Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Krasbak

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Krasbak

Hello, ik ben hier nieuw en weet niet of ik in het juiste gedeelte van het forum zit. Ik vermoed van wel, maar geef toch maar een seintje i.g. van niet.
    Ik zit met het volgende probleem. Een paar maanden terug wou ik namelijk onze auto eens waxen. Alvorens eraan te beginnen ontdoe ik de wagen van alle mogelijke teerplekjes.
    Welnu, deze keer wou ik eens wat vlugger gedaan hebben en heb een groen shuursponsje met petroleum gebruikt. Dat was dus fataal! De ganse auto is nu één grote krasbak!
    Mijn vraag: Hoe krijg ik dit er nog uit? Liefst manueel. Want als ik zo naar een garage ga, veronderstel ik dat dit een serieus prijskaartje zal hebben.

Een groen schuursponske??

Manueel zal je die krassen er nooit uitkrijgen, dit is werk voor een detailer die machinaal kan polijsten. Een garage/carrosier zou ik ook afraden omdat die vaak niet zo vakkundig te werk gaan.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
      Manueel zal je die krassen er nooit uitkrijgen
      Ik was toch zinnens om dit zelf op te lossen!
      Ik heb een excentrisch schuurmachine, zou het daarmee te verhelpen zijn?

Comment

Je kunt misschien proberen met zo'n steunschijf voor op de boormachine, en daar dan een polijstpad op bevestigen. In een doe-het-zelfzaak vind je zo'n steunschijf voor minder dan tien euro.
        De krassen zullen verdwijnen,... om plaats te maken voor hologrammen , die je er dan misschien uit kan krijgen met een fijnere pad, of met een compound die je met de hand kunt verwerken (genre Meguiars Ultimate Compound), daarna afwerken met wax.

Het zal vooral veel tijd en 'elbowgrease' kosten...

Pictures? (de ramptoerist in mij komt boven)...

Teer kun je makkelijk verwijderen met WD40, wasbenzine, white spirit, mazout (neen, niet de cola/bier-mix)... (om maar wat huis-tuin-en-keukenmiddeltjes te noemen)
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik heb me laten wijsmaken om commander te gebruiken. Deze is zowel geschikt om machinaal of manueel te gebruiken. Eerst met CM325, daarna met CM45, CM55.
          Nu weet ik alleen nog niet op welke manier ik dit moet doen. Trouwens die steunshijf lijkt me ook wel wat. Ken je daar eventueel een merknaam of nr.. van?

Comment

krassen schuurspons :

Bijna zeker 100% er niet uit te krijgen als je niet over een DAP of andere machine beschikt !
            (tenzij je uuuuuuuuuuuuren tijd hebt )

Met een boormachine zou ik er zeker niet op beginnen : is er niet voor gemaakt en je krijgt misschien nog meer schade !

Het enige dat je moet doen is : polijsten .

Testspot maken met een middelmatige pasta , indien niet genoeg : een zwaardere combinatie gebruiken en desnoods een "zwaardere" pad (wol).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
              Het enige dat je moet doen is : polijsten
              Het is een excentrische schuurmachine dat ik heb!
              Het is i.v.m. polijsten dat ik graag héél véél info zou willen verkrijgen.
              De tijd dat ik eraan spendeer speelt geen rol. Ik had toen maar niet haastig moeten zijn, nu zit ik met de gebakken peren!

Comment

polijsten

Spreek gewoon ff af om langs te komen en ik laat je het 1 en ander wel eens zien !

Indien je een steunzool vind/hebt die geschikt is om pads op te zetten kan je bij mij wel zo'n pad gebruiken om te zien of dit lukt met jouw machine.

Ik raad je aan om dit aanbod aan te nemen , in een autoshop zullen ze je direct op kosten jagen en nu kan je GRATIS testen !!

Danny

Comment

Met de hand komen die er niet uit. Afhankelijk van hoe hard jij op dat schuursponsje geduwd hebt zal 't zelf met een excentrisch toestel moeilijk worden.

Ik zou iemand met ervaring aanspreken en dan liefst iemand die over de nodige kennis beschikt om ook diepere krassen te verwijderen. Hou er rekening mee dat de lak een bepaalde dikte heeft. Je kan te weinig afnemen en dus nog steeds krassen zien, je kan ook veel te veel afnemen waardoor je met een te dunne verkleurde lak overblijft, of zelfs geen lak meer!

Comment

jij vraagt :

ff goed bekijken : dit gaat om zeer fijne krasjes , zeker nog niet diegene die jij hebt gemaakt met dat "sponske"

Swirls....:no... we zijn ze liever kwijt dan rijk. Gelukkig bestaan er diverse machines waarmee we de swirls heel goed kunnen verwijderen. De DAP500 van Carclean.com is er natuurlijk 1 van :ja Doel Met de DAP500 is het goed mogelijk om swirls, oxidatie, en verweerde plekken uit je lak te...

