Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Custom Car Cleaning - Updates werkplaats + opendag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Custom Car Cleaning - Updates werkplaats + opendag

Momenteel wordt er hier druk geklust om de werkplaats klaar te maken voor 2012. De volgers op onze Facebook pagina zullen een en ander al voorbij hebben zien komen, maar misschien ook wel leuk om er een topic aan te wijden. Dit soort verbouwingen zie je vaker ook op detailingworld voorbij komen en persoonlijk vind ik dat wel altijd leuk om te zien allemaal.

Zoals jullie weten werk ik vanuit de garage aan huis en van de ene kant bevalt dat nog altijd uitstekend. Van de andere kant is het mooier / chiquer om een mooi pand te betrekken en zo ook meer plaats te creëren. Die keuze heb ik de afgelopen tijden serieus overwogen, maar uiteindelijk toch niet gedaan. De intentie om met personeel te gaan werken is er voorlopig niet en ik wil niet groeien in de breedte (grootste worden) maar wel in de diepte (beste zijn). Leuk dus als je twee à drie auto’s kunt plaatsen, maar ik kan en wil mijn tijd en aandacht vestigen op één exemplaar. Mooi en chique voor de buitenwereld, maar in de basis met bovenstaande in het achterhoofd geen goede investering. Als de klant de straat uit rijdt gaat het om de kwaliteit en service die hij heeft mogen ontvangen, en zoals zich inmiddels bewezen heeft kan dat uitstekend vanaf de huidige locatie.

Vorig jaar al wat dingen gedaan om de garage mooi te maken. Likje verf, wat nieuwe kasten, coating op de vloer etc. Ik dacht hiermee een tijdje vooruit te kunnen, maar de vloer bleef ellende geven. De coating liet los en zelfs na de tweede herstelbeurt onder garantie kreeg men het niet voor elkaar. Nu vind ik het niet erg om zo nu en dan eens wat geld uit te geven, maar dan verwacht ik wel kwaliteit terug. Dit bleek helaas niet zo te zijn. Ook bleek de indeling niet helemaal optimaal en miste ik nog wat zaken. De spreekwoordelijke emmer bleef zich gedurende het jaar dan ook vullen met druppels van ergernis en op een gegeven moment was ik het meer dan zat: de hele vloer moest eruit en nu wordt alles echt deftig gedaan!!

Sneller gezegd dan gedaan, maar wat ik voor ogen heb moet ook gebeuren

De huidige situatie voor de werkzaamheden:

Zoals jullie kunnen zien is de vloer op sommige plekken al flink beschadigd. Ook is plaatsing van de kasten achteraf niet zo heel goed gekozen. Al moet ik zeggen, dat was destijds de enige mogelijkheid aangezien er achterdoor geen ruimte was gezien de tussenmuur. De tussenmuur is er intussen uit en de kasten zullen dadelijk achterin geplaatst worden zodat de ruimte rondom de auto met een halve meter wordt vergroot. Meer dan zat om de deuren allemaal tegelijk volledig te openen en eromheen te lopen.

Eerst maar eens alles eruit halen. Ook dat is sneller gezegd dan gedaan haha. Om de vloer goed aan te pakken wou ik de tegels die erin gaan komen mooi in nieuwe cement laten leggen, dus niet verlijmen op de huidige ondergrond. Kwestie van alles eens goed aanpakken en de vloer wederom mooi uit te kunnen richten. Met wat goed gereedschap in handen eens aan de slag gegaan om de vloer eruit te halen. Leuke klus, maar toch blij dat het gedaan is!

Comment

De verlichting moest ook aangepast worden. Sowieso meer en betere HF (reflector) lichtarmaturen, ook op de muren zelf om de zijkant van de auto mooi uit te lichten. Qua lichtkleur is gekozen voor de Philips 965 Graphica. Deze bootsen voor 98% het natuurlijke daglicht na en worden o.a. gebruikt in de carrosserie afdeling van Ferrari. Een wereld van verschil t.o.v. de oude situatie!

De muren en plafond hebben momenteel al wat latex achter de kiezen en moeten nog een keertje gedaan worden. Het houtwerk is allemaal geschuurd en staat momenteel in de grondverf. De garagepoort is nu ook goed geïsoleerd en wordt aan de binnenkant in dezelfde kleur geschilderd als de tussendeur naar het andere vertrek: gebroken wit.

Comment

Leuke update: vanaf 1 januari 2012 ook vaste openingstijden @ CCC! Het was altijd moeilijk te regelen om zonder afspraak binnen te kunnen wandelen om producten te kopen, de auto te laten inspecteren, een afspraak te maken of gewoon een kop koffie te komen drinken. Dit omdat we best veel onderweg zijn en ook op locatie werken. Maar we zijn eruit! Elke donderdagavond van 19.00u – 21.00u en elke zaterdag van 10.00u – 16.00u kunnen jullie gewoon langskomen. Dus niet meer bellen, geen mailtjes meer, geen drempel hoeven nemen…..gewoon binnenwandelen

Comment

Momenteel zijn de tegelzetters druk bezig met de vloer. Vandaag zijn ze nog wel even zoet aan het tegelwerk zelf, en morgen nog om de plinten rondom te maken en alles mooi in te voegen. Qua tegels is er gekozen voor een vorst,- en zuurbestendige antraciet tegel met anti sliplaag.

