Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een bescheiden detail

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

tandenborstels klaarleggen ???

Misschien deze eens goed bekijken :

Danny

Comment

goed idee, die borstels zijn langer en zachter
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

nog een beurtje

Hey ,

Het wordt tijd dat je de auto nog eens poetst hé

Danny

Comment

Mijn cabje heeft eindelijk vorige week haar eerste detailbeurt van dit jaar gekregen. Ben wel tot de vaststelling gekomen dat er in de flank een zeer klein en licht deukje is gestoten.
          Dit zal en moet weer opgelost worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            Hey ,

Het wordt tijd dat je de auto nog eens poetst hé

Danny
            auto is gepoetst!

ik word wel een beetje zot. na het wassen en ruiten kuisen breng ik een product aan om de kunststof stijlen op te poetsen: ja lap, heel mijn ruiten vuil en die melk (jeff's satin prot) druipt overal af zelfs wanneer ik zuinig ben. op die manier moet je wassen, detailen en nog eens wassen. soit, de ruiten zijn toch strontvuil van het siliconevet om de ruitrubbers te verzorgen.

in't vervolg stijlen poetsen met satin prot, auto wassen en dan pas ruiten doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
              Mijn cabje heeft eindelijk vorige week haar eerste detailbeurt van dit jaar gekregen. Ben wel tot de vaststelling gekomen dat er in de flank een zeer klein en licht deukje is gestoten.
              Dit zal en moet weer opgelost worden.
              Deukje is sinds vorige week weer verleden tijd.
              Dent Art heeft dat weer goed gedaan.

Comment

klinken OK

stijlen nog niet OK. zijn die zwaar aangetast en zijn nog een hele hoop lagen, grondige reiniging of iets abrasief nodig?

Comment

rubbers

Deze neem ik voor de trims(en banden en interieur)................

voor de ramen neem ik gewone ramenreiniger(aldi) en ga er vervolgens nog eens over met S&W (poorboys)

Danny

Comment

in het vervolg moet ik eerst de stijlen poetsen met product en dan pas heel de auto wassen?

Comment

volgorde

Hallo ,

Ik was de auto ongeveer zo :

- velgen eerst : wassen binnen en buiten + afspoelen(niet drogen)

-heel de auto wassen en afspoelen met een "volle" waterstraal ivm reeds 50% droog dan

-afdrogen van heel de wagen (van boven naar beneden werken)

-alle lakwerk nalopen met een mf-handschoen (geen washandschoen)die aan 1 zijde is ingespoten met spray&wipe , en

de droge zijde gebruik ik om direkt na elk deel dat deel netjes op te wrijven zodat ik nergens "droogstrepen" heb .

idem voor de ramen , maar ondertussen is de mf-handschoen al zo vochtig dat ik een mf-doek gebruik om deze op te wrijven.

-pas daarna doe ik eventueel de rubbers en zorg ervoor om zo goed mogelijk tussen de lijntjes te blijven(is snel weggeveegd met een doek als je het glas of de lak raakt)

-probeer anders een klein propje te maken van een doek(die je verknipt) en werk ook deel per deel, je zal merken dat het met een klein propje of doekje makkelijker gaat dan met een pad of doek.(= te groot,onhandig)

-voor hele kleine rubbers/plastic delen neem ik zelfs een penseel(+- 6 mm) bvb rond de antenne op het dak

- zuinig werken met je produkt, dun is al meer dan voldoende, het is immers niet echt een spons die je wil kleuren.

-na dit alles neem ik een (enkel voor de velgen)mf-doek die alle vlekken wegneemt op de velgen(miniem bevochtigen dus) en zet indien nodig nog een wheelwax op de velgen

Danny

Comment

Working...
                      X