Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hogedrukreiniger : welke kopen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenIdd : maar blijft nog veel geld en is ook een "koudwater-HD" , wel met 15 meter slang .
Naam: Kränzle koudwater hogedrukreiniger 1150 T - 130 bar-Elektrisch (borstel + rioolrat 10m)
Code: 1150 T
- geïntegreerd wagentje
- aansluitkabel 5 m
- kabelopwikkeling
- slangtrommel met 15 m staalversterkte hogedrukslang
- pistool met handgreep
- vario-jet sproeilans met traploos verstelbare straal van punt- naar vlakstraal en hoge- naar lagedruk
- traploze druk- en doorloop hoeveelheid regeling
- messing pompkop
- keramische plunjers
- droogloopbeveiliging
- kokers voor pistol en lans
- chemicaliën injector met filter
Prijs (21%BTWin) : 779,00
Promotieprijs (21%BTWin) : 632,00
+450€2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenDeze dus:
+450€
450 of 630 : die 180 euro kan er dan ook wel af zeker
Comment
-
Mss is occasie een optie? Heb die van mij ook occasie gekocht en werkt nog steeds perfect.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichtenik ben gisteren is gaan kijken naar zo een kranzle . ziet er zeer degelijk uit , zelfs de prijs .
wel 10 jaar waarborg . op die tijd heb je 3 karchers "versleten" , dus valt wel te overwegen.
greetz
ferre
Kärcher zal zeker niet slecht zijn , maar ik ben er gewoon niet voor . De Nilfisk die ik van mijn moeder kreeg , (+ 12 jaar) werkt nog altijd , maar heeft een lek en bouwt minder druk op daardoor .
Mijn nieuwe zal minstens 5 jaar moeten meegaan (= 57 euro per jaar ) en al wat langer is , is mooi meegenomen
3 kärchers ?? , volgens mij gaan de meeste HD's stuk omdat ze niet goed worden opgeborgen :
- geen druk/water aflaten na gebruik
- in de winter niet in een vorstvrije ruimte gezet
- continue op laten staan , best is de schakelaar op "uit" (0 of 1 dus) te zetten bij langer dan enkele minuten niet in gebruik.
- door verkeerd gebruik krijg je alle HD's wel kapot , ook Kränzle .
Comment
-
ik ben gaan zien naar de 1150T die in aanbieding staat voor 632€ , en naar de 2160TST .
deze laatste is echt wel een degelijke machiene. hier draait de pomp ook maar 1400 tpm. tegenover 2800 bij de 1150T (en bij de karchers) , en levert nog altijd voldoende debiet .
jammer van de prijs 928€ is echt wel veel voor een hobby . ga nog even verder doen met mijne karcher
greetz
ferre
Comment
-
Wat zou een goeie HD zijn om auto's te wassen? Paar weken terug eens de tuinslang gebruikt en gemerkt dat er toch nog veel vuil tevoorschijn kwam waar je met de hand niet bijkunt, en het is een hel om dat ding weer opgerold te krijgen ook.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenWat zou een goeie HD zijn om auto's te wassen? Paar weken terug eens de tuinslang gebruikt en gemerkt dat er toch nog veel vuil tevoorschijn kwam waar je met de hand niet bijkunt, en het is een hel om dat ding weer opgerold te krijgen ook.
Online shop voor Hogedrukreinigers, Stofzuigers, Waterstofzuigers, Reinigers, Nilfisk, Gardena, Karcher Webshop. Bestel uw Hogedrukreiniger extra voordelig in onze shop. Groot assortiment, levering binnen 24 uur, niet goed geld terug regeling.
Als je denk om met een HD geen gepoets meer te hebben , heb je het mis.
Je kan in combinatie met een foamspuit , de auto "voorwassen" : foamen en wachten (terwijl doe je bvb de velgen) , nadien afspoelen met de tuinslang of met de HD (gebruik wel de juiste "kop" zodat je lak er niet afvliegt )
Na het foamen en afspoelen kan je dan aan de slag met je washandschoen(en) en 2 emmers (1 met sop en 1 enkel water)
Met de HD is het wel mogelijk om je velgen en wielkasten goed proper te spuiten , zo heb je minder poetswerk.
