Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hogedrukreiniger : welke kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Die 11 meter is idd draad en de slang samen , ze stellen het voor als een machine die je op de middenstip van een voetbalveld insteekt en zo kom je op 11 meter "actie-radius" .
    5 + 6 = 11 *2 = 22 meter doormeter die je theoretisch met deze kan proper maken . Er staat toch duidelijk bij dat de (water)slang 6 meter is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
      Die 11 meter is idd draad en de slang samen , ze stellen het voor als een machine die je op de middenstip van een voetbalveld insteekt en zo kom je op 11 meter "actie-radius" .
      5 + 6 = 11 *2 = 22 meter doormeter die je theoretisch met deze kan proper maken . Er staat toch duidelijk bij dat de (water)slang 6 meter is ?
      Klopt. Maar Dane had het over de uitleg die je krijgt als je op het vraagtekentje (?) klikt bij "actieradius". Daar zit de verwarring

Comment

Vandaag binnen gekomen en inderdaad het is tesamen 11 meter .
        We zullen wel zie of het lukt met die 6 meter anders koop ik een verlengstuk bij , er is genoeg plaats op de haspel .
        Die hogedrukreiniger zal enkel gebruikt worden om het terras jaarlijks 1 of 2 keer af te spuiten en de wagen te kuisen .
        Meer moet ik niet hebben , de rest is toch maar voor de ogen van de buur .
        Nog geen gebruiktservaring zal voor morgen zijn na het werk .
        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Kan het kwaad om de auto voor 1 keer gewoon snel met de hogedrukreiniger af te spuiten? Moet nog kuisproducten gaan halen in Oudenaarde maar wil hem eerst eventjes snel 'schoon' krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
            Kan het kwaad om de auto voor 1 keer gewoon snel met de hogedrukreiniger af te spuiten? Moet nog kuisproducten gaan halen in Oudenaarde maar wil hem eerst eventjes snel 'schoon' krijgen.
            Zolang je niet te dicht komt met de spuitkop , kan het geen kwaad , maar veel effect zal het niet hebben vrees ik.

Als ie nat is , lijkt ie wel proper , tot de auto droog is : je ziet amper verschil .(er zal wel wat af zijn hoor , maar "gewassen" is ie zeker niet)

Beter is om dan toch af te spuiten en met de 2EM je auto te wassen en naspoelen met een volle waterstraal .

Zo is ie best toonbaar en heb je enkel nog wat plekjes van het spoelwater....

Als het regent heb je een groot voordeel : je hoeft zeker niet te drogen na de spoelbeurt
            Last edited by ; 25/04/2012, 23:14.

Comment

Zolang je niet te dicht komt met de spuitkop , kan het geen kwaad , maar veel effect zal het niet hebben vrees ik.

Als ie nat is , lijkt ie wel proper , tot de auto droog is : je ziet amper verschil .(er zal wet wat af zijn hoor , maar "gewassen" is ie zeker niet)

Beter is om dan toch af te spuiten en met de 2EM je auto te wassen en naspoelen met een volle waterstraal .

Zo is ie best toonbaar en heb je enkel nog wat plekjes van het spoelwater....

Als het regent heb je een groot voordeel : je hoeft zeker niet te drogen na de spoelbeurt
              Bedankt voor de info! Maar nu ligt er vrij veel stof op die er niet gewoon afgaat met wat rondrijden vandaar de vraag. Ik heb ook nog geen washandschoen en dergerlijke.

Vroeger kuiste ik wel met 2 emmers, maar wel met een spons en dat wil ik de E30 niet aandoen. Vandaar de vraag of dit kan (of het niet schadelijk is ofzo)

Comment

Ik moet me aansluiten bij grandscenicman. Het kan (zolang je niet te dicht komt met de sproeikop), maar veel effect heeft het niet. Als hij droog is dan zie je het stof er alsnog opliggen. Doet me denken aan zo'n self-carwash. Doorloop je de volledige procedure dan kun je nog altijd je naam schrijven in je auto als hij droog is. Een vuile auto zal wel iets properder zijn hoor, maar veel zal het niet schelen.

