Oorspronkelijk geplaatst door corsawim
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
strooizout vs. velgen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenEen autolak moet alleen ontvet worden als hij moet (bij) gespoten worden of om oude waxlagen te verwijderen....
gebruiken wij als (hobby detailers) daarom niet een PH neutrale zeep
greetz
ferre
Comment
-
@ jakkel
als je nog is iets "speciaal" nodig hebt voor je krik
heb daar 2 pads besteld voor mijn nieuwe krik . binnen de 10 dagen thuis geleverd
greetz
ferre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichtenik ben er niet heel zeker van maar ik heb me toch ook laten wijsmaken dat dreft (en andere ontvetters) de waxlaag van je auto verwijderd .
greetz
ferre
Dit is het resultaat na die 416 wasbeurten. Enkel spijtig dat het geen mooie zomerdag was en ik geen goede camera had.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten@ jakkel
als je nog is iets "speciaal" nodig hebt voor je krik
heb daar 2 pads besteld voor mijn nieuwe krik . binnen de 10 dagen thuis geleverd
greetz
ferre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBedankt, maar nee, niet nodig. Een stuk palettenhout marcheert ook.
maar het zal wel niet de eerste keer zijn dat je dit doet dus
greetz
ferre
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn de huidige E91... . na 1,5 jaar met 'zure regen en afwassop'...
Genoeg 'fotokes'??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk BerichtenIeder zijn ding natuurlijk. Op deze foto's is hij zuiver, maar mijn detailers oog ziet een lak die er wat flets en dof uitziet
Zelf in de de slechte belichting zit er niet veel glans meer in de velg. Ik zou toch wel ten stelligste het afwassop afraden. Daar zitten namelijk nogal wat schuurkristallen in.
Je zou er een nieuwe velg eens moeten naasthouden, ik denk dat je nogal zou verschieten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichtenik ben er niet heel zeker van maar ik heb me toch ook laten wijsmaken dat dreft (en andere ontvetters) de waxlaag van je auto verwijderd .
greetz
ferre
Dreft is zowat het slechtste wat je kan gebruiken op je wagen.
Ok, je wagen is ontdaan van het vuil na de wasbeurt. Als dat het enige is wat van tel is kan je het er perfect mee doen. (maar dat is zoals met een kanon naar een mug schieten ... er zal wat "collateral damage" zijn :p )
In ons (detailers) geval komt er net wat mee bij kijken. Wij willen de kans op swirls minimaliseren, wij willen niet dat alle rubbers uitdrogen, wij willen niet dat onze waxlaag aangetast wordt.
Bovendien zal een wagen die met een ontvetter gewassen wordt héél moeilijk te drogen zijn. Je hebt namelijk geen enkele bescherming op je wagen die ervoor zorgt dat het water afgevoerd wordt.
Zo zal je niet alleen héél wat meer moeite moeten doen bij het afdrogen, maar je zal ook steeds strepen en opgedroogde druppel op je lak achterlaten. Tenzij je natuurlijk met een quick detailer gaat werken, maar als je dat doet dan heb je toch wel een héél vreemde werkwijze en kan je ook beter een goeie schampoo gebruiken.
Ik kan hier een boek schrijven over waarom dreft zo nadelig is bij het wassen van een wagen. Maar op het einde van de rit moet jakkel dat zelf weten. Als hij daarmee gelukkig is waarom niet. Alleen vind ik het niet correct dat hij dit gaat aanraden aan anderen.
Mocht jakkel eens een gedetailde auto wassen met het juiste materiaal (shampoo, quick detailer, velgenreiniger, droogdoeken, ...) dan denk ik dat hij snel "bekeerd" zou zijn.
Niet alleen zou het resultaat zoveel beter zijn, het zal ook pakken eenvoudiger en sneller gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenEn nu graag eentje in de zon
Tsja, en met een nickname als die van u lijkt enige vorm van objectiviteit me wel heel ver weg te liggen. En dat zegt eigenlijk alles in deze discussie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten²²²²²²²²²²²²
Zelf in de de slechte belichting zit er niet veel glans meer in de velg. Ik zou toch wel ten stelligste het afwassop afraden. Daar zitten namelijk nogal wat schuurkristallen in.
