Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Standaard of metalic kleur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Standaard of metalic kleur

    Hey guys,

    Mijn vriendin staat op punt een nieuwe wagen te kopen. Nu wilt zij geld uitsparen door een standaard lak te pakken en niet de Metalic, die meer kost. Ik raadde haar aan om toch de metalic te nemen/betalen omdat de dan de wagen zijn kleur en glans langer zou behouden. De verkoper zei haar dat dit de dag van vandaag, met de huidige verven, niet zoveel verschil meer maakt. Hij spreekt hier financieel tegen zijn eigen winkel feitelijk...

    Maar hoe zit dit nu juist echt???

  • #2
    Over welke wagen en kleur gaat het?

    Er zijn toch verschillende standaardkleuren die de moeite waard zijn, en als een verkoper tegen zijn eigen winkel praat zal het wel waar zijn.

    Comment


    • #3
      Hyundai en standaard wit

      Comment


      • #4
        De verkoper heeft inderdaad gelijk, de lak van vandaag is niet meer zoals hij vroeger was.
        Ikzelf zou toch voor metaal kiezen, op de meeste kleuren (zeker zwart) vallen de kleine krasjes minder op, en bij verkoop van de wagen is hij achteraf ook meer waard.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ThaDuke Bekijk Berichten
          Hyundai en standaard wit
          met hyundai en zen wit heb ik geen kennis maar het standaard wit van Ford is wel erg knap.
          Als die mooi gewassen is staat die kleddernat van lak
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

          Comment


          • #6
            kleur

            Hallo,

            misschien al te laat......

            heb je al besteld??

            zeker voor metaalkleur gaan

            waarom: geen idee ,vind ik al zeker mooier en bij verkoop MISSCHIEN wel een meerwaarde

            Ik vind dat het wel een "must" is op een nieuwe auto,ofwel met metaalkleur ofwel geen auto,is wel cru,maar die paar euro's zullen het heus niet maken hoor(is mijn mening )

            gewoon wat poker spelen bij de dealer doet ook wonderen,ik kreeg mijn metaalkleur er gratis bij!!

            zal een paar foto's bijvoegen : allemaal metaalkleuren , maar niet allemaal goed te zien op foto natuurlijk :

            Heb eigenlijk nog geen enkele auto gepoetst in een niet-metaalkleur

            +

            +


            Groeten Danny

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Car Cleaning Service Bekijk Berichten
              De verkoper heeft inderdaad gelijk, de lak van vandaag is niet meer zoals hij vroeger was.
              Ikzelf zou toch voor metaal kiezen, op de meeste kleuren (zeker zwart) vallen de kleine krasjes minder op, en bij verkoop van de wagen is hij achteraf ook meer waard.


              Als er nu één metaalkleur is waar ge elke kras of swirl ziet is het wel zwart.

              Comment


              • #8
                zwart en krassen

                Wat denk je dan dat je gaat zien als je een "gewone" zwarte hebt en die staat ook vol met krassen zoals hierboven op de metaalzwarte kleur????????????????????????????

                Volgens mij : nog meer krassen ,want de metaalkleur verdoezelt ze eerder!!

                Danny

                Comment


                • #9
                  Als ik slechts 1 optie mag kiezen op een nieuwe wagen zal ik ALTIJD voor metallic lak kiezen.

                  Comment


                  • #10
                    Ik meen ooit eens vernomen te hebben dat het zelfs een verplichte optie is bij lease-wagens. In hoeverre dat klopt weet ik niet.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                      zeker voor metaalkleur gaan

                      waarom: geen idee


                      Bedankt voor je toegevoegde waarde en onderbouwde uiteenzettingen op dit forum.

                      Comment


                      • #12
                        metaalkleur

                        @ICM :

                        Hallo,

                        Is wel kort door de bocht als je er opzet : " waarom , geen idee "

                        Is meer een gevoelskwestie want eenmaal in je wagen zie je niets van de metaalkleur meer............

                        Zet er dan minstens de andere tekst bij en daarin wordt volgens mij wel degelijk uitgelegd waarom ik niet voor een gewone niet-metaalkleur zou opteren

                        Heb jij trouwens een mening die bijdraagt??????????????

                        Danny

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                          Ik meen ooit eens vernomen te hebben dat het zelfs een verplichte optie is bij lease-wagens. In hoeverre dat klopt weet ik niet.
                          Da's niet verplicht bij ons en ze hebben hier toch meer dan 1.000 wagens op de baan rijden. Vroeger was 't misschien wel verplicht, maar nu toch zeker niet.

                          Als een niet-metallic geen carwash ziet, blijft die er imo ook fris uitzien. Zet je 'm in de wax, dan mag eender welke metallic er langs gaan staan... wet-look op een niet-metallic is 'tig diepgaander dan op een metallic. Wil je voor gemak gaan en met weinig moeite een wagen fris uitziend houden: metallic.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Als er nu één metaalkleur is waar ge elke kras of swirl ziet is het wel zwart.
                            Uni zwart is zowat de moeilijkste kleur om te onderhouden.

                            Comment


                            • #15
                              Die voorkeur voor metallic komt eigenlijk nog van vroeger toen de auto's nog gespoten werden zonder blanke laklaag (uni-lak). Deze lak werd rap dof en had snel last van verkleuring. Toen kwam de metallic lak en deze had een extra laag blanke vernis wat de lak mooier en sterker maakte. Tegenwoordig denk ik dat alle non-metallic kleuren ook met een blanke laklaag worden afgewerkt dus is er niet meteen een rede om per sé voor een metallic te gaan.
                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • #16
                                Ik heb onlangs een rode opel corsa van 2009 onder handen genomen.
                                Deze stond wel behoorlijk mat ...
                                Na het polieren was de lak terug in nieuwstaat.
                                Ik persoonlijk ben nog geen enkele matte wagen tegen gekomen met metalic lak,
                                waaruit blijkt dat niet-metalic kleuren toch gevoeliger zijn aan invloeden van buitenaf.

                                Comment


                                • #17
                                  En die had een blanke laklaag?
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment

                                  Working...
                                  X