Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandschade door sigarettenpeuk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Brandschade door sigarettenpeuk

Vandaag ben tot de schokkende conclusie gekomen dat iemand zijn sigaret op mijn auto heeft uitgedrukt.
    Ik moest werken en kwam er tijdens mijn lunch achter. Mijn auto stond in de parkeergarage onder het gebouw (gelijkvloers).

Aan de overkant van de straat hangt een "bolcamera" maar na navraag bij de security bleek dit niet naar mijn auto gericht te zijn.
    Zo trof ik mijn auto aan... met de peuk ernaast om het nog te verduidelijken. Ik rijd met een Opel Speedster, mogelijk is er jaloezie gemoeid.

Heeft iemand tips om dit weg te werken?

met geluk met wat polieren?

Comment

Ik vind het een vrij grote vlek en er is ook een ietsiepietje klein stipje/bultje van verbranding.

Comment

De auto is btw van Polyester, is polieren dan mogelijk? Ik ken er niets van...

Comment

mss domme opmerking (wax-it en consoorten???): lakgewijs maakt dit toch niet uit of polyester of ... is?

Comment

Jawel, polyester heeft een veel slechtere warmtegeleiding dan metaal. Je moet dus veel voorzichtiger zijn.

Maar in principe moet dat evengoed mogelijk zijn ja.

Foto's van die Speedster in zijn geheel? De enige hier in de buurt met die kleur is eentje die nog wat andere kleuren en een strijkplank heeft ook, dus ik hoop dat het die niet is

Comment

polieren kan op polyester ook maar met wat meer omzichtigheid.
              Met een Excentrische machine kan je daar ook niet veel bij fout doen.
              Ik zou het in elk geval proberen; voor zover er een klein stukje door de lak gebrand is (bultje), zal je niet veel kunnen doen. Het gedeelte dat zwart ziet errond is vermoedelijk voor een gedeelte roet, wat toch grotendeels verwijderbaar moet zijn...

Het zal daarna waarschijnlijk bijna niet meer opvallen....

Op die dader mogen ze van mij een heel pakje sigaretten één voor één uitdoven; op z'n blote huid

Comment

Onderstaande foto's op verzoek. Ik ben er echt niet goed van dat men in staat is om zoiets te doen.
                Ik probeer de hele dag mijn hoofd te verzetten maar ik blijf die plek voor mijn ogen zien grrrr.
                @ Blackfox: ik ken die strijkplank waar je het over hebt, ik vind die ook ronduit walgelijk. Over een speedster hoor ik heel uiteenlopende meningen en ik begrijp ook dat vele mensen hem niets vinden maar wat die gast uit Maasmechelen met de zijne heeft gedaan is te erg voor woorden, een echte clownsauto.

Wat vooral aan mij knaagt is dat mijn auto 3 maanden geleden pas een nieuwe laklaag heeft gekregen (was eerst grijs). Ik heb daarstraks alvast klacht ingediend bij de politie van Maastricht. Uit principe, niet dat het iets zal helpen.

Comment

prachtige wagen die speedster; ze hadden hem nooit uit produktie mogen halen......alhoewel nu worden de bestaande wagens natuurlijk veel meer waard

Hopelijk komt het nog goed en pakken ze die klojo

Comment

Welkom op het forum.
                    Bij het posten van foto's graag rekening houden met regel 10 van het forumreglement, nl. max. 3 foto's per bericht zijn toegestaan.

Wat de speedster betreft, schande dat sommigen tot zoiets in staat zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oblivion100 Bekijk Berichten

mooi buitenverblijf.
                      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Schandalig dat zo'n dingen gebeuren.
                        Ik kan je helaas niet helpen maar ik hoop dat je het er uitgepolierd krijgt !
                        Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                        Current:
                        1987 Mercedes-Benz W124 200D
                        1979 Mercedes-Benz W123 280E
                        1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                        Ex:
                        1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                        1976 Mercedes-Benz W123 250
                        1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                        1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                        1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                        1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                        2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                        1980 Mercedes-Benz W123 280
                        1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Onderstaande foto's op verzoek. Ik ben er echt niet goed van dat men in staat is om zoiets te doen.
                          Ik probeer de hele dag mijn hoofd te verzetten maar ik blijf die plek voor mijn ogen zien grrrr.
                          @ Blackfox: ik ken die strijkplank waar je het over hebt, ik vind die ook ronduit walgelijk. Over een speedster hoor ik heel uiteenlopende meningen en ik begrijp ook dat vele mensen hem niets vinden maar wat die gast uit Maasmechelen met de zijne heeft gedaan is te erg voor woorden, een echte clownsauto.
                          Inderdaad

Ben je nog niet tegengekomen in ieder geval, ben zelf van Maasmechelen en kom vrij vaak in Lanaken. Binnekort zelfs dagelijks wegens werk
                          Knappe kar in ieder geval, hopelijk krijg je het opgelost!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                            Inderdaad

