Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
bij normale auto's is dat zo maar bij de TT heb je een speciale krik nodig aleen voor dat type wagen. ik plaats mijn krik onder het chassis of onder de schelpen waar de veren aan zitten tip gekregen bij de bandencentrale.
greetz
ferre
Bij BMW ook. Bij de E9x is dat een uitsparing van 30 op 50mm, als ik me nog kan herinneren. Ik heb gewoon een houten blokje in die afmetingen gemaakt, steek dat in de uitsparing en daar de krik onder. Da's eigenlijk een soort adapter dus.
Met de wissel nu eens een foto genomen van de zelfgemaakte adapter. Een zacht houten blokje (dennenhout) is aangewezen. De originele adapter van de krik (met de geribbelde plateau) haal ik uit de buis. Door de druk van het opkrikken tekent de ronding van de buis af in het zachte houten blokje. Zo creëer je een heel stabiel strak geheel. Kost niks (ik gebruik een plank van een palet) en 't is heel efficiënt.
alles hangt af van de laklaag van uw velg. Mijn broer had op de vroegere golf III velgen welke je met gewoon water en een spons altijd proper kreeg. Bleef niets op plakken.
Met mijn huidige velgen is dit zeker niet het geval. Gebruik ik geen speciale reiniger gaat het vuil daar niet af. Hoe hard ge ook wrijft.
alles hangt af van de laklaag van uw velg. Mijn broer had op de vroegere golf III velgen welke je met gewoon water en een spons altijd proper kreeg. Bleef niets op plakken.
Met mijn huidige velgen is dit zeker niet het geval. Gebruik ik geen speciale reiniger gaat het vuil daar niet af. Hoe hard ge ook wrijft.
Ik rij al 20 jaar met de auto, nog nooit voorgehad. En ik heb al een fameus aantal alu jantjes gehad ze.
Wat voor velgen heb jij nu misschien? Héél raar gegeven...
de standaard velgen van fabriek af
misschien de remblokken die er ook wel voor iets zullen tussen zitten. Nu ja, ik ben een late remmer. Dus als die gebruikt worden, wordt er echt wel doorgetrapt.
en het is niet merk gebonden, want met de leasingsletten van het werk vroeger (veel verschillende merken gereden) had ik net hetzelfde. Enkel bij de plastieken wielschelen had ik weinig problemen als ik ze maar op tijd proper maakte.
de standaard velgen van fabriek af
misschien de remblokken die er ook wel voor iets zullen tussen zitten. Nu ja, ik ben een late remmer. Dus als die gebruikt worden, wordt er echt wel doorgetrapt.
Peugeot heeft nochtans goede velgen. Ik heb nog een 205 GTI gehad, héél lang geleden. Altijd proper gekregen met m'n regenwater en m'n dreftbuske.
Nee, als je lang je auto niet kuist kan uiteindelijk een ontvetter ofzo wel eens handig zijn, en misschien heeft de samenstelling van de remblokken inderdaad ook wel een invloed??
en het is niet merk gebonden, want met de leasingsletten van het werk vroeger (veel verschillende merken gereden) had ik net hetzelfde. Enkel bij de plastieken wielschelen had ik weinig problemen als ik ze maar op tijd proper maakte.
Peugeot heeft nochtans goede velgen. Ik heb nog een 205 GTI gehad, héél lang geleden. Altijd proper gekregen met m'n regenwater en m'n dreftbuske.
Nee, als je lang je auto niet kuist kan uiteindelijk een ontvetter ofzo wel eens handig zijn, en misschien heeft de samenstelling van de remblokken inderdaad ook wel een invloed??
Dat is juist waar dreft heel goed voor is, ontvetten. 1 druppel en alle vet is weg.
Mijn buurman wast zijn hele auto met groene zeep... altijd prachtig schoon. Maar of het goed voor de lak is? Na 5 jaar ziet zijn wagen er nog steeds goed uit, zelfs in de zon. Wel her en der wat swirls.
Heb het zelf allang opgegeven om hem te overtuigen. Je gaat wel eens twijfelen als je ziet hoe zo'n wagen eruit ziet, en ik met al mijn speciale spulletjes bezig ben.
