Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beschadigd leer, hoe valt dit terug te maken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beschadigd leer, hoe valt dit terug te maken?

De zetels hebben al 2x een insmeerbeurt gekregen van Meguiar's sinds ik hem heb (een jaar lang). Maar toch zie ik dat er ergens leer/kleur mist.
    Hoe kan je dit oplossen?
    Wat foto's:

Bedankt bij voorbaat!

Leder repair kit. (check de bay of e)

Vrij makkelijk op zwart, minste kans op kleurverschil ook.

Comment

Door de constante beweging van het leer is daar de kleurlaag kapot gegaan en dus gewoon weg. Dan helpt reinigen / voeden niet meer.

Je kan dit wel herkleuren, meer informatie over herkleuren vind je in dit topic http://www.autoforum.be/showthread.php?t=38438

Of je mag het me natuurlijk altijd vragen. Reken op een +-40 euro aan producten, klassieke kleuren kunnen wel tot 10 euro goedkoper zijn.

Comment

Op deze site kan je denk ik het kleur van je leder bestellen. En dit inwerken in het leer geeft terug je originele kleur. Ze hebben van ieder merk en iedere type wagen de kleurcode van het leer.

Comment

Een stuur valt dat ook te herstellen ?

Comment

Ik heb het komplete lederen interieur van m'n lotus esprit uit 1980 aangepakt met de produkten van HG.
            Dus lederprimer, lederverf , reiniging/voeding 4in1 en lederreparatiepasta.
            Dus ook het stuur.

de foto's.

Het stuur was ronduit versleten met gekrakkeleerd leder en stukjs leder die er uit waren.
            Eerst alles grondig gereinigd met brandspiritus, lichtjes opgeschuurd en losse stukjes verwijderd.
            Vervolgens heb ik de slechte stukken ingesmeerd met lederreparatiepasta .
            volgende stap is de lederprimer en dan twee lagen zwarte lederverf.
            Het binnenste was origineel ook zwart , maar ik heb gekozen om dit met een viertal lagen wit te verven.

Afwerken en onderhouden kan met een voedend ledernderhoudsprodukt

de slechte toestand:

op de foto hieronder heb ik de lederherstelpasta ingewreven:

het eindresultaat:

De rest van het interieur :

Origineel waren de zetels in een ivoorkleur, maar in heel bedenkelijke versleten toestand.
            Ik heb alles naar gebroken wit gebracht:

voor:

een zetel klaar:

alle onderdelen klaar

alles gemonteerd:

EN tenslotte

VOOR:

NA:

HET ONDERHOUD :

WIT LEDER IN EEN AUTO IS NIET PROPER TE HOUDEN .
            Ik raad het dus af voor een daily... niet doen.

Hoe hou ik het proper.
            Reinigen en voeden gebeurt met HG 4in 1
            Nu stel ik vast dat er al gauw hier en daar een beschadiging van een spijkerbroek, de gordel etc... zich voordoen, zeker in een lotus esprit , die niet de gemakkelijkste is om in en uit te rollen (zeeeeeer laag)
            Ik neem af en toe een afwassponsje en na het reinigen , doe ik hierop wat witte lederverf en wrijf hiermee de zetel volledig in .10minuutjes laten drogen en opwrijven met zachte doek en pats, weer als nieuw.

voila, hopelijk hebben jullie er wat aan.

LAATSTE TIP

Probeer geen donkere kleur wit te verven. De witte verf is heel er moeilijk goed dekkend te krijgen. Zelfs het ivoorkleur van mijn zetels was niet evident.
            De zwarte of donkere kleuren van HG zijn zeer dekkend en veel gemakkelijker aan te brengen met een prachtig resultaat.

Geert
            Last edited by gvy; 05/06/2011, 23:45.
            1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

Comment

Dat interieur is alvast volledig herboren!

Comment

Zeer knap gedaan!

Al veel goeie dingen gehoord over die HG kit eigenlijk, blijkbaar toch de moeite voor de doe-het-zelver...
                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

En hoeveel kost dat zo'n HG kitt?
                  Of kan ik beter iets aanschaffen van de vorige vermelde producten/adviezen?

Comment

@ gvy: knap werk.

Graag de volgende keer rekening houden met max. 3 foto's per bericht.
                    Zie regel 10 van het forumreglement

Comment

Ongelofelijk hoe je zo'n afgeleefd leer er terug als nieuw kan doen uitzien. Is zo'n resultaat ook blijvend?

Comment

amai, ik wist niet dat je gewoon je leder opnieuw kon kleuren

zou zoiets gaan met een motopak?
                        ik heb hier een Dainese racepak met wat schuifschade, het zou cool zijn om alles te herkleuren

edit: in welke winkels verkopen ze al zo'n HG producten?
                        Last edited by Teus; 06/06/2011, 18:49.
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Resultaat is blijvend ja. Wil je het echt goed doen dan doe je dit het beste met een airbrush.

