Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeersensoren: spuiten / wrappen mogelijk?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeersensoren: spuiten / wrappen mogelijk?

Hallo,

Vandaag gaan zien naar onze nieuwe Clio RS, en alles dik ok, op 1 detail na: de parkeersensoren zijn zwart

Heeft iemand een idee hoe deze werken? I mean, voor welke materie zijn die immuun?
    Zou dat kunnen gewrapped of gelakt worden?

Iemand een idee?

Demonteren en wit spuiten lijkt me de meest logische optie.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

spuiten kan, wrappen vrees ik voor.
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Demonteren en wit spuiten lijkt me de meest logische optie.
        Ben je dat 100% zeker? In de Renault garage vermoedden ze van niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
          100% ben ik niet nee. Maar dat is het eerste logische wat in me opkomt.
          En een garage geloven die ik al lang niet meer
          Je moet het eens bekijken of je ze kan demonteren hè. Waarschijnlijk de bumper afnemen enzo... . Moeilijk te zeggen vanop afstand
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
            100% ben ik niet nee. Maar dat is het eerste logische wat in me opkomt.
            En een garage geloven die ik al lang niet meer
            Je moet het eens bekijken of je ze kan demonteren hè. Waarschijnlijk de bumper afnemen enzo... . Moeilijk te zeggen vanop afstand

Parkeersensoren kunnen 100 % zeker gespoten worden

Comment

Vraag eens of dat dan een ander systeem is dan Espace/laguna/megane, waar ze wel meegespoten zijn

Comment

En leuker wordt het wanneer ik volgende zie ...

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Er was bij mij een parkeersensor kapot en die hebben ze natuurlijk eerst gespoten alvorens te plaatsen. Kan volgens mij perfect. Was wel voor een VW, maar volgens mij maakt dat geen verschil.

Comment

Kennis van me heeft zijn Megane RS250 helemaal laten wrappen inclusief de parkeersensoren.
                    Heb hem toevallig een paar weken geleden gevraagd of ze nog werken met de wrap erop en ze werken normaal dus wrappen sensoren is geen probleem.
                    Het enige probleem zou eventueel nog het merk/soort/dikte folie kunnen zijn, bij zijn auto is folie van 3M gebruikt.

Comment

Normaal zou je toch verwachten dat die parkeersensoren tegenwoordig in koetswerkkleur worden gespoten af fabriek. Zeker als je die foto ziet van die andere Clio RS, die dit wel heeft.

Comment

ik dacht dat dat aftermarket was en dat dus de garage zelf die dingen moet monteren.
                        als ze dan geen moeite willen doen om ze in koestwerkkleur te spuiten....
                        al hebben ze precies wel de montageringen gespoten en enkel de sensor niet.
                        wimoptiek.be op

Comment

Zo opzichtig dat dat is die sensoren zeg. Je zou denken dat dat de dag van vandaag al een stuk subtieler kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                            ik dacht dat dat aftermarket was en dat dus de garage zelf die dingen moet monteren.
                            als ze dan geen moeite willen doen om ze in koestwerkkleur te spuiten....
                            al hebben ze precies wel de montageringen gespoten en enkel de sensor niet.
                            Lijkt me er toch niet opgekleefd hoor.

Er zijn er trouwens op clio200.net, die er al fabriek af gespoten hebben gezien en andere dan weer niet.

Ik weet het niet.

Comment

In bijvoorbeeld in NL worden sommige opties achteraf in de garage gemonteerd.

Reden: Alle opties af-fabriek zit BPM(soort luxetaks) op net als op de auto zelf.
                              Achteraf gemonteerde opties, bv. ook een lederen interieur wat een groot bedrag is, wordt bij leaseauto's vaak achteraf gemonteerd omdat dit anders bij de cataloguswaarde van de auto geteld wordt.
                              Er wordt 14, 20 of 25%(afhankelijk van de hoogte van de CO2 uitstoot) van de totale cataloguswaarde bij je inkomen opgeteld en daar moet je dan belasting over betalen als je de leaseauto ook privé wilt rijden.

Sommige importeurs stellen zelf een optiepakket samen wat ze dan zelf monteren, daar kan dus ook verschil in afwerking zitten.

Comment

Vorige week hoorde ik ook zoiets. Als men die dag akkoord ging voor de aankoop van een stockwagen dan kregen ze er parkeersensoren in en die heeft men daadwerkelijk achteraf ingebouwd.
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
                                  Zo opzichtig dat dat is die sensoren zeg. Je zou denken dat dat de dag van vandaag al een stuk subtieler kan.
                                  Bij de auto van m'n pa (Santa Fe) hebben ze in de garage parkeersensoren geplaatst onder de achterbumper. Daar is niets van te zien maar het is allesbehalve betrouwbaar
                                  De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                  1990 Volvo 344
                                  1991 Mercedes W124 230CE
                                  2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                  1980 Volkswagen Derby CLS
                                  1990 Mercedes W124 230CE
                                  2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                                    Bij de auto van m'n pa (Santa Fe) hebben ze in de garage parkeersensoren geplaatst onder de achterbumper. Daar is niets van te zien maar het is allesbehalve betrouwbaar
                                    dat is zo'n strip die ze aan de binnenkant kleven.
                                    je hebt ook van die nummerplaathouders met die gigantische voelers op.
                                    wimoptiek.be op

Comment

Lijkt me er toch niet opgekleefd hoor.
                                      ze zullen wel geboord zijn hoor. maar vraag eens of ze in de garage zelf geplaatst zijn of in de fabriek.
                                      wimoptiek.be op

Comment

Working...
                                      X