Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kristal heldere ruiten...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kristal heldere ruiten...

Wat is een aan te raden product / manier om terug kristalheldere autoruiten te krijgen?

Ik heb gisteren (na 2,5 maanden) de wagen nog eens kunnen wassen.

De buitenkant ramen gewoon met Meguiars Gold Class shampoo, geen probleem, alhoewel ik me enorm stoor aan het tracé van de ruitenwissers dat zich aftekent op de ruit. Je ziet die zone onder een bepaalde kijkhoek. Valt daar iets tegen te doen?

En 2de vraag : Ik heb de binnenkant van de bestofte ruiten schoongeveegd met een lichtvochtig zeemvel, dat achteraf vettig bleek te zijn. Nu heb ik vanmorgen -met frontaal zonlicht- geconstateerd dat de ruiten een vettige waas hebben die niet zomaar met een doek weg te vegen is. Welk product of manier geeft het beste resultaat?

http://wax-it.be/webshop/briliant-glass-cleaner.html

http://wax-it.be/webshop/poorboy-s-v...ass-towel.html

Combinatie van beide levert een schitterend resultaat. Dit weekend alle ruiten met deze producten gereinigd en er is geen sprake van strepen of een vettige waas.

Comment

is dat enkel voor de binnenzijde te gebruiken?

Comment

Tartle Wax Nano Tech Glass Clean is ook een goed product. Een microvezeldoek met zeer korte vezels (zoals hierboven aangehaald) is ideaal. KAn zijn dat het niet van de eerste keer lukt. Gewoon nog eens herhalen dan en de doek draaien/herplooien zodat je steeds met een zuivere doek werkt.
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Instanet
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
            Ik hoorde hier net in Gent een zware bonk... Zou dat Bert zijn die gevallen is?

Maar serieus, wat maakt autoruiten zo anders maakt dat de gewonere producten (zoals instanet) niet voldoende zijn?

Zelf kick ik ook op kristalheldere ruiten (maakt 't rijden zoveel aangenamer), maar vind 't echt moeilijk te bekomen, zeker de binnenkant van de achterruit (omdat die bij een berline minder toegankelijk is).

http://wax-it.be/webshop/briliant-glass-cleaner.html vind ik wel duur voor zo'n kleine fles, als je 't vergelijkt met de supermarktproducten. Maar misschien moet ik 't toch eens proberen, zien wat 't geeft...
            2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

Comment

Zeno2, persoonlijk vind ik dat 't enige dat helpt is van ze verschillende keren te wassen. Eén keer wassen laat nog strepen / plekken over, ik veronderstel doordat het vuil niet voldoende weg is (i.e. eerder bijeen geduwd dan op de doek blijven hangen).

Niet teveel tijd tussen de kuisbeurten laten is ook handig vind ik, want anders wordt de voorruit zo vuil dat 't moeilijk wordt ze nog volledig proper te krijgen.

Heb eens gehoord dat er producten zijn die je op je voorruit spuit (aan de buitenkant) en die een laag aanbrengen, waardoor het regenwater er tijdens het rijden terug afglijdt (zonder dat je je ruitenwissers moet gebruiken dus). Kent iemand hier producten voor?
              2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovic_ Bekijk Berichten
                Zeno2, persoonlijk vind ik dat 't enige dat helpt is van ze verschillende keren te wassen. Eén keer wassen laat nog strepen / plekken over, ik veronderstel doordat het vuil niet voldoende weg is (i.e. eerder bijeen geduwd dan op de doek blijven hangen).

Niet teveel tijd tussen de kuisbeurten laten is ook handig vind ik, want anders wordt de voorruit zo vuil dat 't moeilijk wordt ze nog volledig proper te krijgen.

Heb eens gehoord dat er producten zijn die je op je voorruit spuit (aan de buitenkant) en die een laag aanbrengen, waardoor het regenwater er tijdens het rijden terug afglijdt (zonder dat je je ruitenwissers moet gebruiken dus). Kent iemand hier producten voor?
                Carlack glass sealing kit, Rain-X of gtechniq G1 zijn er enkele
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                  Instanet
                  Ik gebruikte dat vroeger maar nu niet meer. Het schoot nogal tekort maar weet niet meer juist op welk vlak maar er is zeker een rede waarom ik het niet meer gebruikt. Stoners Invisible Glass schijnt ook erg goed te zijn maar je kan niet meer doen dat het glas zuiver maken hè, zuiver is zuiver . Zorg dus voor een degelijke reiniger en doek om te beginnen
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                    Carlack glass sealing kit, Rain-X of gtechniq G1 zijn er enkele
                    Tnx Jochen. Was zelf net ook deze tegengekomen:

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang blijft zo'n laag zitten? (Hangt af van hoe vaak je je ruitenwissers gebruikt en van hoeveel regen er valt veronderstel ik, maar een ballpark figure zou al mooi zijn.)

Comment

Ik heb nog Meguiar’s Glass Cleaner Concentrate (Uit de Detailer lijn) staan.
                      Ruikt lekker, ontvet goed en je kan los door het raam zien

Met 1 liter onverdund kun je 12l aanmaken. Is ook te gebruiken als ruitenwisservloeistof in de zomer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NHke Bekijk Berichten
                        Ik heb nog Meguiar’s Glass Cleaner Concentrate (Uit de Detailer lijn) staan.
                        Ruikt lekker, ontvet goed en je kan los door het raam zien

Met 1 liter onverdund kun je 12l aanmaken. Is ook te gebruiken als ruitenwisservloeistof in de zomer.

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=50289
                        gebruik ik ook! Zelfs de Megs next generation glascleaner werkt erg goed.

Tip : spray het produkt op een badstoffen pad en ga daarmee over je ruit; daarna opblinken met een microvezeldoek. gegarandeerd streeploos en erg zuinig in gebruik .

Comment

Working...
                        X