Ben je nog niet tegengekomen in ieder geval, ben zelf van Maasmechelen en kom vrij vaak in Lanaken. Binnekort zelfs dagelijks wegens werk
                            Knappe kar in ieder geval, hopelijk krijg je het opgelost!
                            Mijn vaste driehoeksroute is Lanaken - Maasmechelen - Maastricht. In Maasmechelen met name naar Opgrimbie, Boorsem of een keertje M2, Euroscoop of gamemania. Ik ga er ook dagelijks mee werken in Maastricht. Vandaag was wel een hel op de baan.
                            Ik ga dinsdag (als ik vrij ben) wat wax producten kopen. Kijken of het daar wat mee verminderd.
                            Last edited by ; 19/12/2010, 22:28.

Comment

Vandaag ook in Maastricht geweest, centrum was rampzalig idd

Heeft je speedster winterbanden nu? Want ik kan me voorstellen dat je anders niet ver geraakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                Vandaag ook in Maastricht geweest, centrum was rampzalig idd

Heeft je speedster winterbanden nu? Want ik kan me voorstellen dat je anders niet ver geraakt
                                Neen ik heb geen winterbanden en het was een echte hel ja. Alles ging goed tot ik thuis bij de oprit aankwam die kon ik niet oprijden omdat mijn bodemplaat dieper dan de sneeuw ligt. Met een traktor heel de sneeuw plat gedrukt en dan door 4 man geholpen om op het heuveltje te komen :p. Ik ben zwaar aan het overwegen om morgen met de bus te gaan. Ik rijdt nu echt op de limiet van de wagen.

Comment

Goed zot dus

Comment

Geen idee waar ik de apparatuur kan halen om te polijsten en hoe dat exact moet. Ik ga morgen naar een bouwmarkt, die moeten zeker de correcte apparatuur hebben.

Ik ben vandaag met de mannen van facilities op het werk gaan spreken. Ze gaan de camerabeelden aandachtig herbekijken. Ik ben èrg benieuwd of ik ga weten wie de dader is. Ik zit nu met een onaangenaam gevoel op het werk. Elke vreemde snuiter die ik tegenkom beschouw ik als de dader.

Ik weet ook zéker dat de dader nog een kijkje bij mijn auto zal nemen om zijn brandmerk te aanschouwen. Je weet hoe die mannen zijn, die hebben daar plezier in. Ik ben blijkbaar de eerste waarbij ze een sigarettenpeuk hebben uitgedrukt, dat waren ze nog niet tegen gekomen :s. Terwijl er ook schone witte audi's en mercedessen dagelijks staan geparkeerd. Misschien is een camera met flash card in de auto plaatsen wel een goed idee.

Comment

Geen idee waar ik de apparatuur kan halen om te polijsten en hoe dat exact moet. Ik ga morgen naar een bouwmarkt, die moeten zeker de correcte apparatuur hebben.

Ik ben vandaag met de mannen van facilities op het werk gaan spreken. Ze gaan de camerabeelden aandachtig herbekijken. Ik ben èrg benieuwd of ik ga weten wie de dader is. Ik zit nu met een onaangenaam gevoel op het werk. Elke vreemde snuiter die ik tegenkom beschouw ik als de dader.

Ik weet ook zéker dat de dader nog een kijkje bij mijn auto zal nemen om zijn brandmerk te aanschouwen. Je weet hoe die mannen zijn, die hebben daar plezier in. Ik ben blijkbaar de eerste waarbij ze een sigarettenpeuk hebben uitgedrukt, dat waren ze nog niet tegen gekomen :s. Terwijl er ook schone witte audi's en mercedessen dagelijks staan geparkeerd. Misschien is een camera met flash card in de auto plaatsen wel een goed idee.

Ivm. goed materiaal om te polieren : NIETde bouwmarkt maar bijvoorbeeld :

of
                                      Ontdek bij Carclean.com een unieke selectie van autopoetsmiddelen en profiteer van advies op maat door onze vakkundige medewerkers.

het zijn beide erg goed webwinkels.

tip : mail ze en vraag info....zo doe je het in één keer goed....er bestaat namelijk veel rommel (zoals in de bouwmarkten)

anders ga je best naar een winkel waar ze produkten verkopen voor de carrossiers.

Echt , ik meen dit !

Als je wat dichterbij woonde zou ik het gerust even zelf geprobeerd hebben....
                                      Last edited by ; 21/12/2010, 05:37.

Comment

Mij hebben dat ook eens gelapt. Na veel " wrijven " met allerhande producten was de brandvlek minder zichtbaar, maar heb ze nooit volledig weg gekregen. Aan de foto te zien denk ik meer aan een achteloos " weggeschoten " sigarettenpeuk. Nu dat maakt het natuurlijk niet minder erg.
                                        truth is in the eye of the beholder

Comment

Working...
                                        X