Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allemaal witte puntjes op mijn lak!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Is er toevallig geen bedrijfke ofzo omgeving Dendermonde?
    Ken er nu wel die het doen, maar niet in de buurt..
    Dus als er iemand is?
    De motorkap is echt zachte lak, en met azijn gaat het er erg moeilijk tot niet af..
    Van de ruiten gaat wel met Aceton
    Mvg,

Btw, lukt deze manier?
    Learn how to do just about everything at ehow. Find expert advice along with How To videos and articles, including instructions on how to make, cook, grow, or do almost anything.
    Last edited by ; 16/08/2011, 21:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
      Is er toevallig geen bedrijfke ofzo omgeving Dendermonde?
      Ken er nu wel die het doen, maar niet in de buurt..
      Dus als er iemand is?
      De motorkap is echt zachte lak, en met azijn gaat het er erg moeilijk tot niet af..
      Van de ruiten gaat wel met Aceton
      Mvg,
      Dan zal het toch bijna iets synthetisch moeten zijn dus ik gok toch op verf dan. Wasbenzine kan je ook eens proberen dan, kan normaal geen kwaad op lak maar NIET op vers gespoten oppervlakken.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

heb mijn caddy op dezelfde manier teruggevonden vavond na een bezoek aan mijn carossier, staan enkele bomen in de omgeving en het zou daarvan zijn, harsdruppels die erg ver waaien-vliegen
        even afspuiten in een wash-box en ze zijn allemaal weg
        BMW E10 1600ti 1967
        BMW E10 2002tii 1973
        BMW E30 325i sedan 1986
        BMW E36 318is cabrio 1995
        BMW E36 320i cabrio 1994
        BMW E91 318d touring 2006
        MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
          Op Croix gaan rijden???
          Sorry?
          forummember ooit van trackday op Croix thuisgekomen met vele kleine verfvlekjes op zijn CSL

Comment

pff word dus carosserier.
            Heb ik een kans de schuld op iemand te steken?
            Mvg,
            Ja, maar dan moet je wel PV laten opstellen...

Comment

Kom net van de carosserier,
              Hij krijgt het eraf met thinner, maar is wel extreem lang wrijven & gaat toch paar uur duren aangezien hij daarna zou moeten gepoliert worden & gewaxed.
              Stel ik wil het zelf doen, kan ik dan met thinner te werk gaan en daarna een waxlaagje of is polieren een must dan?
              En hij zegt dat het witte verf is ofzo, kan dit er lang op blijven zonder gevolgen? Aangezien als het een verzekeringsgeval is er een expert langs moet komen & het wel ff kan duren de "behandeling".

Dus mijn vragen:
              Is de thinner schadelijk voor de lak? (Garage zei alleen op pas gespoten lak)
              Hoelanger dit erop blijft hoe erger de gevolgen of niet?
              Stel dat ik het er met thinner zelf afdoe (en doe hem dus niet in de garage binnen ervoor) moet ik dan weer polieren of gewoon waxlaagje?
              Polieren op sommige stukken van de wagen is redelijk moeilijk met de hand aangezien de lak erg zacht/gevoelig is.

Bedankt,

Comment

Ik heb ook eens iemand met thinner op de lak van een nieuwe DS3 bezig gezien ... het maakt de lak helemaal week en zijn wagen stond onder de krassen !

Ook mist hij nu een stukje lak ...

Ik zou iig bij een detailer gaan voor zo een werkje, maar hey, wie ben ik ...

Comment

Zou je dat niet kunnen kleien Bert? Met een grove clay moet dat toch lukken volgens mij...
                  Daarna moet je evengoed polieren maar thinner vind ik maar iets vies om op de lak te gebruiken. Zeker als ik dingen hoor als 'gespoten' en 'zachte lak'.
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Iemand van het forum gaat het komen doen, alleszins ik denk het toch dat ik het ga laten doen.
                    Mijn carrosserie garage heeft een bestek opgemaakt. Is wel paar honderd euro.
                    Nu verzekering is ingeschakelt en hopen nu dat het inorde komt
                    Klein vraagje:
                    Kan het kwaad dat die vlekken er nog wat op blijven?
                    Zou het zelf ZSM willen weg willen, maar er komt waarschijnlijk een expert.. Dusja...
                    Mvg,

