Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Swissvax Saphir

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Swissvax Saphir

Hallo,

Ik heb mijn Megane R26 laatst helemaal gepolierd en geclayed. Ik heb hem toen gewaxed met Chemical Guys 50/50. Hij is sinds niet meer buiten geweest of gewassen. Nu wou ik een laagje Swissvax Saphir aanbrengen. Kan ik dit direct doen of moet ik toch nog eerst de cleaner fluid gebruiken? Hoeveel lagen Saphir raden jullie aan? Tips om aan te brengen? Ik las al dat je deze dan in de zon moet laten "zweten" maar is dit nodig of kan ik hem nu ook in de garage waxen zonder "zweten"? Ik hoor het graag!
    Last edited by ; 13/01/2012, 13:27.

Iemand hier ervaring mee? Ook qua duurzaamheid van de wax enz?

Comment

Ik heb geen ervaring met de waxen van Svissvax maar ik betwijfel de meerwaarde van zo'n dure wax over een normale wax te zetten. Ik denk dat je het best met een cleaner de vorige wax verwijderd om een beter hechting te krijgen van je swissvax.
      Op google vind ik inderdaad terug dat die het best een uurtje of 3 moet curen in de volle zon.
      Bij deze lage temperaturen zal dit niet veel helpen denk ik.
      Ik zou wachten tot in de lente bij temperaturen hoger dan 15°C.
      In een verwarmde garage zou ik de wax aanbrengen en pas de dag erop uitbuffen. Lees 24uur curen.
      Of je nu 1 of meerder lagen wil aanbrengen...ik weet dat je bij elke wax beter meerdere dunne lagen kan aanbrengen dan 1 dikkere laag.
      Ik zou tussen de lagen zeker 24 uur wachten.

Aan alle anderen indien ik het fout heb....verbeter gerust

Comment

Breng de wax aan en laat die een klein uurtje staan. Ga er over met je vinger om te zien of ie volledig gedroogd is en neem af indien ja.

Daarna kan het zijn dat de wax verder zweet. Ga na een half uurtje nog eens met een zachte doek over de lak.

Indien hij hierna nog verder uithard zal je dit automatisch afnemen bij de eerst volgende wasbeurt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
          Breng de wax aan en laat die een klein uurtje staan. Ga er over met je vinger om te zien of ie volledig gedroogd is en neem af indien ja.

Daarna kan het zijn dat de wax verder zweet. Ga na een half uurtje nog eens met een zachte doek over de lak.

Indien hij hierna nog verder uithard zal je dit automatisch afnemen bij de eerst volgende wasbeurt.
          Ook met deze temperaturen? De wagen staat wel binnen maar daar is het +- 10 graden?

Alvast bedankt!

Comment

Zeker. Behandel de lak zoals je die anders ook zou voorbereiden.
            Breng de wax aan.
            Test of die gedroogd is.
            Ga na 30min nog es na met een microvezeldoek (en mss wat quick detailer)
            That should do the trick.

Comment

Working...
            X