Als je goedkope spullen wil gaan gebruiken kun je ook een paar flessen Dasty kopen bij de Wibra, worden je velgen ook heel schoon van.
De hele auto wassen met dreft? Hij gaat z'n gang maar.
In beide gevallen wordt het schoon, is het goed voor je lak? NEE!
Men koopt een setje velgen die er op het eerste gezicht aardig uitzien.
Toch als een waardig amateur detailer zijnde, ga je ze toch schoonmaken :-d
Binnenkant ziet er bij het begin zo uit:
Men neme de inmiddels onmisbare X factor, o nee iron X
En nog een beetje
Foto niet meer...
Na een tijdje bezig te zijn geweest met het afspeuren van MP naar geschikte velgen voor onder onze "nieuwe" auto welke dienst zullen doen als winter velgen, had ik vandaag mazzel en 4 LM velgen met winterbanden (kunnen nog 1 seizoen mee denk ik) voor weinig kunnen scoren.Helaas is er in de loop...
De voorbije week heb ik me bezig gehouden met de BMW 320d Coupé van 09/2007. Een auto die ik een tweetal maanden geleden heb gekocht en nu eindelijk die welverdiende opknapbeurt kon krijgen.
De ondernomen stappen:
Velgen reinigen met Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner en Iron.X
Banden...
Ik denk wel dat jij inziet dat er wel meer is dan enkel "dreft" om je auto (in dit geval je velgen ) te poetsen .
Mijn buurman wast zijn hele auto met groene zeep... altijd prachtig schoon. Maar of het goed voor de lak is? Na 5 jaar ziet zijn wagen er nog steeds goed uit, zelfs in de zon. Wel her en der wat swirls.
Heb het zelf allang opgegeven om hem te overtuigen. Je gaat wel eens twijfelen als je ziet hoe zo'n wagen eruit ziet, en ik met al mijn speciale spulletjes bezig ben.
Als je goedkope spullen wil gaan gebruiken kun je ook een paar flessen Dasty kopen bij de Wibra, worden je velgen ook heel schoon van.
De hele auto wassen met dreft? Hij gaat z'n gang maar.
In beide gevallen wordt het schoon, is het goed voor je lak? NEE!
Men koopt een setje velgen die er op het eerste gezicht aardig uitzien.
Toch als een waardig amateur detailer zijnde, ga je ze toch schoonmaken :-d
Binnenkant ziet er bij het begin zo uit:
Men neme de inmiddels onmisbare X factor, o nee iron X
En nog een beetje
Foto niet meer...
Na een tijdje bezig te zijn geweest met het afspeuren van MP naar geschikte velgen voor onder onze "nieuwe" auto welke dienst zullen doen als winter velgen, had ik vandaag mazzel en 4 LM velgen met winterbanden (kunnen nog 1 seizoen mee denk ik) voor weinig kunnen scoren.Helaas is er in de loop...
De voorbije week heb ik me bezig gehouden met de BMW 320d Coupé van 09/2007. Een auto die ik een tweetal maanden geleden heb gekocht en nu eindelijk die welverdiende opknapbeurt kon krijgen.
De ondernomen stappen:
Velgen reinigen met Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner en Iron.X
Banden...
Ik denk wel dat jij inziet dat er wel meer is dan enkel "dreft" om je auto (in dit geval je velgen ) te poetsen .
Hoe meer posts ik van u lees, hoe meer ik me realiseer wat voor een dom, simpel en bekrompen iemand jij bent. Nog veel plezier met het 'detailen'.
Mijne bompa waste vroeger altijd zijn auto's met regenwater zonder andere producten in, dus gewoon water, verder niks.
En altijd mooi blinken, zelfs nog als ze al 15 jaar oud waren.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Mijne bompa waste vroeger altijd zijn auto's met regenwater zonder andere producten in, dus gewoon water, verder niks.
En altijd mooi blinken, zelfs nog als ze al 15 jaar oud waren.
Dat kan niet!
Je moet het power-mega-iron-xtremeshine-polish-seal-wax-proglitter-chromesun busje gebruiken. Alleen daar kan je kar van blinken! De rest is onzin!
Comment