Als je dan toch wil wassen dan ben je nog beter af met zo'n washandschoen met "dreadlocks" (zo ziet het er uit) dan met een spons. Te kopen bij Action, Auto5, etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                  Ik moet me aansluiten bij grandscenicman. Het kan (zolang je niet te dicht komt met de sproeikop), maar veel effect heeft het niet. Als hij droog is dan zie je het stof er alsnog opliggen. Doet me denken aan zo'n self-carwash. Doorloop je de volledige procedure dan kun je nog altijd je naam schrijven in je auto als hij droog is. Een vuile auto zal wel iets properder zijn hoor, maar veel zal het niet schelen.

Als je dan toch wil wassen dan ben je nog beter af met zo'n washandschoen met "dreadlocks" (zo ziet het er uit) dan met een spons. Te kopen bij Action, Auto5, etc.
                  Welja, 'k ga naar Oudenaarde rijden (wax-it) achter dat allemaal maar wil daar niet zo heel vuil toekomen, vind het eigenlijk zo'n zonde dat ie nu zo stoffig staat

Comment

Welja, 'k ga naar Oudenaarde rijden (wax-it) achter dat allemaal maar wil daar niet zo heel vuil toekomen, vind het eigenlijk zo'n zonde dat ie nu zo stoffig staat
                    Wil je je auto deftig zelf onderhouden op poetsgebied :

foamen
                    velgen poetsen
                    afspuiten
                    2EM
                    kleien
                    nogmaals wassen of zeer goed spoelen en drogen
                    paintcleanen
                    waxen
                    velgen drogen en beschermen met bvb een wax
                    bandjes zwarten (veeeeeeeel mooier dan wanneer je dit niet doet)
                    tijd : zeker 5 uur

Na deze behandeling kom je wekelijks toe met :

foamen
                    afspuiten
                    wassen 2EM (gebruik liefst meerdere handschoenen)
                    spoelen
                    insprayen met een detailerspray (bvb spray&wipe1/1) en drogen met een goede zachte droogdoek
                    eventueel nalopen met bvb Red mist of een spraywax
                    velgen drogen
                    bandjes zwarten
                    tijd : 1 tot 2 uur

Kleien : liefst 1 keer per jaar
                    Poetsen : wrijf ALTIJD in de lengte van je auto , zeker niet in kringen of kris-kras.
                    Ook Nooit iets van je velgen gebruiken op je lak (washandschoen), maar dat wist je waarschijnlijk al.

Comment

Wil je je auto deftig zelf onderhouden op poetsgebied :

foamen
                      velgen poetsen
                      afspuiten
                      2EM
                      kleien
                      nogmaals wassen of zeer goed spoelen en drogen
                      paintcleanen
                      waxen
                      velgen drogen en beschermen met bvb een wax
                      bandjes zwarten (veeeeeeeel mooier dan wanneer je dit niet doet)
                      tijd : zeker 5 uur

Na deze behandeling kom je wekelijks toe met :

foamen
                      afspuiten
                      spoelen
                      insprayen met een detailerspray (bvb spray&wipe1/1) en drogen met een goede zachte droogdoek
                      velgen drogen
                      bandjes zwarten

Kleien : liefst 1 keer per jaar
                      Poetsen : wrijf ALTIJD in de lengte van je auto , zeker niet in kringen of kris-kras.
                      Ook Nooit iets van je velgen gebruiken op je lak (washandschoen), maar dat wist je waarschijnlijk al.
                      Zalig merci! Enig idee van het kostenplaatje van al dit? Met een 'beperkt' budget? 'K zou beginnen met het onderste deel...

Comment

Zalig merci! Enig idee van het kostenplaatje van al dit? Met een 'beperkt' budget? 'K zou beginnen met het onderste deel...
                        Is wel ff off-topic , maar het zal geen kwaad kunnen zeker :

foamen : is aangeraden om voor het eigenlijke wassen met 2 emmers zoveel mogelijk vuil reeds van je wagen te krijgen. Je kan ook beginnen door af te spuiten met een tuinslang en indien je een HD hebt : spuit daarmee de wagen af .De foamspuit is er bij mij ook niet van dag 1 gekomen...

Velgen poetsen : gaat ook met een scheutje autoshampoo en een heel goedkope washandschoen, een kleine echte velgenborstel kost al +- 16 euro , een goedkopere is echt weggegooid geld.

