Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doffe lak te redden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Ti Bekijk Berichten
    Ik kan je alvast meguiars ultimate compound aanbevelen. Met dit product kan je heel veel bereiken.
    Da's inderdaad een goed produkt....ik heb het mee in m'n gamma. Ik ga met een aantal produkten testspots doen om te bekijken wat het best werkt.
    Alles hangt af van de staat van de lak en de hardheid. Uit ervaring weet ik dat sommige produkten bij de ene lak prima werken en bij de andere totaal niet.

De ultimate compound heeft de eigenschap dat je ermee door kunt werken. De korrel breekt niet af. Produkten zoals SSR van poorboys daarentegen die moet je opwerken tot ze olieachtig worden en daarna afvegen om het resultaat te checken en eventueel nog een pas te zetten...

Comment

ik vrees dat het uitpolieren toch niet voor volgende week gaat zijn.

Net een tikje verkocht aan een camionette die vlak voor mijn neus een straat uitkwam... geen goed idee om dat te doen, zeker niet met alle sneeuw en ijs onder mijn wielen.

De 27e tussen 8 en 12 komt de expert kijken, en daarna zal dan een herstelling volgen zeker hé.

Dus misschien best hier even op wachten dan...
      Helaas is het langs de rode kant en niet de roze

Enkele (slechte) foto's:

Last edited by Timmeke-Tim; 21/12/2010, 11:10.
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

Comment

Max. 3 foto's per bericht aub.

Het lijkt precies niet zo erg maar ondertussen zit je toch maar weer met de miserie.

Op deze foto's lijkt de doffe lak ook nog mee te vallen.

Comment

Oeps ik zal er op letten

Ja inderdaad schade valt wel mee, al kan ik toch 1 tot 2 vingers tussen de bumper en de lamp steken, en is deze aan de grille afgescheurd etc.
          Gardebou heeft een "puntje" waar het bevestigingsstuk zit. Tis enkel niet goed te zien op die GSM foto's

Idd allemaal niet hard en ernstig. ENkel jammer dat de plannen hierdoor achterop geraken.

Doffe lak is hier idd niet goed op te zien door 2 redenen;

-de schadekant is nog niet dof aangezien die enkele jaren geleden al eens werd uitgeneveld na het herspuiten van de schuifdeur.

Motorkap is normaal duidelijk dof als deze droog is, maar door de laag pekel en de smeltende sneeuw staat deze wat nat en is het niet goed te zien... (droog in de zon heeft deze precies een witte laag overheen en lijkt ze meer roze dan rood)

*edit* uit andere hoek is de schade iets beter te zien:

Last edited by Timmeke-Tim; 21/12/2010, 12:44.
          www.meevliegen.be

Comment

Hey Tim,
            vermoedelijk (voor zover ik kan zien en als er niet teveel onderliggende schade is) zal het een andere bumper worden en je spatbord herspuiten.
            We zullen de kap wel polijsten tot het verschil met de vers gespoten delen minimaal is.

Hopelijk vallen de kosten nog wat mee. (gelukkig heb je zelf niks)

Comment

Wim, Ok!

Ik heb op de kap ook enkele steenslagjes die wat aan het roesten zijn... lakstift?

Ik hoop dat het snel hersteld is en we snel aan de slag gaan kunnen ;-) hopelijk maandag meer nieuws.

Moeten we ook een tijd tussen spuiten en polieren respecteren? of kan dit redelijk snel erna?

Kosten zullen zeker meevallen, was in mijn recht en als dit niet zo was, staat er nog steeds een omnium op ;-)

Groetjes!
              www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                Wim, Ok!

Ik heb op de kap ook enkele steenslagjes die wat aan het roesten zijn... lakstift?

Ik hoop dat het snel hersteld is en we snel aan de slag gaan kunnen ;-) hopelijk maandag meer nieuws.

Moeten we ook een tijd tussen spuiten en polieren respecteren? of kan dit redelijk snel erna?

