Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ultimate wax= sealant?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ultimate wax= sealant?

Een vraagje voor de pro's onder jullie.

De Ultimate Paste Wax van Meguiars is een puur synthetische wax.
    Naar wat ik lees is een synthetische wax eigelijk een sealant.

Maakt dat dan dat de Ultimate Wax van Meguiars eigenlijk een sealant is die om commerciele redenen een wax genoemd wordt?

Zoals je zelf zegt is sealant sowieso ook een wax maar een synthetische wax.

De wax die jij bedoelt met "wax" is carnauba wax.

Het verschil tussen beiden is de glans die je bekomt en de duur van bescherming.
    Synthetische wax of sealant heeft doorgaans een langere beschermingsduur dan carnauba wax. Carnauba wax bekomt dan weer een mooiere, natte glans als afwerking.

Ik breng eerst een sealant aan en daarna nog 1-2 laagjes carnauba waardoor er een betere, langere bescherming en extra (natte) glans (door de carnauba) ontstaat.

Comment

Inderdaad, dat is de vraag juist.

Meguiars noemt het product Ultimate wax, maar hij bestaat uit synthetische polymeren.
      Is het dan eigelijk een sealant en kan ik er dus best nog een laag carnauba wax over doen voor extra glans?

Comment

Ik persoonlijk zou nog aftoppen met een laagje carnauba wax.

Comment

meguiars hun namen zijn soms wel eens verwarbaar.

zoals de dc polish dat eigenlijk een glaze is
          zoals jij het uitlegt (heb zelf geen ervaring met de waxen van meguiars)
          maar zoals je zegt synthetishe wax moet het normaliter een sealant zijn.
          ookal bestaat er tegenwoordig al een combi van sealant en carnauba wax(dodo juice)

Comment

wax of sealant

is waar wat die namen betreft van megs : ze noemen hun produkten anders

een synthetische wax zal een langere standtijd hebben dan een carnaubawax : ideaal voor in de winter dus

het blijft echter wax , alleen de standtijd van die synthetische spullen is langer!!

Comment

Working...
            X