Als het mag zou ik gedurende komende week graag nog een en ander aanvullen qua updates. Zondag kan er nogmaals een keer gelatexed worden en maandag kunnen we starten met het opnieuw opbouwen van de kasten en het aansluiten van de overige lichtarmaturen. Brengt me meteen bij het volgende:

DE OPENDAG(en)

Leuk allemaal die foto’s en de naam BartCCC op het scherm, maar het is veel leuker om persoonlijk elkaar eens de hand te schudden en daarbij een kop koffie of glas fris te drinken. En natuurlijk de werkplaats en shop met eigen ogen te bekijken. Tel daarbij op dat CCC komend jaar het 5e officiële bedrijfsjaar in gaat en we hebben meer dan genoeg reden om eens een opendag te organiseren. We hebben gekozen voor twee dagen aangezien veel ondernemers natuurlijk ook gewoon braaf op de zaterdag mogen werken:

Zaterdag 26 november van 10.00u – 16.00u
          Zondag 27 november van 10.00u – 16.00u

Jullie zijn natuurlijk allemaal van harte welkom!
          Let er wel op dat de parkeergelegenheid hier in de straat niet zo heel goed is, maar in alle omliggende straten kan er gewoon gratis geparkeerd worden. Mochten jullie in de gelegenheid zijn, geef aub even een seintje als je wilt komen zodat ik ‘ongeveer’een idee heb waarop te rekenen

Alvast bedankt voor jullie aandacht, de nieuwe updates zal ik toevoegen en misschien tot snel!

Groeten Bart
          Custom Car Cleaning

Comment

UPDATE 18 november 2011

Vandaag kwamen tussendoor nog de draagtassen binnen. Sorry mensen, jullie kunnen na het shoppen in het vervolg niet meer anoniem over straat

Inmiddels zijn de tegelzetters na drie dagen stevig doorwerken klaar met de vloer. Vandaag zijn de plinten gemaakt en is alles mooi ingevoegd. Toch nog best een stevig en secuur karweitje hoor, maar het resultaat is alvast prachtig. Natuurlijk moet het allemaal nog mooi drogen en moet de vloer een paar keer afgewassen worden, maar dat het goed zit kun je nu al zeggen.

Het voegsel moet 24u uitharden en dan kan er zondag verder gewerkt worden.

Alvast bedankt voor jullie aandacht, de nieuwe updates zal ik toevoegen en misschien tot snel!

Groeten Bart
            Custom Car Cleaning

Comment

Serieuze werken!

De vloer ziet er heel knap uit
              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Zet de zondag maar een "sjat" koffie klaar voor mij. Dan zal ik wel es komen kijken hoe hard t veranderd is.

(Zal proberen de RCZ ook wa proper te maken dan )

Comment

Thanks Jochen

@Joske_.......zal ik hetzelfde proberen te doen met de mijne, die is nu two tone gekleurd zeg maar

Comment

Komt goed Bart, proficiat !
                    Je hebt de goeie visie. Kleinschaligheid maar met topkwaliteit en dito ervice. En het allerbelangrijkste : tevreden klanten !
                    BMW M2 Coupé
                    Audi S5
                    Nobody is Perfect!

Comment

Dat ziet er netjes uit. Detailen gaat nog plezanter worden.

Alvast succes met de nieuwe werkplaats.

Comment

Thanks Pol en W3N! Zal hopelijk morgen nog wat nieuwe updates kunnen posten.....

Comment

Toch nog gelukt om dat vandaag te regelen

UPDATE 22 november 2011

Na het opnieuw verven van de muren en plafond kon de verlichting geplaatst worden. Aan het plafond gekozen voor HF reflector armaturen en aan de zijkant natuurlijk spatwaterdichte varianten. Deze zijn allemaal uitgerust met Philips 965 Graphica lampen. Wat een genot en wereld van verschil t.o.v. de oude verlichting. De hoeveelheid en intensiteit is zo veel groter, terwijl het voor de ogen een stuk rustiger is. Maar nog belangrijker, je ziet zo veel meer qua imperfecties en oneffenheden! Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat extra stekkerdozen te monteren, altijd gemakkelijk en geen geklooi meer met verlengsnoeren.

Langzaamaan kunnen nu de kasten opgesteld worden. De eerste foto laat de ruimte voor de aftercare producten zien, en de voorste waar de eigen producten in komen te staan die hoofdzakelijk tijdens het detailen worden gebruikt. We zijn er nog niet, maar het begint weer ergens op te lijken

Comment

Comment

Jaloers!
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ikea-kasten? Want ik herken die ergens van. *kijkt naar de kasten in zijn appartement*

Ziet er wel een leuke werkplek uit, maar ik zie geen afvoergootje binnen of mis ik nu iets?

Comment

Heb jij uw stopcontacten aan uw toevoer van uw verlichting gehangen?

Comment

Afvoerputje is er binnen wel (bij de haspel), maar het grootste gedeelte van de tijd was ik de wagen buiten. Enkel als het vriest dat het binnen gebeurd.

@Realiks: Nou, er is 4 aderige kabel en voeding gelegd zodat ik stopcontacten erbij kon zetten

Comment

licht uit = stopcontact uit.

Ik had haspel eerst niet zien staan. Hmmm beter eens mijn ogen zoeken

Comment

Pfff, geloof het of niet, maar ben juist pas klaar............"even wat opknappen" hoor ik me nog zeggen, damn

De nieuwe updates van de werkplaats die inmiddels af is volgen na het weekend. De eer is aan de mensen die persoonlijk willen komen kijken hè Gelukkig zojuist nog de spoedbestelling uit Zwitserland mogen ontvangen met de Professional Car Wellness producten. Beetje zonde als die schappen morgen en zondag tijdens de opendag grotendeels leeg zouden zijn Nog meer goed nieuws: de detailbags zitten er ook bij en zijn prachtig geworden! De grote is ideaal voor de bottles en de kleine is perfect op maat gemaakt voor de paste waxen. Ik heb er al stiekem twee voor mezelf apart gehouden..

Wellicht tot morgen of overmorgen, en anders vast en zeker tot snel eens een keertje!

Comment

Working...
                                        X