Comment

Volgende keer beter teer enzo aanpakken met een staalwolletje....allez dat had ge nu toch kunnen denken dat ge krassen ging maken toch?
                      This thread is worthless without pics...

Ok genoeg gelachen...het beste da je nu kan doen is je auto naar een detailer doen zoals eerder gezegd geweest is.
                      Anders ga je meer schade toebrengen als je niet oppast...
                      2008 Mercedes Viano
                      2012 Citroen DS3

Comment

Mijn oom die heeft een restaurant. En die heeft ooit aan één van zijn afwassers gevraagd om zijn wagen schoon te maken.

Die kerel heeft dit gebruikt:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door derockere Bekijk Berichten
                          Welnu, deze keer wou ik eens wat vlugger gedaan hebben en heb een groen shuursponsje met petroleum gebruikt. Dat was dus fataal! De ganse auto is nu één grote krasbak!
                          Ik was toch zinnens om dit zelf op te lossen!
                          Ik heb een excentrisch schuurmachine, zou het daarmee te verhelpen zijn?
                          Als je een schuurspons een goed idee vond, dan lijkt het me best dat je alles, en al zeker de excentrische schuurmachine, laat vallen en zo ver mogelijk van de wagen gaat staan. Het is nooit fijn, maar soms moet je eens aanvaarden dat je niet zoveel kan als je zelf denkt en dat je nu een heel grote fout gemaakt hebt.
                          Dus als je ooit nog met die wagen buiten wilt komen, slik dan uw trots in en laat de kar deftig herstellen. En stel je daarna maar paar uur in een hoekje en denk maar een goed na over wat je gedaan hebt!!!!!!!

Wat zei uw partner hiervan bij constatatie?
                          Is dat de reden waarom je het zelf wilt doen en het geen geld mag kosten?
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

De enige serieuze reacties staan onder #2, #4 en #9 vind ik!
                            Wat moet ik met de rest?
                            Ik heb vóór ik me registreerde éérst de forumregels doorgenomen. Is het mogelijk dat sommigen van jullie die óók nog eens doornemen?
                            Het zou voor ieder een stuk aangenamer zijn vind ik!

Comment

De enige serieuze reacties staan onder #2, #4 en #9 vind ik!
                              Wat moet ik met de rest?
                              Ik heb vóór ik me registreerde éérst de forumregels doorgenomen. Is het mogelijk dat sommigen van jullie die óók nog eens doornemen?
                              Het zou voor ieder een stuk aangenamer zijn vind ik!
                              Man

't Is hier een forum, en dat dient om te discussieren. Als je daar niet tegen kan, blijf dan weg en vraag aan je buurman om raad.

Wat staat er hier in dit topic trouwens dat in strijd is met het reglement?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                Man

't Is hier een forum, en dat dient om te discussieren. Als je daar niet tegen kan, blijf dan weg en vraag aan je buurman om raad.

Wat staat er hier in dit topic trouwens dat in strijd is met het reglement?
                                Even kleine aanpassing doorgevoerd om het te laten matchen met TS-stijl
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

En eigenlijk heeft 'm de buurman al om raad gevraagd he

Comment

Ik wil ook een foto zien

Comment

Sorry!
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

#6 #8 #10

Jij vind dus dat IK geen bijdrage lever om jouw probleem op te lossen ??

#6 : ik raad je aan om GEEN boormachine te gebruiken , dat excentrisch schuurmachientje zou MISSCHIEN nog iets kunnen helpen met de juiste pads en juist polijstmiddel en dan nog.....

#8 : Ik bied je aan om GRATIS langs te komen , ik neem aan dat je toch nog rijd met de wagen ??(of je durt er niet mee rijden ???? )

#10 : is een filmpje dat van een bekwaam forum komt en waar ze voordoen hoe je (in dit geval lichte ) krasjes verwijdert. Voor zwaardere krassen is dit net hetzelfde ...alleen is de polijstpasta wat agressiever en zijn er ook dito pads voor(WOL) . Weet dan ook dat je iig nog moet afbouwen met een lichtere pasta en pad om een net resultaat te hebben.

Misschien kan ik je overtuigen met een foto :

+

Het aanbod is maw nog altijd geldig , maar aub niet meer reageren als je het eerst zelf wil doen en dan toch inziet dat je er ...niet komt .

Ik denk trouwens dat Wijnegem-Deurne wel zeker een 5 dikke KM ver is !

Zeker het eind van de wereld niet dus .

MVG Danny

Comment

Working...
                                        X