HD;staat bij op m'n lijstje.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hogedrukreiniger : welke kopen
Collapse
X
-
heb net mijne Black Baron (die nu anders noemt) thuisgekregen.
morgen is testen als ik de auto poets , maar denk dat dit dik in orde gaat komen. blaast zeer krachtig en zeker als uwe auto in de wax zit mag dit geen probleem zijn.ideaal om alle spleten droog te krijgen. zeker aan de spiegels waar vrij lang water uitloopt , en ook achter de nummerplaat . testverslag volgt
greetz
ferre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichtenheb net mijne Black Baron (die nu anders noemt) thuisgekregen.
morgen is testen als ik de auto poets , maar denk dat dit dik in orde gaat komen. blaast zeer krachtig en zeker als uwe auto in de wax zit mag dit geen probleem zijn.ideaal om alle spleten droog te krijgen. zeker aan de spiegels waar vrij lang water uitloopt , en ook achter de nummerplaat . testverslag volgt
greetz
ferre
Ik denk er soms aan om mij een deftige oprol(hang)haspel te kopen met persluchtslang om binnen een straal van +- 15 meter van huis een rondje te lopen rond de auto met zo'n ding. Er hangt reeds een goedkoop oprolding boven (onder de trap , achter de kelderdeur) maar de darm is te kort....
Hoe lang is de slang van zo'n ding , moet je het ook niet altijd mee "sjouwen" rond de auto ?
Comment
-
Comment
-
de test:
1 tevreden over de machine : ja
2 doet de machine wat belooft word? : ja & nee
de machine blaast best wel krachtig maar dit is nog altijd niet voldoende om je auto snel en zonder waterplekken droog te krijgen. de tijd die je nodig hebt om je ganse auto droog te blazen is 3 à 4 keer langer dan met de droogdoeken. als je links bezig bent is je andere kant bijna opgedroogd tegen je daar bent en heb je alsnog je vochtige droogdoek nodig om eventuele waterplekken te verwijderen.
het is wel praktisch om alle spleten droog te maken zodat er na een uurtje geen water meer uit je spiegelscharnier loopt.ook je gril is makkelijk te drogen.hetzelfde geld ook voor je velgen, en de sluitkanten van je deuren. ook waneer je is de onderkant van een deur vergeten bent is je droogdoek niet meteen helemaal vuil .
het is een aanvulling van mogelijkheden die je hebt om je auto proper te krijgen.
een voordeel tegenover de compressor die ik soms vroeger gebruikte is dat je nu een constante vrij krachtige luchtstroom hebt waar de compressor al is moest bijpompen. ook is de lucht lichtjes verwarmd en daardoor droog.
zou ik het terug kopen ??? zeker.
de Mondeo na een wasbeurt en een quick detailerbeurt.
greetz
ferre
Comment
-
Die Ford ziet er weer top uit ! Het blijft jammer dat je banden niet zo zwart zien tov de lakkleur (of ligt het aan de foto ? )
Als het dan toch zo lang duurt met je nieuwe aanwinst : ik denk dat je dan beter eerst de wagen insprayt met een detailerspray en eerst afdroogt zoals voorheen met een droogdoek en dan pas naloopt met de machine ............om vervolgens terug na te lopen met een (kleinere) doek en opnieuw detailerspray . Zo is volgens mij de auto sneller gedroogt dan met jouw methode en heb je veel minder werk om opgedroogde stukken na te wrijven. (is maar een ideetje )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk BerichtenDie Ford ziet er weer top uit ! Het blijft jammer dat je banden niet zo zwart zien tov de lakkleur (of ligt het aan de foto ? )
Als het dan toch zo lang duurt met je nieuwe aanwinst : ik denk dat je dan beter eerst de wagen insprayt met een detailerspray en eerst afdroogt zoals voorheen met een droogdoek en dan pas naloopt met de machine ............om vervolgens terug na te lopen met een (kleinere) doek en opnieuw detailerspray . Zo is volgens mij de auto sneller gedroogt dan met jouw methode en heb je veel minder werk om opgedroogde stukken na te wrijven. (is maar een ideetje )
dit was maar een test. normaal gebruik ik verder mijn droogdoeken en de machine om spleten en kieren droog te maken.
