Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Remstof velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Remstof velgen

Ik heb een probleem. De velgen van mijn auto hebben redelijk wat remstof zitten, en deze is met een gewone poetsbeurt niet er af te krijgen. Heb men eigen er al aan kapot gepoetst :p.

Is hier iets anders voor waar mee je het (makkelijk) er af krijgt?

Ik zal straks een foto maken en het hiet eens posten. Het is trouwens enkel mijn voorste remmen want men achterste hebben trommels, deze zien er nog redelijk ok uit.

En dan nog een vraag, is er iets waarmee je je velgen goed kan laten glanzen zoals een polish op de lak doet?

edit: Zie net dat dit eigenlijk verkeerd subforum, kan een mod dit mss verplaatsen naar het juiste gedeelte?
    Last edited by ; 29/03/2011, 16:29. Reden: Foute plaats

Met welke producten heb je al geprobeerd?
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Iron-X zou daar naar het schijnt ideaal voor moeten zijn. Maar heb er zelf geen ervaring mee.

Comment

Originele remblokken?
        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Bij elke auto zit er meer remstof op de voorste velgen dan op de achterste he
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

IronX werkt inderdaad super!! Is momenteel niet op stock maar verwachten een levering binnen een week of 3 ( komt van de andere kant van de wereld)

Comment

Ah ok, bedankt.

Foto's zijn getrokken, maar kan ze momenteel niet op pc zetten. Dus ze komen nog.

Maar ik heb vanachter geen remschijven, trommelremmen. Voorganger zei dat het daardoor komt dat het vanvoor echt vuil ziet.

En remblokken zijn vorig jaar vervangen, maar toen waren de velgen ook al zo vuil. Auto heeft zo'n 235000 km en ik denk dat de velgen er ook al bijna zo lang opliggen (zijn borbet).

Comment

Mijn velgen vooraan zijn na een tijdje ook altijd meer antraciet dan zilverkleurig.

Comment

Iron X werkt inderdaad prima.
                  Daarna kan je ze goed beschermen met de wheelsealant van poorboys world.
                  Dit is een synthetische hittebestendige wax voor de velgen; werkt echt super. De velgen krijgen een mooie glans en het remstof kan zich niet meer zo hechten als voorheen. Je kan daarna je velgen gewoon onderhouden met je gewone shampoo die je voor de rest van je wagen gebruikt.

Ik heb geen velgenreiniger meer gebruikt sinds ik ze in die wheelsealant heb gezet

Comment

Working...
                  X