Heel info op

Kostenlose Beratung für Lederpflege, Lederfarben, Lederreparaturprodukte, Lederreiniger und alle Lederprobleme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                            amai, ik wist niet dat je gewoon je leder opnieuw kon kleuren

zou zoiets gaan met een motopak?
                            ik heb hier een Dainese racepak met wat schuifschade, het zou cool zijn om alles te herkleuren

edit: in welke winkels verkopen ze al zo'n HG producten?
                            Teus, zie da je ook van Ieper bent, eens kijken in de statiestraat, dacht dat daar nog een HG winkel is, of tenminste waar ze die producten verkopen. Zijn er nog die dit verkopen hoor in de streek, alleen hebben ze daarvoor niet het hele gamma in stock. Bepaalde stocks hebben dit ook.
                            mvg

Comment

ah, nog een Ieperling

ik heb wat zitten rondsurfen op het internet. blijkbaar verf je leer, of gebruik je een "dye" die in het leer trekt. voor mijn pak wil ik de originele kleuren behouden, dus zal ik voorzichtig eens een dye bestellen.
                              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Hoy

@ W3N : Mijn excuses, eerste post en al direct de regels overtreden ,niet bepaald een goede entree. Ik zal er rekening mee houden.

@Diabolic : Mits goede voorbewerking en mits goed onderhoud is dit een duurzaam resultaat. Zoals gezegd, donkere kleuren zijn evenwel eenvoudiger dan het wit. Schades zijn met dezelfde verf gemakkelijk onzichtbaar te herstellen.

@Simoni : Ik ben airbrushpainter en heb het dus ook met de airbrush geprobeerd. Voor mij werkte deze specifieke verf evenwel beter met een borsteltje en de bijgeleverde roller. Ik heb dus hiermee verder gewerkt.
                                Zoals gezegd werkt het voor onderhoud ook perfect om af en toe met een keukensponsje een dun laagje witte verf aan te brengen en met een zachte doek op te poeten.

@Teus en Br3cht: Ik heb een doos lederverfkit van HG gekocht in de Brico in St Denijs Westrem.
                                Hierin zit een bus primer, een bus kleurverf (wit, zwart,blauw,donkerrood,donkerbruin of lichtbruin afhankelijk van je keuze), een borsteltje , een rollertje met twee mousses (een voor de primer en een voor de verf) en een verfbakje. De prijs voor deze set was iets tussen de 40 en 50€ (weet niet precies meer)
                                Ik heb hierbij ook nog een bus lederreparatiekit en een bus 4 in 1 lederonderhoud , ook van HG gekocht. En tenslotte een bus brandspiritus om vooraf alles goed te reinigen.

Als je motorpak zwart is , dan kan je de HG hiervoor perfect gebruiken.
                                HG lederverf kan ook toegepast worden op skai (nepleder of similileder). Een kennis heeft de skai stoelen van zijn Opel GT hier met succes en een onberispelijk resultaat mee geverfd.

Ennnn. Ik heb de plastiek voorbumper, spiegelbehuizing en luchtinlaten, nummerplaathouder en een paar andere verschenen plastiek onderdelen van de 31 jaar oude lotus esprit ook met deze verf behandeld (evenwel met dezelfde aandacht qua ontvetten, primer etc....) en wonder boven wonder . Ook dit geeft een prachtig matsatijnzwart resultaat en is heel gemakkelijk met de roller aan te brengen en droogt streeploos.
                                En de onderdelen hebben intussen snelle autostraderitten en ook stoffige Ypres lotusday wegen , inslagen van vliegen, zand etc goed doorstaan.
                                Bizarre bijkomende toepassing van het produkt dus.

Geert
                                Last edited by gvy; 06/06/2011, 22:18.
                                1970 Opel GT - 1980 Lotus Esprit S2.2

Comment

hallo

twijfel ook sterk om mijn zwart leder interieur van kever in het rood te schilderen..
                                  daarom even vragen..is de staat van uw leder interieur nu nog altijd ok?? of er al spijt van..
                                  kever is oldtimer en wordt weinig gebruikt..
                                  is dit echt makkelijk te schilderen? zonder lopers enzo??
                                  hoeveel verf heb jij juist nodig gehad?
                                  grtn en bedakt voor info

Comment

Wow prachtig resultaat.

Comment

Ik heb deze en nog andere threads gelezen over het herstellen van lederbeschadigingen maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik nu deze (kleine) beschadiging best aanpak.
                                      Zie hier de foto's van de beschadiging waar het over gaat. Schade komt doordat er iets ruw tegen heeft geschuurd, het oppervlak voelt echter nog glad aan.

Graag even wat advies welk product ik nu moet gebruiken. Ik twijfel of ik dit nu moet gaan verven of een gewone reiniger hier al voldoende is.

Last edited by ; 27/06/2016, 16:44. Reden: Foto problemen opgelost

Comment

Working...
                                      X