Ik heb gisteren de hele namiddag en avond zitten werken aan de Mercedes. Even mijn ervaring posten, maar in het Voor & Na forum durf ik mijn kop niet tonen.
Van kleien heb ik al veel gehoord en nu is het mijn beurt om het eens te gebruiken. Ik begon met het zuiveren van de motorkap en merkte onmiddellijk hoe alle onzichtbare onzuiverheden verdwijnen en hoe de kap veel gladder wordt. De deuren waren eenvoudig te kleien, het dak ging vlot maar leverde veel bruine smurrie op. De zijschorten, bumper en lip waren lastig om te kuisen maar je zag wel hoe alle oranje en zwarte stipjes en strepen verdwijnen. Steenslag wordt mooi vlakgewreven maar blijft zichtbaar. Hierna werd de auto nog eens gewassen, het viel op dat het water anders aan de auto plakte.
In de winkel drong ik zelf aan om Poorboy's SSR1 te kopen, maar dit product haalde in mijn ogen weinig uit. Het enige dat echt een verschil maakt waren de krassen onder de deurklinken, die vielen volledig en makkelijk weg te polieren.
Hierna werd er Poorboy white diamond glaze en EX-P sealant gebruikt. Die deden het werk goed, maar het verwijderen van de wax is een echte kwelling. Die kruipt overal tussen, tast het zwart plastiek aan,... Momenteel is mijn geduld op en doet mijn arm teveel pijn van het wrijven om verder te doen en fotos te posten.
Ik heb een kleine 2u zitten kleien, 1u15 polieren, 1u filler te gebruiken, 30 min wax aan te brengen en 1u wax zitten opruimen. Da's goed voor een keer, en de eerste keer is het meest werk, maar ik zie het niet zitten om direct van meet af aan te herbeginnen en 4 uur te zitten wrijven
De auto staat altijd buiten... hoe vaak moeten welke producten opnieuw worden gebruikt?
Bespaar je veel tijd en moeite met een poliermachine?
Van kleien heb ik al veel gehoord en nu is het mijn beurt om het eens te gebruiken. Ik begon met het zuiveren van de motorkap en merkte onmiddellijk hoe alle onzichtbare onzuiverheden verdwijnen en hoe de kap veel gladder wordt. De deuren waren eenvoudig te kleien, het dak ging vlot maar leverde veel bruine smurrie op. De zijschorten, bumper en lip waren lastig om te kuisen maar je zag wel hoe alle oranje en zwarte stipjes en strepen verdwijnen. Steenslag wordt mooi vlakgewreven maar blijft zichtbaar. Hierna werd de auto nog eens gewassen, het viel op dat het water anders aan de auto plakte.
In de winkel drong ik zelf aan om Poorboy's SSR1 te kopen, maar dit product haalde in mijn ogen weinig uit. Het enige dat echt een verschil maakt waren de krassen onder de deurklinken, die vielen volledig en makkelijk weg te polieren.
Hierna werd er Poorboy white diamond glaze en EX-P sealant gebruikt. Die deden het werk goed, maar het verwijderen van de wax is een echte kwelling. Die kruipt overal tussen, tast het zwart plastiek aan,... Momenteel is mijn geduld op en doet mijn arm teveel pijn van het wrijven om verder te doen en fotos te posten.
Ik heb een kleine 2u zitten kleien, 1u15 polieren, 1u filler te gebruiken, 30 min wax aan te brengen en 1u wax zitten opruimen. Da's goed voor een keer, en de eerste keer is het meest werk, maar ik zie het niet zitten om direct van meet af aan te herbeginnen en 4 uur te zitten wrijven
De auto staat altijd buiten... hoe vaak moeten welke producten opnieuw worden gebruikt?
Bespaar je veel tijd en moeite met een poliermachine?
Comment