Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgen spuiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Velgen spuiten

Ik heb hier nog een setje putdekselvelgen liggen met redelijke banden die ik graag op mijn S124 zou monteren. Ik heb het setje erg goedkoop kunnen kopen maar de lak is in minder goede staat (bladert af) en is er wat stoeprandschade.

Ik zou de velgen graag herspuiten maar omdat ze zo goedkoop waren heb ik niet echt zin om de banden er van te halen en deze daarna opnieuw te laten monteren en uitbalanceren. Als ik dat zou doen ben ik bijna meer geld kwijt dan ik er in totaal voor gegeven heb (65 euro als ik me niet vergis) en dat zijn ze me niet waard.

Ik zou de velgen dus gewoon opschuren en opnieuw lakken. Er zijn busjes Motip-velgenlak in de handel (aan ongeveer 6 euro voor 500ml) dus dat zou voor mij perfect volstaan.

Het 'probleem' zijn de banden. Ik kan ze natuurlijk afplakken maar ik heb gehoord dat je wanneer je een laag groene zeep op de banden legt je ze daarna perfect proper kunt spuiten.

Iemand ervaring hiermee? Dien ik trouwens de velgen te primeren en/of te vernissen?

Dank!

neem een groot stuk karton of hard papier, doe een beetje zwart vet op de rand van de velg en laat de lucht uit de band

leg dan de velg op het karton/papier en je hebt een afdruk van je velg

snij dan de cirkel ietske kleiner uit zodat je een mm of 3 over hebt en duw dat achter de velgrand zodat de band wegzit achter je papier/karton en je kan spuiten zonder dat de band meegespoten wordt
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Working...
    X