Je zou er een nieuwe velg eens moeten naasthouden, ik denk dat je nogal zou verschieten
Enfin, die velg blinkte nog net alsof die nieuw was. Je weet niet hoe die eruit zag toen die nieuw was. Nog nooit gehoord dat er verschillende lakken en vernissen bestaan voor velgen misschien? Dus daar kan je je niet over uitlaten. De vernislaag van deze replica is trouwens 'blinkender' dan die van de OEM style 119. Ja, zelfs op die foto.
Ik heb hier in de rapte een foto genomen van m'n winterwielen die ik afgelopen week snel gewassen heb met, je weet wel wat. Ze zijn nog niet goed gewassen. In de rapte gedaan zonder afzemen enzomeer. Om het meeste zout eraf te hebben eigenlijk. De style 194M (hieronder) blinkt vanuit de fabriek veel harder dan de gemiddelde velg van BMW. Dit om even aan te tonen dat er zoiets bestaat als verschillende lakken en vernissen. En dat dus niks met dreft en/of regenwater te maken heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIdd.
Dreft is zowat het slechtste wat je kan gebruiken op je wagen.
Ok, je wagen is ontdaan van het vuil na de wasbeurt. Als dat het enige is wat van tel is kan je het er perfect mee doen. (maar dat is zoals met een kanon naar een mug schieten ... er zal wat "collateral damage" zijn :p )
In ons (detailers) geval komt er net wat mee bij kijken. Wij willen de kans op swirls minimaliseren, wij willen niet dat alle rubbers uitdrogen, wij willen niet dat onze waxlaag aangetast wordt.
Bovendien zal een wagen die met een ontvetter gewassen wordt héél moeilijk te drogen zijn. Je hebt namelijk geen enkele bescherming op je wagen die ervoor zorgt dat het water afgevoerd wordt.
Zo zal je niet alleen héél wat meer moeite moeten doen bij het afdrogen, maar je zal ook steeds strepen en opgedroogde druppel op je lak achterlaten. Tenzij je natuurlijk met een quick detailer gaat werken, maar als je dat doet dan heb je toch wel een héél vreemde werkwijze en kan je ook beter een goeie schampoo gebruiken.
Ik kan hier een boek schrijven over waarom dreft zo nadelig is bij het wassen van een wagen. Maar op het einde van de rit moet jakkel dat zelf weten. Als hij daarmee gelukkig is waarom niet. Alleen vind ik het niet correct dat hij dit gaat aanraden aan anderen.
Mocht jakkel eens een gedetailde auto wassen met het juiste materiaal (shampoo, quick detailer, velgenreiniger, droogdoeken, ...) dan denk ik dat hij snel "bekeerd" zou zijn.
Niet alleen zou het resultaat zoveel beter zijn, het zal ook pakken eenvoudiger en sneller gaan.
Ik begrijp dat je opkomt voor je handel, maar overdrijven hoeft echt niet hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichtentoch maar voorzichtig zijn je krik heeft maar een kleine plateau zie ik.
maar het zal wel niet de eerste keer zijn dat je dit doet dus
greetz
ferre
Geeft geen kick, de buis van de krik drukt zich letterlijk in het hout en vormt echt een sterk en stabiel geheel zo.
Comment
-
Jakkel.
We kunnen hier nog lang over en weer kaatsen met quotes maar ik heb een vermoeden dat dit eindeloos is in dit geval.
Ik kan enkel maar zeggen wat onze ervaring is met een paar duizend klanten ...
Het typische dreft of afwasdetergent verhaal zien we letterlijk elke week !
En idd de mensen beseffen niet dat ze iets "verkeerd" aan het doen zijn. De typische uitleg is dan altijd "ik doet dit al héél mijn leven dus zal het wel goed zijn zeker !?!"
Of "mijn vader/gebuur/vriend/... doe dit altijd en die zijn auto blinkt"
Het is pas op het moment dat wij even samen langs de wagen lopen en deze inspecteren dat de mensen met hun eigen ogen zien wat er aan de hand is. Zeker als we dan even demonstreren hoe het anders kan en dit vooral in combinatie met een goed onderbouwde uitleg van het waarom.
Meestal zien de mensen het niet of ze willen het niet zien. Als de wagen echter bij ons in de shop binnenrijdt gaan de ogen al open.
Ik nodig je uit even een demo dag mee te volgen. Dit is geheel vrijblijvend en kosteloos. Ik denk dat je héél wat kan bijleren en waarschijnlijk je mening zal herzien.