Comment

thinner

Hallo,

heb je geen schade ondervonden van die thinner???????????????

kan ik me niet voorstellen , maar wie ben ik....

ipa1/1 al geprobeerd??(ontvetter,maar je weet nooit) of wasbenzine,wel een klein stukje proberen en zeker niet nat laten,maar direct wegvegen en laten verdampen tot je niets meer ziet
                      of kleien??

misschien is het al opgelost,dan zijn mijn opmerkingen overbodig

Danny

Succes

Comment

Kom net van de carosserier,
                        Hij krijgt het eraf met thinner, maar is wel extreem lang wrijven & gaat toch paar uur duren aangezien hij daarna zou moeten gepoliert worden & gewaxed.
                        Stel ik wil het zelf doen, kan ik dan met thinner te werk gaan en daarna een waxlaagje of is polieren een must dan?
                        En hij zegt dat het witte verf is ofzo, kan dit er lang op blijven zonder gevolgen? Aangezien als het een verzekeringsgeval is er een expert langs moet komen & het wel ff kan duren de "behandeling".

Dus mijn vragen:
                        Is de thinner schadelijk voor de lak? (Garage zei alleen op pas gespoten lak)
                        Hoelanger dit erop blijft hoe erger de gevolgen of niet?
                        Stel dat ik het er met thinner zelf afdoe (en doe hem dus niet in de garage binnen ervoor) moet ik dan weer polieren of gewoon waxlaagje?
                        Polieren op sommige stukken van de wagen is redelijk moeilijk met de hand aangezien de lak erg zacht/gevoelig is.

Bedankt,
                        Thinner gaat je lak extreem uitdrogen volgens mij, best mogelijk dat die gaat craqueleren na een tijd.
                        Ik zou er zoiets niet aan laten doen en er een detailer bijhalen.

Comment

Als je extreem lang moet wrijven is dat een teken dat thinner niet werd gebruikt om de verf te verdunnen. Je zou best ook eens andere (verf) verdunners kunnen proberen.
                          Als je dit langdurig gebruikt op dezelfde plaats, neem je grote risico's dat de lak aangetast wordt.
                          Ofwel dus snel werken met een oplosmiddel ofwel beter niet.

Stom idee wegens die verf waarschijnlijk niet op waterbasis, maar toch eens proberen.
                          Leg eens een doornatte handdoek ( met een beetje ph-neutrale zeep) een nachtje op de motorkap. Zien hoeveel die puntjes eventueel toegeven 's morgens...

Comment

Pff, hoe dan? Mag je er gewoon over polieren?
                            mvg,

Comment

puntjes

Hallo,

al resultaat ??

misschien is het wel verf op basis van of te vermengen met..white spirit??

kan normaalgezien ook niet veel kwaad als je zeer gecontroleerd met een doek/padje probeert om de puntjes zo weg te halen en onmiddelijk uitpoetst

ik steek er wel mijn handen niet voor in het vuur,maar weet dat wij vroeger op gespoten delen met white spirit soms eens iets er af kregen

Danny

Comment

Hey,

Lak:
                                Vandaag wat aan gewerkt samen met de persoon van Car & boat detailing..
                                Nu de lak ziet er overal in het algemeen veel frisser uit!
                                Maar de motorkap is nog niet volledig tot wat het vroeger was.. en ik ga hiervoor verder informeren voor de schade. Is alleszins grotendeels weg!

Ruiten:
                                Op de ruiten hebben we de verf eraf gehaalt met een zo'n schraper die je gebruikt in de winter.
                                Eerst aceton/thinner en dan met de schraper maar achteraf ging het ook gewoon met ruitenproduct! Dus de ruiten zijn 90% goed.. vooraan zie ik wat "ingebrande" verf in de voorruit kan dit eigelijk?

Rubbers:

Deze is niets afgegaan.. krabben/producten maken het erger. Heb zelf geen idee wat te gebruiken hiervoor..

Tips altijd welkom
                                Mvg,

Comment

Working...
                                X