Mededeling

Collapse
No announcement yet.

applicator pads

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• applicator pads

Tegenwoordig worden verschillende producten gebruikt om de auto te verzorgen: wax/sealant voor de lak, dan nog een andere voor de velgen, soms ook andere producten...

Zou het veilig zijn om eenzelfde applicator te gebruiken voor alles (wel kuisen na gebruik met een bepaald product), of zou het beter zijn om een aparte applicator of sponske te gebruiken voor iedere type van product?

Ik probeer het toch idd per product te doen. Een pad waarmee ik mijn lederen zetels heb ingesmeerd ga ik niet meer gebruiken om wax aan te brengen ofzo.
    uitwassen doe je best met warm water en dreft.

Maar tegenwoordig gebruik ik veel microvezel pads, die zijn zo goedkoop dat ik ze zelfs niet meer uitwas (zijn ook moeilijk uit te wassen). Na het waxen de vuilbak in.
    Pads als de german applicator pad was ik uiteraard wel uit.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Hoe was je die feitelijk uit ?

Heb ze de laatste keer een nachtje laten weken en erna bij m'n microvezels de was in.

Comment

Een applicator per product is niet zozeer noodzakelijk. Wat wel aan te raden is, is de pads per stap gebruiken.

Hou dus de pads die in aanraking komen met de lak gescheiden van die van het interieur, velgen, uitlaat,...

De pads die echt proper zijn en waar er enkel product in zit gooi je best gewoon mee in de wasmachine met je doeken. De pads die vuiler worden (velgen, uitlaat,...) die was je dan samen met de vuilere doeken. Alles op 40°, zonder wasverzachter en met vloeibaar product.

Zie ook de FAQ op onze website "Hoe krijg ik mijn doeken proper?".

Comment

Thx Tom.

Comment

Working...
          X