PS: Regenwater is niet steeds zacht water. In vele gevallen is dit water te zuur en bevat het redelijk wat vuil. Daarom kan je best een goed filtersysteem steken.
En van de schuurkristallen in dreft, dit zijn geen korrels zoals schuurpapier hier, dit zijn microscopische kristallen die het aangekoekt vuil moeten verwijderen van de vuile vaat. Deze kristallen zorgen voor microscopisch kleine krassen, marring. Die marring maakt dat je lak geen scherpe reflectie van licht meer geeft en dus op termijn gewoon mat wordt. Dat volledig na 1 wasbeurt maar de schade stapelt zich op.
Opnieuw, het is pas wanneer wij een stukje behandelen dat je de ware kleur terug ziet bovenkomen ... en de ogen weer opengaan ...
Dus , altijd welkom hier voor een demonstratie
Comment
-
het is wel zo dat als het regenwater komt uit een betonnen opslagtank het zeer zacht is
voor de rest groot gelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhet is wel zo dat als het regenwater komt uit een betonnen opslagtank het zeer zacht is
voor de rest groot gelijk
Wat heeft die betonnen tank te maken met de hardheid van het regenwater ?
Als er zure regen valt en jij neemt dit water om te poetsen : is het dan ineens zacht geworden door de hocus-pocus-truk ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten²²²²²²²²²²²²
@Jakkel: no problem man! Als jij tevreden bent is dat genoeg2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenJakkel.
We kunnen hier nog lang over en weer kaatsen met quotes maar ik heb een vermoeden dat dit eindeloos is in dit geval.
Ik kan enkel maar zeggen wat onze ervaring is met een paar duizend klanten ...
Het typische dreft of afwasdetergent verhaal zien we letterlijk elke week !
En idd de mensen beseffen niet dat ze iets "verkeerd" aan het doen zijn. De typische uitleg is dan altijd "ik doet dit al héél mijn leven dus zal het wel goed zijn zeker !?!"
Of "mijn vader/gebuur/vriend/... doe dit altijd en die zijn auto blinkt"
Het is pas op het moment dat wij even samen langs de wagen lopen en deze inspecteren dat de mensen met hun eigen ogen zien wat er aan de hand is. Zeker als we dan even demonstreren hoe het anders kan en dit vooral in combinatie met een goed onderbouwde uitleg van het waarom.
Meestal zien de mensen het niet of ze willen het niet zien. Als de wagen echter bij ons in de shop binnenrijdt gaan de ogen al open.
Ik nodig je uit even een demo dag mee te volgen. Dit is geheel vrijblijvend en kosteloos. Ik denk dat je héél wat kan bijleren en waarschijnlijk je mening zal herzien.
PS: Regenwater is niet steeds zacht water. In vele gevallen is dit water te zuur en bevat het redelijk wat vuil. Daarom kan je best een goed filtersysteem steken.
En van de schuurkristallen in dreft, dit zijn geen korrels zoals schuurpapier hier, dit zijn microscopische kristallen die het aangekoekt vuil moeten verwijderen van de vuile vaat. Deze kristallen zorgen voor microscopisch kleine krassen, marring. Die marring maakt dat je lak geen scherpe reflectie van licht meer geeft en dus op termijn gewoon mat wordt. Dat volledig na 1 wasbeurt maar de schade stapelt zich op.
Opnieuw, het is pas wanneer wij een stukje behandelen dat je de ware kleur terug ziet bovenkomen ... en de ogen weer opengaan ...
Dus , altijd welkom hier voor een demonstratie
En zacht water is water zonder kalk, en dat is regenwater (zeer zacht zelfs). Nog eens, regenwater laat geen vervelende witte kalksporen na. Regenwater is véél beter om je auto te kuisen dan leidingwater.
Citaat uit een PDF document van een collega van u:
"Gebruik best zacht water omdat hard water calcium
kan afzetten op de auto waardoor die dan minder
glanst. Dit is vooral het geval wanneer u de auto
vanzelf laat opdrogen"
Misschien dat daarom mijn karren nog zo mooi blinken na al die 'regenwaterwasbeurten'?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenhet is wel zo dat als het regenwater komt uit een betonnen opslagtank het zeer zacht is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
@Jakkel: no problem man! Als jij tevreden bent is dat genoeg
Comment
Comment