Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verwijderen plak-resten van balansgewichtjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verwijderen plak-resten van balansgewichtjes

Gezien twee maal per jaar er een wissel winter/zomerbanden gebeurd, en de wielen telkens gebalanceerd worden, plakken er op de vier velgen, langs de binnenkant, zwarte lijmresten van de oude balansgewichtjes.

Dit is zichtbaar door de spaken van de velg heen, en oogt niet erg netjes.

Iemand een idee hoe ik die kan verwijderen ?

Wielen verwijderen ligt ook een beetje moeilijk: ik heb geen krik, en zelfs geen wielmoer-sleutel (runflats, weet je wel )

En om jullie voor te zijn: een setje wintervelgen zit er niet in, gezien het een leaserke is, en ik het niet opportuun acht om zelf de portefeuille hiervoor boven te halen (te veel kilometer, op te weinig tijd).
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Ik haal die er altijd af met m'n vingernagel, maar een oude credit-card zou beter zijn denk ik...

Comment

Bij de bandencentrale doen ze dat bij mij met een soort "gom" gemonteerd op een haakse slijper. Dat is wel niet echt de detail-methode.
      In jouw geval kan je eens proberen met acetone dat spul op te lossen.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

lijmresten

Hallo,

zeker geen aceton nemen!!!!!

eerder wasbenzine,is mild

of wd 40 ,is heel goed voor die plakletters te verwijderen,de lijmresten toch )

of stickerverwijderaar(kan je kopen maar weet ni meer waar )

of white spirit(zeer gecontroleerd en direct oppoetsen!!) als het echt niet lukt met de wasbenzine/wd40

Danny

misschien toch eens uitkijken voor een krik ?

Comment

Ik kan de krik van de auto van de madam nemen (een E46), dat probleem is al van de baan.

Good old WD40.... , heeft er trouwens al iemand geprobeerd zijn tanden te poetsen met WD40? Dat kun je toch werkelijk voor alles gebruiken

Ik vrees dat een volledige detailbeurt er aan zit te komen: de auto is twee dagen binnen geweest bij een carrosserie-bedrijf, om twee hagelputjes uit het dak te verwijderen.
          Blijkbaar hebben ze 'gesimoniseerd' op het dak... (polieren durf ik dat niet meer noemen), en hebben ze zo vriendelijk geweest om hem een wasbeurtje te geven... Swirls al over the place.
          Ik had nog maar een polijst- en waxbeurt gedaan nadat we terug kwamen van vakantie .

Straks maar eens langs gaan bij Wax-it, wat spulletjes bijhalen (een mens heeft nooit genoeg)
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
          X