Kosten zullen zeker meevallen, was in mijn recht en als dit niet zo was, staat er nog steeds een omnium op ;-)

Groetjes!

het herspoten gedeelte mag niet direct gepolierd worden; de lak moet wat langer uitharden. (in de zomer enkele weken) Natuurlijk zout dat gedeelte zo goed gespoten moeten zijn dat we dit niet hoeven te polieren.
                Dat nieuw gespoten stuk moeten we wel beschermen met een wax die de lak niet hermetisch afsluit zodat hij nog wat kan uitdampen. de steenslag moet ik eerst effie zien. Het kan zeker geen kwaad dat je een lakstift aanschaft. Binnenkort (begin januari) volgen we nog een workshop waarin bijwerken van steenslag één van de onderwerpen is. De lakstift blijft daarin een nodig iets
                Last edited by ; 21/12/2010, 15:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                  het herspoten gedeelte mag niet direct gepolierd worden; de lak moet wat langer uitharden. (in de zomer enkele weken) Natuurlijk zout dat gedeelte zo goed gespoten moeten zijn dat we dit niet hoeven tet polieren.
                  Dat nieuw gespoten stuk moeten we wel beschermen met een wax die de lak niet hermetisch afsluit zodat hij nog wat kan uitdampen. de steenslag moet ik eerst effie zien. Het kan zeker geen kwaad dat je een lakstift aanschaft. Binnenkort (begin januari) volgen we nog een workshop waarin bijwerken van steenslag één van de onderwerpen is. De lakstift blijft daarin een nodig iets

Owkay, dan voorzie ik een lakstiftje!

Ik ga bestek laten maken bij mijn garage. Nu ben ik wel niet zo'n fan van hun carrosserie afdeling (eigenlijk niet van de ganse garage maar goed).

Vorige keer hebben ze ipv mijn achterdeur men schuifdeur herspoten (vandaar slechts halve doffe lak) en een zoooo zichtbaar putje hebben ze niet bijgewerkt, en er is een dikke duidelijke loper aan... Met alle respect, maar dan had ik even goed 3 busjes motip besteld en men garage afgeplakt hoor

Ik zou liever naar een carrosier rijden, maar dat kan achteraf nog hé. We'll see ;-)
                  Als het enkel de gardebou is... als ze dat al verneuken stuur ik het gewoon terug

Ik zal in ieder geval rekening houden met het feit dat nieuwe lak even tijd nodig heeft. Maar dan kunnen we met de rest van de doffe stukken aan de slag hé
                  www.meevliegen.be

Comment

Kan je bij de carrossier geen klein potje lak vragen? Zogezegd 'n overschotje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                      Kan je bij de carrossier geen klein potje lak vragen? Zogezegd 'n overschotje.
                      In plaats van een lakstiftje dan?

Kan ik wel doen denk ik...
                      www.meevliegen.be

Comment

In plaats van een lakstiftje dan?

Kan ik wel doen denk ik...
                        Yep.

Comment

Dat is zelfs beter dan een lakstiftje want het bijgeleverde borsteltje bij zo'n lakstift is toch waardeloos. Je legt ermee meer verf dan nodig. zo maak je van een putje (wat steenslag eigenlijk is) een bult.

Ps : trouwens knappe site in je onderschrift....jij bent piloot??? knap!
                          Last edited by ; 21/12/2010, 16:49.

Comment

Ik zal het zeker vragen!

en ja, ik vlieg al eens :-p
                            Helaas niet full time, maar ja.

Deze stickers zouden er dan ook op moeten op de zijkant:
                            (zilvergrijs of chromé)

www.meevliegen.be

Comment

Ik zal het zeker vragen!

en ja, ik vlieg al eens :-p
                              Helaas niet full time, maar ja.

Deze stickers zouden er dan ook op moeten op de zijkant:
                              (zilvergrijs of chromé)

Die foto kan ik niet zien Tim...alleen een rood kruisje

Comment

Tiens,

Om een of andere reden kan ik het wel zien in firefox en niet in IE ...

Stom :-(
                                www.meevliegen.be

Comment

Tiens,

Om een of andere reden kan ik het wel zien in firefox en niet in IE ...

Stom :-(
                                  stuur het me via m'n mailadres....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                    stuur het me via m'n mailadres....
                                    is gelukt

Comment

Dit weekend de combo eens aangepakt met Wim.....

WAT EEN RESULTAAT!

Veel bijgeleerd dankzij Wim's tips en trick's
                                      Ik ben een fan geworden

Meer komt ongetwijfeld asap op de "voor en na"

Ik ga me snel de juiste producten aanschaffen om hem netjes te houden!
                                      Desondanks hij 7-8 jaar is, weer een flinke motivatie om hem tiptop te houden...
                                      www.meevliegen.be

Comment

weeral één die besmet is met het ongeneeslijke poetsvirus.

Je was een erg goede leerling en helper; alleen had ik die job nooit op één dag rondgekregen

Comment

Ik wil zo snel mogelijk foto's zien.

Comment

Working...
                                          X