Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mening gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mening gevraagd

Ik heb vandaag mn golf gepolierd. Maar ik ben wat twijfelachtig over het resultaat.
    Vandaar ik even jullie mening vraag.

De producten die ik heb gebruikt.
    Eerst de wagen gewassen met shampoo van Dodo juice.
    Daarna de stukken geclayed met Smartwax en Luber van Chemical Guys.
    Vervolgens de grofste polierpad genomen samen met Gelson 1890.
    Daarna een minder grove polierpad icm met Gelson 1870.
    En als afwerking de fijne polierpad icm met Gelson T57.

Echter ben ik toch niet 100% tevreden van het resultaat. Want hetgeen ik nu heb bereikt, is hetzelfde als ik de wagen was + wax (paars potje van Dodo juice).
    Mijn mening is dat de zwarte kleur precies nog steeds een doffe glans heeft, precies wat grijsachtig.
    Of verlang ik nu gewoon teveel van het polieren?

Bij deze nog wat foto's om jullie een beeld te geven:

op foto 3 zie je idd veel kleine krasjes zitten !!
    van verder heeft hij wel een mooie schijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.001.J Bekijk Berichten
      op foto 3 zie je idd veel kleine krasjes zitten !!
      van verder heeft hij wel een mooie schijn.
      Het zijn juist die krasjes die me enorm storen, zeer moeilijk op foto te krijgen maar op foto 3 is het idd vrij goed gelukt. Heel het dak ziet er -+ zo dus uit..

Comment

Graag de volgende keer rekening houden met max. 3 foto's per bericht aub.
        Thx.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
          Graag de volgende keer rekening houden met max. 3 foto's per bericht aub.
          Thx.
          Mn excuses, zal er voortaan op letten!

Comment

Diepe krassen kan je natuurlijk enkel camoufleren met fillers. Als de lak weg is, is hij weg. Zal niet terugkomen met polieren..
            Het resultaat vind ik netjes voor een wagen van die leeftijd.

Comment

doffe lak ??

Hallo ,

Ik ken de proukten niet die je gebruikt , maar ik neem aan dat deze van goede kwaliteit zijn.

Misschien zou je na de laatste stap de lak nog eens kunnen polijsten met proffecional polish van poorboys??(cleaner)

En als deze gedaan is , de lak voeden met een glaze, in jouw geval black hole(ook van poorboys)

Hoe ous is de wagen ??

Deze foto is van een BMW-lak +- 12 jaar oud : (heeeeeeeeeeeeel donker blauw , van een M5 ) :

Deze blinkt enorm : stappenplan :

mezzo op oranje
              finale op lichtgroen (dan is de foto getrokken)
              black hole op zwart
              step 3 Mothers

Comment

Heb je fotos van de lak onder licht? Licht zoals van een tankstation bvb?

Is die auto herspoten? Want de foto van het dak lijkt gewoon veel te troebel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                  Hallo ,

Ik ken de proukten niet die je gebruikt , maar ik neem aan dat deze van goede kwaliteit zijn.

Misschien zou je na de laatste stap de lak nog eens kunnen polijsten met proffecional polish van poorboys??(cleaner)

En als deze gedaan is , de lak voeden met een glaze, in jouw geval black hole(ook van poorboys)

Hoe ous is de wagen ??

Deze foto is van een BMW-lak +- 12 jaar oud : (heeeeeeeeeeeeel donker blauw , van een M5 ) :

Deze blinkt enorm : stappenplan :

mezzo op oranje
                  finale op lichtgroen (dan is de foto getrokken)
                  black hole op zwart
                  step 3 Mothers

foto knip

Of de producten van goede kwaliteit zijn weet ik niet, het is feitelijk een probeersel met dit merk zegmaar.
                  Zal eens wat meer informatie opzoeken over je tips, bedankt!

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                  Heb je fotos van de lak onder licht? Licht zoals van een tankstation bvb?

Is die auto herspoten? Want de foto van het dak lijkt gewoon veel te troebel.
                  Zal even kijken om foto's te maken.
                  Wagen is idd al eens volledig herspoten geweest. Ondertussen wel al een 7tal jaar geleden.

Comment

Krijg het echt amper op de foto, alleen lijkt deze behoorlijk gelukt:

In het echt zijn deze strepen nu wel niet zichtbaar

Maargoed, kan ook geen deftige foto's meer maken aangezien er alreeds een stoflaag op het dak ligt. Zal komend weekend nog wat betere foto's proberen te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJ_9911 Bekijk Berichten
                      Diepe krassen kan je natuurlijk enkel camoufleren met fillers. Als de lak weg is, is hij weg. Zal niet terugkomen met polieren..
                      Het resultaat vind ik netjes voor een wagen van die leeftijd.
                      Diepe krassen kan je helemaal niet camoufleren met fillers.

