Mededeling

Collapse
No announcement yet.

terug proper te krijgen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• terug proper te krijgen?

hey,

ik zou iets willen vragen over onze witte volvo V70 classic.
    Omdat wij vroeger nog geen garage hadden stond de auto altijd buiten op een parking.
    Nu is de lak nogal mat geworden en blinkt niet meer zo goed, ook zijn er kleine plekjes op van vliegenstronten en andere dingen. En vooral de velgen zien heel zwart van het vuil en ik krijg het er niet af.
    Sinds ik mijn rijbewijs heb rijd ik nu met deze wagen en ik zou hem toch liever wat properder zien. Ik zie veel te graag auto's om met een ''vuile'' wagen rond te rijden.

Kan iemand mij raad geven over hoe ik hem weer mooi(er) doe blinken? (carrosserie en velgen) of is dit na al die jaren niet meer te doen?

alvast bedankt

proper krijgen

Hallo,

kijk ff op carclean .nl en klik naar het forum , daar vind je ALLES om de auto terug in nieuwstaat te krijgen

Danny

Als het met onderstaande produkten niet lukt, dan kan je beter een andere wagen kopen

Hallo, Het wordt tijd dat ook ik mijn collectie even voorstel: Wat er niet opstaat:6 emmers van 19 liter,ultra washmop van megs(1.5 meter)voor het dak,HD-reiniger KEW,IPA,APC,en nog wat zeker ,ik weet het ook allemaal niet meer(begint al redelijk veel te worden :lol ) Ik ben een pro-Mothers Wax...

Comment

wat doen

ff een volgorde : ( ongeveer toch)

velgen met velgenreiniger of andere neutrale reiniger wassen(velgenborstel bvb ez mini)
      iron-x er op en goed spoelen
      wheelwax om de velgen te beschermen tegen vuil en om ze makkelijker proper te krijgen

je kan natuurlijk elke velg apart van de wagen halen en poetsen, is makkelijker en nog properder
      zo kan je ook de binnenkant behandelen met wheelwax

auto wassen met een goede autoshampoo(keus genoeg) en washandschoen(en)
      auto kleien
      indien gewenst : polijsten,best met een machine!!(is om de swirls/krassen weg te halen indien mogelijk natuurlijk, deze zie je enkel in de zon en met je neus op de lak , anders niet of niet zo erg )

indien gewenst : een glaze bvb white diamond

een sealant er op , bvb exp van poorboys

een wax erop , bvb een carnaubawax maar de exp is ook al goed hoor , ik weet niet hoever je wil gaan met dat proper krijgen

de trims/rubbers/plastic bumperdelen/andere met een produkt behandelen(bvb mothers plastic-rubber-vinyl care , is ook goed voor het interieur)

en ten slotte : genieten van het resultaat bvb :

tijd +- 5 uur werk (wassen , kleien , waxen ,raamkes binnen en buiten)(niet gepolijst uiteraard)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
        Hallo,

kijk ff op carclean .nl en klik naar het forum , daar vind je ALLES om de auto terug in nieuwstaat te krijgen

Danny

Als het met onderstaande produkten niet lukt, dan kan je beter een andere wagen kopen

http://forum.carclean.nl/cc_postst11...-aldistuf.aspx
        Ook hier, bij het Car Cleaning & Detailing-gedeelte, kan je al heel wat raad en tips vinden en krijgen om jouw auto goed te onderhouden.

Comment

Working...
        X