbranden want de kleine kratertjes krijg je natuurlijk niet weg (tenzij je met nat gaat schuren, maar de lak op een defender is flinterdun)
                        www.peugeotforum.be

                        Comment

                        Working...
                        X