Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn cabje heeft eindelijk vorige week haar eerste detailbeurt van dit jaar gekregen. Ben wel tot de vaststelling gekomen dat er in de flank een zeer klein en licht deukje is gestoten.
Dit zal en moet weer opgelost worden.
ik word wel een beetje zot. na het wassen en ruiten kuisen breng ik een product aan om de kunststof stijlen op te poetsen: ja lap, heel mijn ruiten vuil en die melk (jeff's satin prot) druipt overal af zelfs wanneer ik zuinig ben. op die manier moet je wassen, detailen en nog eens wassen. soit, de ruiten zijn toch strontvuil van het siliconevet om de ruitrubbers te verzorgen.
in't vervolg stijlen poetsen met satin prot, auto wassen en dan pas ruiten doen.
Mijn cabje heeft eindelijk vorige week haar eerste detailbeurt van dit jaar gekregen. Ben wel tot de vaststelling gekomen dat er in de flank een zeer klein en licht deukje is gestoten.
Dit zal en moet weer opgelost worden.
Deukje is sinds vorige week weer verleden tijd.
Dent Art heeft dat weer goed gedaan.
- velgen eerst : wassen binnen en buiten + afspoelen(niet drogen)
-heel de auto wassen en afspoelen met een "volle" waterstraal ivm reeds 50% droog dan
-afdrogen van heel de wagen (van boven naar beneden werken)
-alle lakwerk nalopen met een mf-handschoen (geen washandschoen)die aan 1 zijde is ingespoten met spray&wipe , en
de droge zijde gebruik ik om direkt na elk deel dat deel netjes op te wrijven zodat ik nergens "droogstrepen" heb .
idem voor de ramen , maar ondertussen is de mf-handschoen al zo vochtig dat ik een mf-doek gebruik om deze op te wrijven.
-pas daarna doe ik eventueel de rubbers en zorg ervoor om zo goed mogelijk tussen de lijntjes te blijven(is snel weggeveegd met een doek als je het glas of de lak raakt)
-probeer anders een klein propje te maken van een doek(die je verknipt) en werk ook deel per deel, je zal merken dat het met een klein propje of doekje makkelijker gaat dan met een pad of doek.(= te groot,onhandig)
-voor hele kleine rubbers/plastic delen neem ik zelfs een penseel(+- 6 mm) bvb rond de antenne op het dak
- zuinig werken met je produkt, dun is al meer dan voldoende, het is immers niet echt een spons die je wil kleuren.
-na dit alles neem ik een (enkel voor de velgen)mf-doek die alle vlekken wegneemt op de velgen(miniem bevochtigen dus) en zet indien nodig nog een wheelwax op de velgen
Comment