Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hogedrukreiniger : welke kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
    . Systeem raakt precies niet efficiënt ontlucht. Frequent gebruik zou dat wel oplossen.
    Ik laat altijd eerst mijn tuinslang ff lopen tot er daar al geen lucht meer in zit.Ook als de tuinslang wordt aangesloten op de HD laat ik eerst de HD-slang vollopen tot er geen lucht meer uit de spuit komt (gewoon de spuit nemen en indrukken tot er water blijft uitkomen ).Dan pas sluit ik mijn foamspuit aan .

Aan het uiteinde van de tuinslang zit bij mij een kraantje(gardena) en dat is heel makkelijk om te wisselen van hogedrukreiniger naar afspoeldarmpje . Aan het darmpje zit ook nog eens een kraantje (een groter) om de straal te regelen . Nog net te zien in de haag . (de foto was bedoeld om de washandschoen te tonen Bééééééééééééhéhéhé , schaapje )

Comment

Ik heb na lang twijfelen uiteindelijk deze http://www.toolmax.nl/tuin/hogedrukr...r-p-19303.html gekocht. Meer dan voldoende krachtig voor de auto en ook zeer handig om terras en oprit te reinigen. En geen probleem met elektriciteitskabel en tuinslang die in de war raken (waarschijnlijk te wijten aan eigen onhandigheid, maar toch).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki1200 Bekijk Berichten
        Ik heb na lang twijfelen uiteindelijk deze http://www.toolmax.nl/tuin/hogedrukr...r-p-19303.html gekocht. Meer dan voldoende krachtig voor de auto en ook zeer handig om terras en oprit te reinigen. En geen probleem met elektriciteitskabel en tuinslang die in de war raken (waarschijnlijk te wijten aan eigen onhandigheid, maar toch).
        Op benzine ? , handig idd als je geen snoer wilt , maar die 5 meter slang is wel echt kort hoor !

Mag jij die op zondag gebruiken in je gemeente , ik dacht dat dit daar niet mocht op zondagen... (schoonouders wonen in Brasschaat...en gras afrijden mag niet dacht ik )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
          Op benzine ? , handig idd als je geen snoer wilt , maar die 5 meter slang is wel echt kort hoor !

Mag jij die op zondag gebruiken in je gemeente , ik dacht dat dit daar niet mocht op zondagen... (schoonouders wonen in Brasschaat...en gras afrijden mag niet dacht ik )
          Gewoon even een beetje verrijden en dan volstaat die 5 meter ruimschoots. Zondag gebruik ik hem idd niet wegens iets teveel lawaai.

Comment

vandaag nog maar is kosten gedaan
            wat een verschil met de karcher.
            greetz
            ferre
            Last edited by ; 29/03/2012, 19:28.

Comment

Prachtmachien, maar peperduur zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten

vandaag nog maar is kosten gedaan
                wat een verschil met de karcher.
                greetz
                ferre
                Heb dezelfde in 195 uitvoering, goed machientje.

Comment

Toch sneller gekocht dan verwacht Mooi apparaat en ziet er qua specs gelijk uit als mijn 2160TST. Wat voor verschil merk je t.o.v. de Karcher?
                  Ik weet niet of het bij die van jou ook zo is, maar de mijne moet tijdens het gebruik altijd plat liggen. Is wel iets waar je rekening mee moet houden
                  Last edited by SToRM81; 29/03/2012, 20:39.
                  '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

De kwaliteit , daar valt zeker niet over te twisten !
                    Goede aankoop , veel (poets)plezier ermee

Ik hou het voorlopig bij m'n Nilfisk , als ik ff snel reken , kan ik voor 300 euro extra aan poetsmateriaal kopen

Comment

Ik heb van't weekend voor de eerste keer mijn nilfisk gebruikt (150.2 xtra) na een goeie 2 maanden na aankoop...
                      Moet zeggen al kontent van op het eerste zicht en zoals eerder hier al gezegd de vertraging op het aanslaan van de HD heb ik totaal niet.
                      2008 Mercedes Viano
                      2012 Citroen DS3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                        Toch sneller gekocht dan verwacht Mooi apparaat en ziet er qua specs gelijk uit als mijn 2160TST. Wat voor verschil merk je t.o.v. de Karcher?
                        Ik weet niet of het bij die van jou ook zo is, maar de mijne moet tijdens het gebruik altijd plat liggen. Is wel iets waar je rekening mee moet houden
                        ja, moet ook plat liggen tijdens gebruik. is iets waar je moet aan denken

qua specs is die nagenoeg gelijk aan de 2160 TST.deze heeft een demonteerbare waterreservoir , de slangentrommel is een ietsje groter , en je kan chemie spuiten op hoge druk.
                        het eerste wat je merkt is het grote verschil in gewicht .de kranzle weegt zeker 20 kg. meer , ook lijk er een duidelijk verschil te zijn in de 140 bar druk van de kranzle tegenover die van de karcher.hier lijkt de kranzle veel sterker ,al heb je die 140 bar niet nodig om je auto af te spuiten
                        heb uiteindelijk deze genomen omdat die in "aanbieding" maar 80€ duurder was dan de 2160 TST anders was het die geworden.
                        niet goedkoop maar toch tevreden.
                        greetz
                        ferre

