Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kostprijs herspuiten achterpaneel Mini Cooper D

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kostprijs herspuiten achterpaneel Mini Cooper D

Beste mensen,

door 1 of andere reden heb ik 2 diepe kras(jes) tot op het metaal op het achterpaneel (de niet-tankdop kant) van mijn Mini.

EDIT: het kleur is trouwens pepper white!

Nu vroeg ik mij af:

1. Kan zoiets bijgewerkt worden zodat je er niets meer van ziet? Of moet het volledige achterkaneel herspoten worden?

2. Wat zou de kostprijs hiervoor zijn? Heeft iemand al iets gelijkaardig meegemaakt?

3. Wat doe ik het beste? Naar mijn Mini garage gaan om het daar te laten bijwerken of herstellen? Of is het voordeliger om naar een onafhankelijke carroserie te gaan? Indien ja, welke raden jullie aan in Gent? De enige die ik ken is "CARE" aan de dampoort.

Met vriendelijke groeten

Pieterjan

Heb je wat foto's? Nu als de kras op het metaal zit zegt dat genoeg...

Maar kzit zelf in het vak en carrossiers gaan u voor een paneel 250€ tot 400€ aanrekenen en het
    zit er dik in dat die gewoon de krassen wat gaan opvullen met de juiste kleurcode en die later
    gaan wetsanden (ze houden hem enkele dagen in de garage om de kosten te rechtvaardigen)

Een goede detailer kan hier zeker helpen en tzal betaalbaar blijven.
    Als ik een tip mag geven: mijn nicht heeft ook eentje met pepper white kleur en die laat
    em geregeld onder handen nemen want ze zijn gevoelig aan vergeling had ik op tijd gezien :-)

greetz
    Last edited by ; 28/09/2011, 00:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietermann Bekijk Berichten
      De enige die ik ken is "CARE" aan de dampoort.
      Daar zou ik nu eens wegblijven ze...

Ik heb mijn wagen bij een andere vestiging van hen binnen gebracht om wat hagelschade te herstellen (twee blutskes op het dak) - keuze van de hersteller wordt door de lease-firma gedaan.

1) op één plaats hadden ze het nodig gevonden om te polieren. Dit was duidelijk merkbaar, gezien ze vermoedelijk niet de moeite gedaan hebben om te finishen met een fijne combinatie: resultaat: een vlek van 30 op 20 cm met matte strepen op mijn dak.
      2) de wagen zal waarschijnlijk in stof geweest zijn na het verblijf in hun atelier, en ze hebben hem dus maar gewassen. Met als gevolg dat de auto van boven tot onder in swirls stond... (en dat terwijl ik, twee weken voordien, na onze reis, de wagen een volledige detail-beurt had gegeven)
      3) de wagen van een collega (die in dezelfde hagelbui) had gezeten, stond rondom rond vol met krassen en krasjes (van een rits van een overal ?). Nu, die auto hebben ze een volledige polijstbeurt gegeven (waarvan ik het resultaat nog niet mogen aanschouwen heb)

MIjn aanmerkingen heb ik op het traditionele enquête-formulier ingevuld, zonder reactie tot op heden.

Gezien je van Gent bent: Wax-it is niet zo ver (Eine, bij Oudenaarde): rij eens tot daar, ze gaan je vlug zeggen wat er aan te doen valt.
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Daarom zeg ik een goede detailer...carrossiers zijn schurken

Comment

Working...
        X