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                      Krijg het echt amper op de foto, alleen lijkt deze behoorlijk gelukt:

In het echt zijn deze strepen nu wel niet zichtbaar

Maargoed, kan ook geen deftige foto's meer maken aangezien er alreeds een stoflaag op het dak ligt. Zal komend weekend nog wat betere foto's proberen te maken.
                      Het is bijna onmogelijk om afgaande op foto's te zeggen of het resultaat goed is of niet.
                      Maar op deze laatste foto zijn de hologrammen toch wel zeer duidelijk zichtbaar. Hologrammen krijg je meestal als je te vlug te werk gaat. Te vlug met de machine heen en weer bewogen maar vooral de polish niet volledig afgebroken.
                      Ik zou aanraden om nog eens met je finishing polish heel de wagen te polieren. Niet teveel product, neem uw rijd, de polish moet in principe bijna helemaal verdwenen zijn alvorens je hem mag afvegen van het paneel.
                      Enkel door de laatste stap perfect uit te voeren krijg je die diepe natte glans die je zoekt
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                        Diepe krassen kan je helemaal niet camoufleren met fillers.

Het is bijna onmogelijk om afgaande op foto's te zeggen of het resultaat goed is of niet.
                        Maar op deze laatste foto zijn de hologrammen toch wel zeer duidelijk zichtbaar. Hologrammen krijg je meestal als je te vlug te werk gaat. Te vlug met de machine heen en weer bewogen maar vooral de polish niet volledig afgebroken.
                        Ik zou aanraden om nog eens met je finishing polish heel de wagen te polieren. Niet teveel product, neem uw rijd, de polish moet in principe bijna helemaal verdwenen zijn alvorens je hem mag afvegen van het paneel.
                        Enkel door de laatste stap perfect uit te voeren krijg je die diepe natte glans die je zoekt
                        En zou het niet aan het product liggen?

Alleen snap ik niet waarom ik moeite zou moeten doen met de afwerking, terwijl de kleine vernisschreefjes er nog niet uit zijn? Denk dat ik dit probleem eerst zal moeten aanpakken.

Versta het niet verkeerd maar dubbel werk heb ik weinig zin in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                          En zou het niet aan het product liggen?

Alleen snap ik niet waarom ik moeite zou moeten doen met de afwerking, terwijl de kleine vernisschreefjes er nog niet uit zijn? Denk dat ik dit probleem eerst zal moeten aanpakken.

Versta het niet verkeerd maar dubbel werk heb ik weinig zin in
                          een auto detaillen moet je graag doen, mag je niet mee verveeld zitten wat extra werk te hebben.
                          veelal is het zo dat je gewoon blijft zoeken wat je nog zou kunnen doen om hem nog mooier te maken en nog niet te moeten stoppen

Je zou eens kunnen proberen met andere producten, gloss it reeks ben ik zelf heel tevreden over voor te polieren(rest ook)

Maar eerst zou ik eens langsgaan bij een pro-detailer en laten bekijken wat je deraan kan doen.
                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

doffe lak

Hallo ,

dit lijken mij ook hologrammen, zeker ben ik niet .

probeer anders ff het volgende :

zoek een detailer in jouw buurt, vraag zijn mening(irl) en doe opnieuw een testspot.

of wat ik zeker opnieuw zou doen :

wassen met veel shampoo of met apc(1 gedeelte)
                            kleien
                            testspot: +- 40 op 40 cm afplakken(is normaalgezien niet aan te raden , maar zo zie je wel degelijk echt verschil)
                            polijst dit stuk volgens het dambordpatroon(3 runs hoogste stand , en zeer traag bewegen!!)
                            wel eerst je polijstpasta goed verdelen op een lage stand van de dap(bvb 3 )
                            daarna afbouwen met een lagere stand op de dap(stand 3) (2 runs: 1 keer boven-onder en 1 keer links-rechts)
                            afvegen en vergelijken

Danny

Comment

Bedankt voor de uitleg mensen!
                              Zal deze tips zeker in gedachte houden als ik mn wagen nog eens polier, binnen 2 weken normaal.
                              Ik heb ook nieuwe pads besteld, even zien of dit een verschil kan maken.

Want de pads die ik nu heb kreeg ik gratis bij de machine, dusja.. Misschien is de kwaliteit van die pads toch iets minder.

Ik zal jullie zeker nog feedback geven!

Comment

Working...
                              X