Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleurcode Nissan Micra 1.0

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kleurcode Nissan Micra 1.0

Ik heb overal gezocht maar kan het nergens vinden. Ik heb mijn motorkap opengehad (al een hele klus voor een vrouw) maar daar kon ik niets vinden. Nu heb ik een stickertje gevonden bij mijn deur waar EJ1 op staat maar verder niets erbij ofzo. Nu liggen er in mijn dashboard ook al sinds ik hem gekocht heb, officiele lakstiftjes van Nissan waar als kode opstaan KE 998-FJ125 dan zou ik weer denken dat de kleurcode weer FJ1 is ofzo. De kleur die in mijn kentekenbewijs staat is gewoon GROEN en op die lakstiftjes heet het BLUEISH GREEN. Ik weet alleen niet 100% zeker of die lakstiftjes wel de echte kleur zijn want als ik ze uitprobeer wijkt, het wel iets af maar dat kan ook door zonlicht enzovoorts komen.
    Zelf zou ik de kleur van mijn auto inderdaad ook blauw-groen noemen.
    Het officiële type van mijn Nissan is trouwens een Micra 1.0 E 16V E2

Om nu echter mijn Motip spuitbusjes te bestellen moet ik de kleurcode van mijn auto hebben dus heb ik niets aan die hele lange code van die lakstiftjes.

Ik kan ook niet even langs de autodealer om gewoon wat verf op maat te laten maken want die is nooit open als ik vrij ben.

Wie o wie kan me alstjeblieft helpen met de goede code te vinden voor mijn auto?

Groetjes,
    Een vreselijke autoleek
    Last edited by ; 24/02/2011, 15:54.

Kijk hier eens.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Je was me net 2 tellen voor. Ik ben toch nog een keer onder de motorkap gedoken en zie meteen een (enigsinds onleesbaar geworden) metalen plaatje zitten met letterlijk colour FJ1 (dit zat er vorige keer dat ik keek nog niet, eerlijk waar). In mijn deur staat dus duidelijk EJ1 inplaats van FJ1 (nee dit ligt niet aan mij deze keer) maar dat zal wel wat anders zijn dan.

@Atenza; Bedankt voor de link, had hem al gevonden maar daar lijkt de hele nissan Micra niet op voor te komen. Kan hem in ieder geval nergens vinden en ook de hele groen/ blauw-groenige kleuren komen daar niet op voor.

Dat is ook een beetje mijn nieuwe probleem. Motip kent helemaal geen lak FJ1 dus zoek ik nu naar een merk dat het wel verkoopt. Wachten en dan lak speciaal laten mengen wil ik eigenlijk niet omdat het toch wel een oude auto is die van dichtbij zoveel lelijke plekken heeft dat het toch nooit meer mooi te maken is zonder hem helemaal over te spuiten. Ik wil het dus zo goedkoop mogelijk houden.

De kleurcode heb ik in ieder geval gevonden dus wat dat betreft kan het topic alweer weg. Ik zal hier binnenkort dan wel met mijn vragen komen over het schuren / spuiten / polijsten zelf

Comment

Bij deze... topic gesloten.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Working...
        X