Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto volledig laten herspuiten - waar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto volledig laten herspuiten - waar?

Een aantal dagen geleden hebben ze mijn auto op een privé parking bekrast met een sleutel op de koffer en langs de hele zijkant. Ik was van plan om bij Wax-It een DAP 900 aan te kopen en de auto in de lente te polijsten.

Nu heeft dit niet veel zin meer en denk ik er aan om de auto helemaal te laten herspuiten aangezien deze al niet in de beste staat was. Dus ik ben eens beginnen rondbellen naar de BMW garage en andere carrosserieën om een idee van de prijs te krijgen en dit verbaasde mij nogal.

Ik had gedacht dat een kleine auto (BMW Z3) relatief goedkoop ging zijn om te laten herspuiten (€2000-2300) maar zo te horen moet ik bij €3200 al van een goede prijs spreken. De auto heeft geen dak en heeft voor de rest een zeer klein oppervlak dus ik vind €3200 of zelfs €3500 echt een belachelijk hoge prijs en volgens mij veel te duur.

Juist de bumpers, zijspiegels en handvaten moeten verwijderd worden en er zijn enkel wat (in het zonlicht zichtbare) deukjes in de deur en 1 kleine kap in mijn achter bumper.

Ik vroeg mij dus af of er hier geen mensen zijn die carrosserieën (in de buurt van Leuven-Mechelen) kennen die goed werk leveren zonder mijn bankrekening te plunderen. Ik weet dat een auto herspuiten veel geld kost en dat dit goed boven de €2000 kan zitten (incl.) maar €3500? Ik ben ook niet op zoek naar een persoon die iemand kent die iemand kent die het voor €1000 euro kan doen. Volgens mij moeten er gewoon degelijke carrosserieën zijn die het voor €2000-€2500 kunnen doen? Of wordt het tijd dat ik mijn ogen open trek?

spuiten :

Doe er gerust ff over om prijzen en het werk zelf van die spuiters te controleren/vergelijken alvorens toe te happen.

Goedkoop en goed bestaat niet volgens mij , goedkoop is meestal ...duurkoop.

Kwaliteit zal zeker betaalt moeten worden , maar het kan nooit kwaad om wat rond te zoeken (zoals je nu al doet met dit topic) .

Als je er 1tje gevonden hebt (die toch goedkoop én goed is) , mag je deze altijd doorsturen(in pb

) , niet dat ik dit dringend zoek , je weet immers nooit...wie er morgen voorbij mijn wagen loopt

Succes !

Comment

Als er twijfel is mag je altijd eens langskomen, dan overlopen we eens of er misschien zonder herspuiten nog iets kan gedaan worden aan die krassen.

Comment

in uw geval is het al niet meer gewoon herspuiten. Er moeten al reparaties uitgevoerd worden.
        Je kan ook opteren voor spotrepairs te laten uitvoeren en de rest van de auto bij wax-it onder handen te laten nemen. Gaat veel goedkoper uitkomen mijn gedacht.
        Welke kleur is het trouwens, want als het zilver metallic is, gaat een spotrepair moeilijk worden wegens kleurverschil.
        www.peugeotforum.be

Comment

Bedankt voor de reacties

Ik weet dat goedkoop duurkoop is vandaar dat ik zei dat ik niet iemand zoek die het voor een appel en een ei kan doen, ik wil namelijk dat het goed gedaan wordt. Ik vond €2500 als "maximum" prijs een goed doenbare prijs zonder gebruik te moeten maken van slechte lak of een onderbetaalde carrossier.

De auto is gewoon zwart maar de lak is in zo'n goede staat () dat de meeste mensen denken dat hij paars, blauw of groen is, maar het is gewoon zwarte lak.

En ik heb de services en guides van Wax-It allemaal al goed doorlopen en het werk dat ze leveren is inderdaad super maar daar betaal je dan ook wel voor. Ik dacht dat een deftige wax beurt toch een goeie €1000 was als het niet meer is? En dan is het verschil met compleet nieuwe lak nog maar €1500 daarmee dat ik twijfel.

Ik heb naar een carrossier gebeld rond Leuven die percé wou dat ik langskwam om een prijs te maken (begrijpelijk), zelfs een zeer ruwe schatting bleek niet mogelijk te zijn dus als ik naar daar rij om terug €3500 te horen... Maar hopelijk dat het goedkoper kan. Ik ga nu nog wat rondbellen en als een respray voor €2500 echt niet mogelijk is dan rij ik volgende week even langs Wax-It aangezien ik toch Oudenaarde voorbij rij.