Comment
-
Ja, zou inderdaad handig zijn om 'voor te wassen'. Want als je gewoon meteen begint te wassen en er ligt wat zand en stof etc. op je wagen, dan maak je zowiezo wel krassen vrees ik (nuja, niet dat de lak nu perfect is bij de mijne). En idd ook voor de wielkasten. En voor de velgen, kruisspaak velgen zijn verdomd irritant om proper te krijgen eens ze vuil zijn. Mag je eigenlijk zomaar in het wilde weg gaan rondspuiten in de wielkasten? Hierbij denk ik vooral aan de veerpoten.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenDeze heb ik en vind ik zeker goed : (met oprolsysteem en gewapende slang)
Online shop voor Hogedrukreinigers, Stofzuigers, Waterstofzuigers, Reinigers, Nilfisk, Gardena, Karcher Webshop. Bestel uw Hogedrukreiniger extra voordelig in onze shop. Groot assortiment, levering binnen 24 uur, niet goed geld terug regeling.
Als je denk om met een HD geen gepoets meer te hebben , heb je het mis.
Je kan in combinatie met een foamspuit , de auto "voorwassen" : foamen en wachten (terwijl doe je bvb de velgen) , nadien afspoelen met de tuinslang of met de HD (gebruik wel de juiste "kop" zodat je lak er niet afvliegt )
Na het foamen en afspoelen kan je dan aan de slag met je washandschoen(en) en 2 emmers (1 met sop en 1 enkel water)
Met de HD is het wel mogelijk om je velgen en wielkasten goed proper te spuiten , zo heb je minder poetswerk.
Kranzle lijkt me inderdaad top, maar je betaald natuurlijkt het kwaliteitsverschil. Een nadeel is ook hier het verdelersnetwerk, tenzij je uit de streek van Waregem bent natuurlijk.
@grandscenicman, welke accesoires heb jij nog extra genomen? Heb jij bv. zo'n waterfilter erbij genomen?Last edited by Lord Tom; 18/03/2012, 21:49.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichtenik ben gaan zien naar de 1150T die in aanbieding staat voor 632€ , en naar de 2160TST .
deze laatste is echt wel een degelijke machiene. hier draait de pomp ook maar 1400 tpm. tegenover 2800 bij de 1150T (en bij de karchers) , en levert nog altijd voldoende debiet .
jammer van de prijs 928€ is echt wel veel voor een hobby . ga nog even verder doen met mijne karcher
greetz
ferre
De traaglopende pomp is inderdaad wel een voordeel en gaf voor mij dan ook de doorslag om voor de 2160 te kiezen.
Het is niet enkel de kwaliteit van het materiaal welke een voordeel is, maar vooral ook dat het veel prettiger is om mee te werken.Last edited by SToRM81; 18/03/2012, 23:02.'00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom Bekijk BerichtenDie Nilfisk zie'k ook wel zitten...., welke accesoires heb jij nog extra genomen? Heb jij bv. zo'n waterfilter erbij genomen?
Op de HD zit al een filter(tje) om geen vuil in de HD te krijgen , gewoon zorgen dat je de tuinslanf ff doorspoelt voor je ze aansluit .
Bij Nilfisk heb je 5 jaar garantie
Ik geef gerust toe dat Kränzle beter is , maar voor mijn prijs vind ik het toch wel de moeite om bvb even de kat uit de boom te kijken en ik ga het dus zeker 5 jaar met de Nilfisk proberen te redden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenOverlaatst ook getwijfeld welke hogedrukreiniger ik ging kopen ...
uiteindelijk toch voor een goedkoper type Karcher gegaan en heb er spijt van
Goede vriend van mij heeft een Kranzle en is een toptoestel !!!
