Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allemaal witte puntjes op mijn lak!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Allemaal witte puntjes op mijn lak!!

Hey,

Ik ging gaan werken vandaag met een propere wagens.. terug na het werk zie ik dit op de volledige auto o.O! (valt minder op een witte maar op mijn zwarte motorkap is het VERSCHRIKKELIJK!)

Wat zijn dit??
    Auto is al gewassen, ik durf er niet echt veel aankomen.. is dit permanent?
    Pff vind het echt K*T..
    Last edited by Atenza; 16/08/2011, 20:44. Reden: Max. 3 foto's per post..

ge krijgt het er ni af? lijkt op steenslag :s (heb ik recent, door ne domme , met ne dikke 300c, ook last van )

Comment

Steenslag van stilgestaan te hebben op een parking kan toch niet?
      Krijg het er niet af nee... alleszins niet met kleien (wel heel zachte klei) en ook niet lichtjes met de nagel. Ligt wel duidelijk OP de lak.
      Pfff
      Last edited by ; 16/08/2011, 18:21.

Comment

Hogedruk reiniger al geprobeerd?

Comment

Ja self-carwash doe ik eigelijk nimeer maar ik dacht misschien vliegt het er zo af.
          Plakt ook op mijn voorruit, zijruiten trouwens.

Comment

Op Croix gaan rijden???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
              Op Croix gaan rijden???
              Sorry?

Comment

Boomhars?

Comment

Staan wel paar sparren, geen bomen.
                  Maar die staan ook 50-100 meter verder.
                  Ik sta gewoon onder het viaduct van vilvoorde, en naast mijn werk zijn ze een winkelcentrum aan het bouwen.

Comment

Hebben ze ergens in de buurt waar de auto stond wegmarkering aangebracht, Lijkt me nevel van wegenverf...?

Welke clay heb je gebruikt?
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

damn,lijkt idd op witte verfspatten van bvb wegmarkeringen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
                        Staan wel paar sparren, geen bomen.
                        Maar die staan ook 50-100 meter verder.
                        Ik sta gewoon onder het viaduct van vilvoorde, en naast mijn werk zijn ze een winkelcentrum aan het bouwen.
                        Aha! Dan lijkt de kans me reëel dat het stof is van cement, kalk, tegels slijpen ofzo...
                        In dat geval zou je eens met azijn kunnen proberen.
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Aggressief voor de lak?

Comment

Aggressief voor de lak?
                            mengsel van 1/3 azijn en 2/3 water kan geen kwaad voor de lak, lost cementstukjes op dus dit moet ook wel werken.
                            2013- Volvo V60 D3 R-Design
                            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Op het eerste zicht is het inderdaad vernevelde verf van de wegmarkering. Best eens proberen met een iets grovere klei, maar terwijl zeker goed spoelen met water. Daarna ben je wel verplicht om de wagen te polieren, mits de klei tamelijk snel krasjes maakt, zeker op donkere lakken.

Mvg Jonathan

Comment

Met die klei van mij lukt het niet..
                                En dat polieren dat moet gebeuren zal ook niet echt makkelijk gaan, aangezien ik niet machinaal kan polieren en met de hand polieren op die zachte zwarte lak was de vorige x een grote ramp.

pff word dus carosserier.
                                Heb ik een kans de schuld op iemand te steken?
                                Mvg,

Comment

Amai het geluk is ook niet aan uw kant hé Lazer. Wat een slechte staanplaats heb je daar aan uw werk, en dan zoiets op een pas nieuw gespoten motorkap.

Ik zou eventueel ook eerst met azijn proberen en eventueel pas daarna met de klei.
                                  Onmiddellijk met de klei zal je redelijk veel kans op krassen hebben, denk ik.

Succes!

Comment

Met die klei van mij lukt het niet..
                                    En dat polieren dat moet gebeuren zal ook niet echt makkelijk gaan, aangezien ik niet machinaal kan polieren en met de hand polieren op die zachte zwarte lak was de vorige x een grote ramp.

pff word dus carosserier.
                                    Heb ik een kans de schuld op iemand te steken?
                                    Mvg,
                                    Om zo iets met de hand te polieren zal dit bloed zweet en tranen kosten:p
                                    Voor het polieren van donkere kleuren gebruiken wij een speciale pad (met noppen) en finishing polish, dit is wat fijner en werkt niet zo agressief, dus totaal geen problemen achteraf.
                                    Als je met redelijk grove korrel en gewone vlakke pad op een donkere lak poliert, kan je wel makkelijk polierkringen hebben, dus opletten daarmee.

Comment

Of het nu een gewafelde of vlakke pad is maakt weinig uit hoor, het is vooral het type foam die uitmaakt hoe agressief je bezig bent.

En nog vele andere zaken, maar dat doet hier niet terzake denk ik

Comment

ts zal de consumeten klei gebruiken.
                                        neem eens idd iets aggresievere klei (wel genoeg glijmiddel gebruiken !)
                                        achteraf polijsten kan je idd best wel even doen desnoods handmatig

Comment

Working...
                                        X