Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spotrepair?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• spotrepair?

Hallo allemaal,

mijn eigen autos heb ik vroeger altijd goed verzorgd maar de bedrijfs-kilometer vreter heeft nooit dergelijke verzorging gekregen. Daarbij komt dat ik de wagen al de nodige krassen had toen ik hem in gebruik nam. Op zich zijn er maar 3-4 diepe krassen bijgekomen sinds ik hem in gebruik heb genomen.

Op zich no big deal maar om kosten te vermijden zou ik hem toch graag binnen doen / zelf behandelen. Op zich moeten dus enkel 3 stukjes van 30 op 30 bijgewerkt worden (polieren?). De krassen zijn wel diep maar nooit helemaal tot door de verflaag uit.

Kan iemand me dus zeggen of het mogelijk is om dit te laten doen (spot repairs als het ware) of moet men telkens het gehele paneel doen?

Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

mijn eigen autos heb ik vroeger altijd goed verzorgd maar de bedrijfs-kilometer vreter heeft nooit dergelijke verzorging gekregen. Daarbij komt dat ik de wagen al de nodige krassen had toen ik hem in gebruik nam. Op zich zijn er maar 3-4 diepe krassen bijgekomen sinds ik hem in gebruik heb genomen.

Op zich no big deal maar om kosten te vermijden zou ik hem toch graag binnen doen / zelf behandelen. Op zich moeten dus enkel 3 stukjes van 30 op 30 bijgewerkt worden (polieren?). De krassen zijn wel diep maar nooit helemaal tot door de verflaag uit.

Kan iemand me dus zeggen of het mogelijk is om dit te laten doen (spot repairs als het ware) of moet men telkens het gehele paneel doen?
    Ik zou er allesinds niet aan beginnen slechts kleine deeltjes te gaan doen.
    als je die echt volledig gaat herstellen ga je dit blijven zien met de niet gedane delen, zeker als die proper gewassen staat.

Als ik van jou was zou ik de wagen eens helemaal laten behandelen, je gaat er nog zoveel plezier aan hebben.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

polijsten

zoek ff naar een detailer in jouw buurt en spreek ff af om een "testspot" te maken

indien voldoende met enkele "hits" kan je daarna gewoon heel dit deel (bvb motorkap) polijsten

voor je gaat polijsten wel ff kleien en goed wassen , daarna pas met polijsten beginnen , anders kan je nog meer krassen maken

Je mag gerust tot bij mij komen (Antwerpen) maar is misschien wat uit de richting

Comment

Opletten voor contrast tussen de gedane en niet-gedane stukken!

Comment

polijsten

De stukken die gepolijst zijn zullen idd wel mooier zijn dan de "rest"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            De stukken die gepolijst zijn zullen idd wel mooier zijn dan de "rest"
            dus de wagen in z'n geheel een keer polieren zal hem zeker goed doen

Comment

krassen :

Ik ben net thuis van werken, als de krassen idd "diep" zijn is het misschien niet mogelijk om ze er helemaal uit te krijgen......................

Je kan al beginnen met een lakstiftje en ze opvullen ????

Beter in 3 keer lakken dan in 1 keer .

Als je er met je nagel blijft achter "haken" zijn ze meer dan waarschijnlijk te diep om gewoon uit te polijsten en kan je het bovenstaande proberen

Comment

All,

bedankt voor de info, de krassen zijn niet zo diep dat je er meet je nagel blijft achter hangen. Wegens tijdsgebrek ga ik het gewoon zo laten en de kosten op me nemen. Het interieur zal wel nog een volledige reiniging krijgen.

Allesinds bedankt voor alle info!

Comment

krassen :

Heb je ook foto's van de krassen ??

kosten ?? : als het idd niet diep is gaan ze er toch nog uit zonder spuiten ?

Zie niet in dan dat je dan op kosten wordt gejaagd .

Comment

ik ga volgend week end even proberen fotos te maken

Comment

Working...
                    X