Kleien (proper maken OP de lak) : een setje op zich kost +- 30 euro , koop je klei apart dan kan je een concentraatje kopen en heb je nog glijmiddel voor een andere keer.. (kleien is zeker 1 keer /jaar aangeraden)

Paintcleaner(proper maken IN de lak) : bvb poorboys prof. polish (473 ml +- 19 euro en deze is niet alleen voor lak te gebruiken maar voor veel meer dingen) , maar er zijn er ook andere hoor. Door deze stap wordt je lak wel echt proper en wit wordt terug echt wit .
                        Moet ook niet direct als je lak er nog vrij goed uitziet , maar je neemt er wel de "marring" mee weg door het kleien veroorzaakt (= microkrasjes)

Glaze (voeding van de lak ) : indien je lak niet al te oud is kan je hiermee wachten , is meer bedoeld om verweerde lak terug te "voeden" .vb voor donkere lak : black hole van poorboys

Wax : keuze uit 1001 waxen , is voor iedereen anders. Zelf ben ik tevreden van een synthetische wax (= sealant dan van naam) omdat deze ook een langere standtijd heeft .Mijn synthetische wax kan je ook op de achter-en zijramen gebruiken .(= Mothers synwax vloeibaar 473 ml en kost 16 euro ...de vaste versie kost 22 euro en heeft reeds een padje in het deksel)
                        Deze wax neemt ook de microkrasjes weg door het kleien.
                        Padje : om de wax aan te brengen , is een must en kost 1.75 euro...neem er dus maar 2

Poetsdoek : liefst meer dan 1 (voor als er 1tje valt), 3 is een goed begin (beperkt budget lees ik )

Droogdoek : kost ook al direct +- 17 euro , ik kan je aanraden om bvb zachte microvezeldoeken te nemen die kleiner zijn dan een echte droogdoek (maar wel +- 65x45 cm toch) .

De doeken van "Monello" van 65x45 cm zijn zowel geschikt om op te poetsen als om de wagen te drogen ,(ik doe dit toch) , prijs : 7 euro/stuk.

Washandschoen : beste = schaapje : +- 18 euro (enkel voor de properste delen gebruiken , zo gaat ze langer mee én blijft ze langer proper..)
                        de betere mf-handschoen : vanaf +- 14 euro tot 18 euro...
                        voor de onderzijde neem je 1 van ....2 euro ......uit de lidl

Shampoo : van 12 tot meer euro per liter...

Detailerspray : is een spray die je kan gebruiken om de wagen "streeploos" te drogen en je kan zo'n spray ook nog voor allerlei andere dingen gebruiken. vb : poorboys Spray&Wipe(s&w), deze verdun je altijd 1/1 en 1 liter (wordt dus 2 liter) kost 17 euro (best veel dus)

Bandenzwart : moet niet natuurlijk , maar maakt het wel "af"
                        Zelf gebruik ik een produkt dat 3-in-1 is : plastic-rubber-vinyl , dan kan je er ook andere dingen mee doen dan enkel de banden..(rubbers, binnenbekleding en andere...)
                        Je kan met een goedkope verf/behangborstel (smalle dan) , dit produkt aanbrengen op je banden.

2 emmers , liefst 15 liter minimum , beter 19 liter of ververs het water op tijd.

Nog een emmer voor je velgen (= enkel voor de velgen gebruiken)
                        Nog iets ? dan lees ik het wel
                        Last edited by ; 27/04/2012, 22:47.

Comment

Oke bedankt, 'k heb je tekst gekopieerd en opgeslaan! Dikke merci!

En nu weer on-topic e

Comment

foamen
                            afspuiten
                            spoelen
                            velgen drogen
                            bandjes zwarten
                            gisteren mijne Mondeo zo gepoetst . zag er uit als een plaatje .
                            deze namiddag sta ik op de ring in Lier voor het rode licht .......en knal , iemand er vanachter in . bumper kapot , achterklep (5 deurs) geplooid en aan de binnenkant van alle kunstof delen kapot . lijkt op het eerste zicht niet zo erg maar als je van naderbij gaat kijken is er wel redelijk veel kapot . gelukkig stond er nog een trekhaak aan anders was het waarschijnlijk nog erger geweest.
                            die moet ik alvast de eerste maand niet meer poetsen
                            greetz
                            ferre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten
                              gisteren mijne Mondeo zo gepoetst . zag er uit als een plaatje .
                              deze namiddag sta ik op de ring in Lier voor het rode licht .......en knal , iemand er vanachter in . bumper kapot , achterklep (5 deurs) geplooid en aan de binnenkant van alle kunstof delen kapot .
                              Is zeker niet aangenaam en hopelijk is het allemaal te herstellen zodat je er niks meer van ziet.