Comment

Gisteren een Nilfisk C 130.1-6 PAD X-tra .gekocht , ben eens benieuwd .
                          Wordt woensdag geleverd .
                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                            Gisteren een Nilfisk C 130.1-6 PAD X-tra .gekocht , ben eens benieuwd .
                            Wordt woensdag geleverd .
                            Ik zou zeggen : veel plezier ermee !

Minpuntje :de slang = 6 meter , misschien is het mogelijk om een gewapende slang van 10 meter er op te monteren ?
                            (maar dan vervalt de garantie misschien wel...)

Comment

Ik zou zeggen : veel plezier ermee !

Minpuntje :de slang = 6 meter , misschien is het mogelijk om een gewapende slang van 10 meter er op te monteren ?
                              (maar dan vervalt de garantie misschien wel...)
                              Euh , elektrische kabel is 11 meter .

Comment

Euh , elektrische kabel is 11 meter .
                                Grandscenicman heeft het over de hogedrukslang . Het zou me trouwens verbazen dat die elektrische kabel 11m is. De actieradius is 11m...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom Bekijk Berichten
                                  Grandscenicman heeft het over de hogedrukslang . Het zou me trouwens verbazen dat die elektrische kabel 11m is. De actieradius is 11m...
                                  Idd : electriciteit kan je makkelijk langer maken : verlengdraad noemen ze dit .

De "slang" is de waterslang aan de HD en die is best minstens 8 , beter 10 en liefst nog langer én ..gewapend !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom Bekijk Berichten
                                    " Wat is de actieradius van de hogedrukreiniger? Er wordt hier uitgegaan van de snoerlengte naar het apparaat zelf, dus zonder de hogedrukslang."

http://www.hogedrukreinigerexpert.be...specifications

Idd : electriciteit kan je makkelijk langer maken : verlengdraad noemen ze dit .

De "slang" is de waterslang aan de HD en die is best minstens 8 , beter 10 en liefst nog langer én ..gewapend !!
                                    We zien wel , als het te kort is vervangen we die door een langere als die op de haspel past ...
                                    Last edited by Dane; 10/04/2012, 19:37.

Comment

Slang zal 6m zijn. Ik kan je nu al zeggen dat dat te kort zal zijn. Ik zou proberen de huidige slang te verlengen met 4m moest dat mogelijk zijn.
                                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                        Slang zal 6m zijn. Ik kan je nu al zeggen dat dat te kort zal zijn. Ik zou proberen de huidige slang te verlengen met 4m moest dat mogelijk zijn.
                                        Dan had ie evengoed 1 kunnen nemen als die van mij : 10 meter darm , gewapend , 2100 watt , 21 kg en thuis geleverd voor 285 euro all-in . Mijn "oude" had ook 6 meter en was idd te kort , 8 meter zou nog net gaan voor een kleine auto zonder verzetten .

Verlengstuk : kan je kopen bij de betere ijzerwarenwinkel , ik denk zelfs dat de aansluitingen van "stihl" dezelfde zijn als voor "nilfisk" (deze zijn ook gewapend) , er zou nog zeker 5 meter bij op mijn haspel kunnen , moet dus ook bij die andere mogelijk zijn .

Comment

" Wat is de actieradius van de hogedrukreiniger? Er wordt hier uitgegaan van de snoerlengte naar het apparaat zelf, dus zonder de hogedrukslang."

http://www.hogedrukreinigerexpert.be...specifications

Dat staat er inderdaad. Maar dat dat elektrisch snoer 11m is zou me toch verbazen. De website van Nilfisk zelf zegt 5m. 6+5=11m, vandaar. Ik vermoed dat dat een vergissing is op de site van hogendrukreinigerexpert...

Alleszins, je zal hem wel gekozen hebben in functie het gebruik. In zijn klasse is het vast een goede machine. Ik ben alvast benieuwd naar de ervaringen.

Comment

Working...
                                          X