Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uni-lak (geen metaalkleur)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• uni-lak (geen metaalkleur)

Ik heb een BMW besteld met een zwarte uni-lak (geen metaalkleur) lak. Nu vroeg ik mij af of er nog veel (kwaliteits)verschil is tussen uni-lak en metaalkleur lak? Aangezien hij toch al besteld is met deze uni-lak, vroeg ik mij af of er speciale zaken zijn waarmee je moet rekening houden bij het (wekelijks) poetsen van de wagen? Kan je evenzeer die lak detailen, clayen en polieren? Kunnen jullie mij producten aanraden voor deze lak?

met of zonder vernis?
    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen137 Bekijk Berichten
      Ik heb een BMW besteld met een zwarte uni-lak (geen metaalkleur) lak. Nu vroeg ik mij af of er nog veel (kwaliteits)verschil is tussen uni-lak en metaalkleur lak? Aangezien hij toch al besteld is met deze uni-lak, vroeg ik mij af of er speciale zaken zijn waarmee je moet rekening houden bij het (wekelijks) poetsen van de wagen? Kan je evenzeer die lak detailen, clayen en polieren? Kunnen jullie mij producten aanraden voor deze lak?
      alles wat hiervoven vermeld werd kan; de manier van behandelen hangt wel een beetje van het feit of deze kleur ook een blanke vernislaag heeft of niet. Met blanke vernislaag is de lak hetzelfde te behandelen als een metaalkleurlak.

Comment

is er een manier om na te gaan of er een vernis laag op zit? Zou denken van wel, het is een nieuwe BMW 1 in het zwart. Iemand hier een bevestiging van?

Comment

Zit sowieso een vernislaag op hoor. Gewoon behandelen zoals een metallic
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Vermits het mijn eerste nieuwe wagen is, wil ik deze natuurlijk heel goed gaan onderhouden. Ik heb al verschillende 'voor en na' wagen bekeken en het betreffende forum en wil het niet zover laten komen als sommige gevallen daar, nu is echter mijn vraag welke producten raden jullie mij aan (rekening houdend met de zwarte uni-lak)?

Ik zoek producten voor:
            - wekelijkse wasbeurt
            - velgen en banden
            - kleien (kan dat op een niet-metaallak?)
            - eventueel polish
            - waxen, beschermen
            - kunststof
            - glas

Welke washmit, microvezel towel, velgenborstel, wax pads raden jullie mij aan?
            Merci

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen137 Bekijk Berichten
              Vermits het mijn eerste nieuwe wagen is, wil ik deze natuurlijk heel goed gaan onderhouden. Ik heb al verschillende 'voor en na' wagen bekeken en het betreffende forum en wil het niet zover laten komen als sommige gevallen daar, nu is echter mijn vraag welke producten raden jullie mij aan (rekening houdend met de zwarte uni-lak)?

Ik zoek producten voor:
              - wekelijkse wasbeurt
              - velgen en banden
              - kleien (kan dat op een niet-metaallak?)
              - eventueel polish
              - waxen, beschermen
              - kunststof
              - glas

Welke washmit, microvezel towel, velgenborstel, wax pads raden jullie mij aan?
              Merci
              Gewoon eens langsgaan bij Wax-it , daar krijg je bovenop de goede producten een zeer goede uitleg!

Comment

Mequiars heeft uitstekende washmitt. Eventueel een waffle-towel. Wheelbrush gewoon erop letten dat je de borstel kan buigen zo kan je makkelijk achter de velgen. En zorgen dat hij zeker geen krassen kan maken. Meestal met kunstof bescherming bovenaan.
                Heb eens pads gekocht bij wax-it. Weet het merk niet meer maar die deden gewoon goed hun werk.
                Andere zoals w-aps applicator pad zijn ook te doen. Oftewel mequiars. De paarse foampads.

Comment

Mijn producten komen ook van bij Wax-It. Top qua advies en produkten. Voor jouw wagen zou ik beginnen met dit pakketje rekening gehouden met de prijs/kwaliteit.
                  Poorboys shampoo. 2 Microvezel washandschoenen. 1 of 2 Waffle weave droogdoeken.
                  Kleien kan ook op jouw lak, ik zou opteren voor een medium klei (ook Poorboys of Blackfire) kwestie van toch wat bite te hebben. Glijmiddel Spray & Wipe (Poorboys, verdunnen om makkelijker te werken).
                  Gevolgd door Poorboys Blackhole Glaze en afwerken met Collinite Wax 476.
                  Een specifieke velgenreiniger is niet echt nodig. Je kan gerust Poorboys APC daarvoor gebruiken (ook makkelijk aan te lengen 1/2 - 1/3 - 1/4 - 1/10) afhankelijk van vervuiling en de geeigende velgenborstel EZ borstels zijn goed. Op glas is Eimann Fabrik Clear Vision heel goed. De juiste applicators, pads en poetsdoeken zal men je daar ook wel aanbevelen.
                  Check eens de handleidingen op hun site. Veel poetsplezier!

Comment

Ik heb een E39 met zwarte uni lak. En ik behandel dat gewoon hetzelfde al was het metaalkleur. Wassen met zo'n mit en poorboys slick & suds. Kleien heb ik 1 keertje gedaan, maar omdat er maar vrij weinig afkwam ga ik dat niet meteen opnieuw doen.

Persoonlijk vind ik een zwarte uni lak zeer mooi. Maar ik denk dat er qua onderhoud niet veel moeilijkere lakken zijn. Tenzij je gaat naar een matte lak natuurlijk.
                    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Working...
                    X