Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wasbox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wasbox

Ik heb even een vraagje.
    Normaal kuis ik mijn wagen altijd thuis. Soms is dit echter niet mogelijk en zou ik wel eens naar een wasbox willen gaan, enkel om hem af te spuiten met gewoon water en hem daar met mijn shampoo te kuisen (Meguiar). Nu is mijn vraag, dat afspuiten (spoelen zoals dat in de wasbox heet), is dit schadelijk voor mijn lak/waxlaag? Ik zou hem daar dan helemaal kuisen en thuis inwaxen.

Graag een reactie

Hoe ga je die met shampoo kuisen?
    Kan je daar je emmers vullen aan die wasbox?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Hoe ga je die met shampoo kuisen?
      Kan je daar je emmers vullen aan die wasbox?
      Zo zie ik dat veel mensen daar doen idd.

Ik ga ook vaak m'n auto gaan afspuiten naar de wasbox, de beste manier zal 't niet zijn (er zitten "bijtende" middelen in dat warme water om 't vuil af te krijgen) maar 't zal nog altijd beter zijn dan een carwash met borstel.

Ik was mijn auto om de zo veel weken met de hand en daar tussen door ga ik hem wekelijks of tweewekelijks eens gaan afspuiten in de wasbox.

Comment

Die bij ons daar heb je geen kranen om een emmer te vullen.
        Anders is het idd wel handig denk ik. Gewoon afspoelen met de laatste stand (gedemineraliseerd water), dan inzepen met de 2-emmer methode en daarna terug afspoelen met de laatste stand.

Ik ga er wel vanuit dat die laatste stand geen "wax" bevat zoals in sommige wasboxen. Die laatste soort daar blijf je beter weg, heb het al 2 keer voorgehad dat zelfs op de stand voor de "wax" stand (het gewoon afspoelen dus) er vuiligheid in dat systeem zit (van die wax denk ik) en mijn auto onder de witte vlekjes zat na het afspoelen.

Comment

Ik bedoelde dat ze met die "spuiten" hun emmers vullen

Die "wax-stand" gebruik ik idd ook nooit.

Comment

Wel niet zo handig als je daar met uw emmer staat en je auto begint te wassen als er 3 wachtenden achter u staan denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
              Ik bedoelde dat ze met die "spuiten" hun emmers vullen
              Dat lijkt me ook niet echt handig en vooral heel lang te duren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                Wel niet zo handig als je daar met uw emmer staat en je auto begint te wassen als er 3 wachtenden achter u staan denk ik
                Zeer vervelend idd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Dat lijkt me ook niet echt handig en vooral heel lang te duren.
                  Valt nog mee , in een klein minuutje is uw emmer gevuld , en ja ik heb dit ook nog gedaan als het kalm is , maar vanaf de moment dat er iemand aankwam stopte ik en was ik mijn auto thuis verder ( 1 km van de wasstraat )

Comment

Hier in de buurt is een wasbox en daar kan je voor 1 jeton (0.50€) een emmer vullen met warm water. Er staan zelfs emmers buiten die je mag gebruiken.
                    Ideaal voor een snelle was maar dan naar huis rijden om je auto te waxen is een brug te ver
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik zou inderdaad dan het volgende willen doen:
                      • Auto afspuiten
                      • Zelf wassen met warm water en shampoo van Meg (hier in de buurt ook 1 jeton voor 1 emmer warm water)
                      • Daarna opnieuw afspuiten
                      • Zelf afdrogen

Zou ik voor het afspuiten het "gewone" water nemen of steeds de laatste stand (osmose)

Comment

Ik zou de stand osmose pakken en niet meer afdrogen, lui als ik ben. Als je deftig afspoelt met osmose dan heb je geen droogvlekken. Zie niet in waarom je dan nog wil droogwrijven tenzij je door een stoffige weg moet voor je wagen droog is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Hier in de buurt is een wasbox en daar kan je voor 1 jeton (0.50€) een emmer vullen met warm water. Er staan zelfs emmers buiten die je mag gebruiken.
                          Ideaal voor een snelle was maar dan naar huis rijden om je auto te waxen is een brug te ver
                          Deze bedoel je zeker.

Ik ga hier altijd, zeer tevreden van!

Comment

Nee toch niet, in Zonhoven. Weet niet meer hoe hij heet...
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

in de winter ben ik vaste klant bij de wasbox..
                              ik zorg dat mijn auto pekel vrij is en ging hem net zoals op gewone dagen weeklijks mijn wagen wassen .

en zodra het mogelijk was,wassen met eigen shampoo.

oja ik heb ook eens ginder gaan wassen met eigen spul.
                              aleen die emmers moest ik vullen met de hoge drukspuit en dat is dus enorm klungelen

maar omdat mijn gezondheid het nu wat laat afweten en ik ffe niet de moet heb de autos en vooral de fransman die hoog is te lopen sleuren met emmers water om hem af te spoelen zat ik te denken voorlopig hem gewoon te gaan wassen in de wasbox met mijn eigen dodo juice of meguairs en gewoon lkker met spuit af te spuiten en hem dan te drogen voor vertrek..
                              dus het moet wel gaan

Comment

Working...
                              X