Misschien laat ik hem volledig onder handen nemen door Wax-It en laat ik hem daarna wrappen maar ik vraag mij af hoe het zit met kleine oneffenheden zoals die kap in de bumper, deze is zeer klein (1cm ofzo) maar is wel scherp en daar kan dus geen vinyl over lijkt mij, doet Wax-It ook wraps op auto's die niet in volledige nieuwstaat zijn?
          Last edited by ; 01/02/2012, 12:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TJ Tom Bekijk Berichten
            Een aantal dagen geleden hebben ze mijn auto op een privé parking bekrast met een sleutel op de koffer en langs de hele zijkant. Ik was van plan om bij Wax-It een DAP 900 aan te kopen en de auto in de lente te polijsten.

Nu heeft dit niet veel zin meer en denk ik er aan om de auto helemaal te laten herspuiten aangezien deze al niet in de beste staat was. Dus ik ben eens beginnen rondbellen naar de BMW garage en andere carrosserieën om een idee van de prijs te krijgen en dit verbaasde mij nogal.

Ik had gedacht dat een kleine auto (BMW Z3) relatief goedkoop ging zijn om te laten herspuiten (€2000-2300) maar zo te horen moet ik bij €3200 al van een goede prijs spreken. De auto heeft geen dak en heeft voor de rest een zeer klein oppervlak dus ik vind €3200 of zelfs €3500 echt een belachelijk hoge prijs en volgens mij veel te duur.

Juist de bumpers, zijspiegels en handvaten moeten verwijderd worden en er zijn enkel wat (in het zonlicht zichtbare) deukjes in de deur en 1 kleine kap in mijn achter bumper.

Ik vroeg mij dus af of er hier geen mensen zijn die carrosserieën (in de buurt van Leuven-Mechelen) kennen die goed werk leveren zonder mijn bankrekening te plunderen. Ik weet dat een auto herspuiten veel geld kost en dat dit goed boven de €2000 kan zitten (incl.) maar €3500? Ik ben ook niet op zoek naar een persoon die iemand kent die iemand kent die het voor €1000 euro kan doen. Volgens mij moeten er gewoon degelijke carrosserieën zijn die het voor €2000-€2500 kunnen doen? Of wordt het tijd dat ik mijn ogen open trek?
            auto volledig herspuiten voor 1000 euro, I lolled

Comment

cabine huren en zelf spuiten

Comment

Ik heb niet de ervaring om zelf een auto te spuiten anders zou ik dit hier niet vragen, uiteraard...

En ik zeg dat ik niet iets zoek voor €1000. Gij kunt ni lezen? I lolled

Comment

Misschien geen slecht idee om eens naar Wax-it (of een firma dichter bij u) te gaan, die mannen kennener wel wat van...

Eerst die kras laten herspuiten en dan de rest laten polieren door een pro zou een goede optie kunnen zijn.

Post eens wat foto's anders?

Het is inderdaad moeilijk vergelijken bij carrosiers. Duurder betekend niet altijd beter maar soms dan weer wel

Comment

Gelijk welke carrossier die een prijs geeft zonder de wagen persoonlijk te hebben gezien, is TOTAAL onbetrouwbaar , dergelijke mensen zijn de naam "carrossier " onwaardig.
                    Er is namelijk enerzijds de factor lak producten, heden ten dage niet te onderschatten maar wel vlot te calculeren.
                    Voor de rest is het werk , en wat bepaald hoeveel werk er zal zijn aan de wagen ?.....juist, enkel de staat van het voertuig .
                    Dus zonder de wagen te zien is dit gewoon geblinddoekt vogelpik spelen.

Comment

Vraag ook is bij Carrosserie Claes, baan putte-keerbergen, vind ik persoonlijk een goede spuiter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TJ Tom Bekijk Berichten
                        Ik heb naar een carrossier gebeld rond Leuven die percé wou dat ik langskwam om een prijs te maken (begrijpelijk), zelfs een zeer ruwe schatting bleek niet mogelijk te zijn dus als ik naar daar rij om terug €3500 te horen... Maar hopelijk dat het goedkoper kan. Ik ga nu nog wat rondbellen en als een respray voor €2500 echt niet mogelijk is dan rij ik volgende week even langs Wax-It aangezien ik toch Oudenaarde voorbij rij.
                        Als je dan toch in Oudenaarde bent, spring eens binnen bij garage Demulder, in de Meersbloem (is de straatnaam)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                        X