en ja de banden zijn niet gedaan zou het eigenlijk is moeten proberen , want ik heb is een staaltje gekregen bij een bezoek aan wax-it maar ik heb het nog nooit gebruikt. zal is dringend moeten lezen wat er op het flesje staat en is proberen.
greetz
ferre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten...en ja de banden zijn niet gedaan zou het eigenlijk is moeten proberen , want ik heb is een staaltje gekregen bij een bezoek aan wax-it maar ik heb het nog nooit gebruikt. zal is dringend moeten lezen wat er op het flesje staat en is proberen.
greetzferre
Normaal worden deze bandjes ook niet zwart gemaakt , zeg nu zelf : dat maakt het wel af , niet ?
ps: deze auto is ............18 jaar oud !
Het probleem bij de meeste is dat ze wel mooi zwarte banden willen , maar meestal niet weten wat ze moeten gebruiken...
Vraag bij wax-it wat zij zelf gebruiken , ik raad zeker geen spuitbus aan.
Mijn produkt is goed voor plastic, vinyl en rubber en als je het aanbrengt met een kwast kan je het mooi uitstrijken(ik spuit wel rechtstreeks IN de kwast en niet op de band... ). Na het aanbrengen kuis ik de velgrand nogmaals af omdat er bij mij een randje is waar je zeker niet met een applicator in kan en ik maak dat randje ook altijd zwart....
Na een tiental minuten wrijf ik de band na met een (wegwerp)mf-doekje om geen druipers te hebben bij een beetje overmatig gebruik.
Comment
-
Voor diegene die interesse hebben in de Nilfisk Advance, vandaag te koop via iBood
Comment
-
Ik heb dieje vorige keer bj ibood besteld! Zéér goei machientje! Al zeer tevreden overDAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AEROel Bekijk BerichtenVoor diegene die interesse hebben in de Nilfisk Advance, vandaag te koop via iBood
http://www.ibood.com/be/nl/
Heb echt eens deftig materiaal nodig om m'n auto('s) te wassen want ben dat wassen met enkel emmertjes en washandje beu.. Zeker als de auto erg stofferig is. Geen zin om dan de tuinslang uit te halen want dat ding is een hel om terug op te rollen.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk BerichtenWaarom heb je eigenlijk een hogedrukreiniger nodig om een auto te wassen? Ik doe dat met de tuinslang en dat volstaat toch om de zeep af te spoelen?
Comment
-
Natuurlijk al te laat voor die hogedrukreiniger...
Had laptop afgesloten en toen ik hem later weer aanlegde niet meer aan gedacht...
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AEROel Bekijk BerichtenVoor diegene die interesse hebben in de Nilfisk Advance, vandaag te koop via iBood
http://www.ibood.com/be/nl/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk BerichtenGekocht
Wij hebben hier een Karcher staan van toen mijn ouders net getrouwd zijn. Dat ding is dus van '83-'84, maakt een hels lawaai en werkt voor 3/4 van de tijd totaal niet mee.De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk BerichtenJe kan al heel wat vuil van de wagen verwijderen met de hogedrukreiniger vóór het wassen (minder kans op krassen maken).
ben ook aan het denken een HD te kopen, in eerste instantie om te foamen, maar ook om de wagen mee af te spuiten.
'Vroeger' dacht ik echter meermaals gehoord te hebben dat HD om de auto af te spuiten niet ideaal was, omdat de hoge druk de lak zou kunnen beschadigen? Of is het een kwestie van op een verstandige manier de HD te gebruiken? Hoe?
Comment
Comment