Belangrijker is dat je zelf niks overhoud van zo'n "knal" in je euh......achterste .

Comment

Belangrijker is dat je zelf niks overhoud van zo'n "knal" in je euh......achterste .
                                buiten het schrikken viel het nogal mee .
                                gelukkig reed de file net op dat ogenblik verder en had ik voldoende afstand gehouden tot mijn voorligger , anders was ik daar nog op geduwd , want ik stond wel in één keer 3 meter verder. de verzekering is op de hoogte en binnen een maand is dat weeral vergeten

zo ziet die er nu uit : de achterklep is 3 cm. naar binnen geduwd en is daardoor geplooid.

dit stond origineel mooi op één lijn , nu dus 3 cm. achteruit.

hier zal de hogedrukreiniger of polieren niet meer helpen vrees ik.

greetz
                                ferre
                                Last edited by ; 28/04/2012, 10:03.

Comment

Hier is het ook de Nilfisk 145.2 geworden. Afgelopen weekend bij wijze van test het terras proper gemaakt met de terrasreiniger. Eerste indruk is i.o.. Denk dat het een goede keuze was. De haspel gaat nog wat stroef. Maar dat betert wss nog wel. Volgende test wordt de auto, wat uiteindelijk de hoofdreden van de aankoop was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Tom Bekijk Berichten
                                    Hier is het ook de Nilfisk 145.2 geworden. Eerste indruk is i.o.. Denk dat het een goede keuze was. De haspel gaat nog wat stroef. Maar dat betert wss nog wel. Volgende test wordt de auto, wat uiteindelijk de hoofdreden van de aankoop was.
                                    De haspel gaat idd in het begin nog wat stroef , maar bij mij gaat die nu vanzelf... .

Ik kan nu de HD gewoon laten staan en heel de slang afrollen zonder dat ie dreigt om te vallen .

Tijdens het werken doe ik de handgreep naar beneden : zo kan je het pistool weghangen en het verlengstuk (om af te spuiten) vastzetten in het onderste "potje met gat" en bovenaan in de "klem" . Ik doe dit omdat er eerst gefoamd wordt en dan heb ik enkel het pistool nodig...

Best ook ff goed de gebruiks-cd lezen ivm water aflaten na ELK gebruik .(en ook eerst de waterdarm vullen zonder dat de stroomknop opstaat bij aanvang )

Bij elke pauze langer dan 5 minuten (auto is ingefoamd en moet weken) zet ik de knop terug op 0 (nul) . Ik heb gemerkt dat de HD anders soms een beetje blijft "nadraaien" (pomp ? ) en dan slaat er een zekering in werking denk ik . Is zowat het enige negatieve puntje dat ik gemerkt heb , maar het kan misschien ook komen door iets dat voor het filtertje komt .

Comment

Bij elke pauze langer dan 5 minuten (auto is ingefoamd en moet weken) zet ik de knop terug op 0 (nul) . Ik heb gemerkt dat de HD anders soms een beetje blijft "nadraaien" (pomp ? ) en dan slaat er een zekering in werking denk ik . Is zowat het enige negatieve puntje dat ik gemerkt heb , maar het kan misschien ook komen door iets dat voor het filtertje komt .
                                      Dat heb ik zelf nog niet ervaren Danny.
                                      De haspel gaat inderdaad na een tijdje (lees 3x gebruikt) heel wat soepeler.

Comment

mijne had dat ook bij een ingeschakelde HD en een langere stilstand ging die soms in werking gedurende 2à3 sec.(pomp).
                                        greetz
                                        ferre.

Comment

Binnenkort een nieuw topic : mijn hogedrukreiniger

Gewoon de foto kopiëren en ....klaar

Comment

Working...
                                          X