Comment
-
Ik werk in een labo van de Ugent met beton en daar had ik steeds gigantisch veel problemen met de hogedrukreinigers omdat die mishandeld werden door derden (studenten bv.) en daardoor steeds stuk gingen.
Via dit forum zoveel positiefs over Kränzle gehoord en dan eens een Quadro 799 TS T gekocht op drijfkracht. Is inderdaad een geweldig kwalitatief toestel. Wordt ook misbruikt dus pomp draait soms droog doordat men water vergeet op te zetten maar dat ding doorstaat alles zonder problemen.
Een inverstering die al veel geld heeft bespaard.
De onderdelen zijn wel erg duur. Vuilfrees (keramisch) laten vallen = €90. Eerste spuitpistool is er sinds deze week ook al door na twee jaar. Wat een verschil met een nieuw trouwens. Herinner mij dat een nieuwe slang van 20 m ook serieus prijzig was.
Olie heb ik nooit vervangen wegens tijdgebrek.
Zelf heb ik een Nilfisk P150, semi-professioneel die 5 keer in garantie is hersteld geweest en nu oké is. Bouwt wel de eerste minuut geen maximale druk op, snap niet goed hoe dat komt.
Verder heb ik ook nog eens een nieuwe Nilfisk basismodel te koop zien staan op kapza voor €25 en onmiddellijk gekocht. Die heeft hetzelfde drukprobleem de eerste minuut maar staat al altijd op de zolder als reserve.
Ik spuit de auto altijd heel zorgvuldig af voor het wassen en ik vind dat dit toestel daar toch voldoende voor is want dat duurt maar ongeveer 10 minuten en je hebt er niet veel druk of debiet voor nodig.
Als je telkens de druk aflaat na gebruik en het pistool niet laat vallen dan krijg je met zo'n toestel ook niet te gauw problemen.
Voor een auto vind ik zo'n basistoestel voldoende en het neemt ook niet te veel plaats in en als het stuk gaat na enkele jaren dan koop je gewoon een ander. Een Kränzle koop je wel voor je leven als je er enkel de auto mee doet denk ik maar ik zou het niet doen.
Ook nog Kärcher basismodel gehad en die kwaliteit was helemaal beneden alle peil. Pistool één keer laten vallen resulteerde in lekkage waardoor de pomp bleef draaien en ze onmiddellijk versleten was en geen druk meer opbouwde.
Comment
-
@Gere : Als het is om enkel de auto af te spuiten : mijn oude Nilfisk (+ 12 jaar) spuit ook nog meer dan redelijk hoor. Het is voor de foamspuit dat ik me een nieuwe gekocht heb en zoals je schrijft : als je iets laat vallen.....tja , zo krijg je alles kapot
..........p150..........nu is ie ok : wat was er dan mis mee ?
het duurt even voor je druk hebt : misschien al eens aan gedacht dat de lengte van de slang hiermee te maken heeft ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten@Gere : Als het is om enkel de auto af te spuiten : mijn oude Nilfisk (+ 12 jaar) spuit ook nog meer dan redelijk hoor. Het is voor de foamspuit dat ik me een nieuwe gekocht heb en zoals je schrijft : als je iets laat vallen.....tja , zo krijg je alles kapot
..........p150..........nu is ie ok : wat was er dan mis mee ?
het duurt even voor je druk hebt : misschien al eens aan gedacht dat de lengte van de slang hiermee te maken heeft ?
P150 is de pomp vervangen, ik denk twee keer evenals telkens allerlei afdichtingen.
Is één van de eersten, ik denk dat Nilfisk-Alto dan een mindere periode had.
Lengte van de darm kan niet de oorzaak zijn denk ik omdat je die toch op voorhand vol water laat stromen en bovendien is die daar na een minuut al heeel wat water doorheen gekomen. Pomp maakt een ander geluid en het is wel zo dat lucht aan de oorzaak lijkt te liggen. Systeem raakt precies niet efficiënt ontlucht. Frequent gebruik zou dat wel oplossen.
Comment
Comment