Mededeling

Collapse
No announcement yet.

strooizout vs. velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
    Wat heeft die betonnen tank te maken met de hardheid van het regenwater ?

Als er zure regen valt en jij neemt dit water om te poetsen : is het dan ineens zacht geworden door de hocus-pocus-truk ?
    de beton neutraliseert de zuurtegraad
    www.peugeotforum.be

Comment

zuurtegraad :

@flappy : Daar was ik ook al achter gekomen , maar hoe zit het dan met die zuurtegraad als het bvb vandaag veel regent en jij gaat morgen je auto poetsen ?

Die zuurtegraad is dan toch nog aanwezig in het water en is dit dan voor altijd dat die beton het water neutraliseert of is het zoals met een "filter" die je om de zoveel tijd/liter moet vervangen/kuisen omdat deze het water ook zacht maakt totdat die filter "vol" zit ?

Comment

t gaat nooit 10 000 liter ineens regenen he. Vers regenwater wordt gemengd met "oud"-regenwater, waardoor de zuurtegraad wel iets gaat wijzigen, maar dat zal nooit heel veel zijn. (tenzij na ne heel lange droge zomer)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
          t gaat nooit 10 000 liter ineens regenen he.
          Heb je al eens gemeten hoeveel water er na een gemiddelde regenbui in die tank terecht komt :

vb : tank 15000 liter : oppervlakte dak etc.. +-90 m² , 10 liter per m² = 9 m³...ga jij dan maar lekker poetsen met je "zachte" water .

Waarom 10 liter m² : als ik een emmer vergeet binnen te zetten en het heeft (nog maar eens) geregend : dan staat er +- 10 cm water in de emmer

Comment

Heb je al eens gemeten hoeveel water er na een gemiddelde regenbui in die tank terecht komt :

vb : tank 15000 liter : oppervlakte dak etc.. +-90 m² , 10 liter per m² = 9 m³...ga jij dan maar lekker poetsen met je "zachte" water .

Waarom 10 liter m² : als ik een emmer vergeet binnen te zetten en het heeft (nog maar eens) geregend : dan staat er +- 10 cm water in de emmer
            Man man toch, is dit een academische zitting ofzo?

Zelfs 'verse regen' (al is 'm zuur) is nog beter dan leidingwater.... .

Comment

Der klopt wel iets nie met uw berekening he. 10l/m² = 0,01m³/m² *90m² = 0,9m³ of 900l

Comment

als het echt maar dan ook echt giet en ik haal de filter eruit dan is mijn put van 7500 liter op no time vol. Maar dan sta ik ook niet mijn auto te wassen natuurlijk
                www.peugeotforum.be

Comment

Beste Jakkel, ik zou graag eens zulke foto's zien van de lak van je blauwe BMW :

De wagen op de foto is 3 jaar oud....dit bereik je nooit met regenwater en dreft....geloof me.

Als je wilt weten hoe ik dit resultaat behaalde...mail me dan gerust...jou BMW kan net zo hard glanzen als deze...en daarna je wagen wassen en drogen is een plezier.
                  Last edited by ; 19/02/2012, 00:55.

Comment

@joske : ik heb een typfoutje gemaakt(10 liter per m² moet 10 cm per m² zijn ) : lees ook ...10 centimeter in de emmer...

dat is dan ...100 liter per m² en 9000 liter op 90 m²

on-topic : het zout zal nu al wel van de velgen zijn zeker , na de regen van de voorbije uren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      de beton neutraliseert de zuurtegraad
                      anders "calgon" volgens de reclame werkt dit toch voor wasmachine's. waarom zou dit dan niet werken in een emmer regenwater.

dacht ik zo
                      greetz
                      ferre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten
                        anders "calgon" volgens de reclame werkt dit toch voor wasmachine's. waarom zou dit dan niet werken in een emmer regenwater.

dacht ik zo
                        greetz
                        ferre
                        ja, maar dat heb je bij regenwater net niet nodig...daar zit geen kalk in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten

De wagen op de foto is 3 jaar oud....dit bereik je nooit met regenwater en dreft....geloof me.
                          Je moet m'n posts eens lezen corsawim. Ik denk er net hetzelfde over hoor.

Als je wilt weten hoe ik dit resultaat behaalde...mail me dan gerust...jou BMW kan net zo hard glanzen als deze...en daarna je wagen wassen en drogen is een plezier.
                          Net als bij wax-it, neen. Reden: al meermaals hier neer gezet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Je moet m'n posts eens lezen corsawim. Ik denk er net hetzelfde over hoor.

Net als bij wax-it, neen. Reden: al meermaals hier neer gezet.
                            Dan heb ik je verkeerd begrepen...ik dacht dat je zweerde bij dreft.
                            Ik ben geen wax-it hoor maar een amateur die met een beperkt aantal goede produkten (zeker niet de duurste) en een dap bovenstaand resultaat bereik.
                            Ik heb geen commerciële belangen wat dan ook . Voor mij is het puur hobby.

Comment

Dan heb ik je verkeerd begrepen...ik dacht dat je zweerde bij dreft.
                              Ik zweer niet bij dreft. Nooit beweerd ook. Ik vind het wel iets nuttig om in kleine dosis toe te voegen aan een volle emmer regenwater, geeft mij een zeer bevredigend resultaat. De combinatie is op termijn zeker niet schadelijk voor de lak. Zo blinken als een spiegel als die van u gaat de mijne niet doen, maar blinken doet 'ie wel. En daar draait het eigenlijk allemaal om.

Ik ben geen wax-it hoor maar een amateur die met een beperkt aantal goede produkten (zeker niet de duurste) en een dap bovenstaand resultaat bereik.
                              Iedereen zo zijn hobby, en daar heb ik respect voor. Zolang jullie (de detailers) maar geen verzinsels de wereld insturen is het voor mij oké.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Ik zweer niet bij dreft. Nooit beweerd ook. Ik vind het wel iets nuttig om in kleine dosis toe te voegen aan een volle emmer regenwater, geeft mij een zeer bevredigend resultaat. De combinatie is op termijn zeker niet schadelijk voor de lak. Zo blinken als een spiegel als die van u gaat de mijne niet doen, maar blinken doet 'ie wel. En daar draait het eigenlijk allemaal om.

Iedereen zo zijn hobby, en daar heb ik respect voor. Zolang jullie (de detailers) maar geen verzinsels de wereld insturen is het voor mij oké.

ok, geen probleem...verzinsels sturen we niet de wereld in hoor...alles is aantoonbaar in de praktijk. (zien en voelen)

Comment

ik heb verleden jaar mijn eerste auto "gedaan" met de DAP en heb een prachtig resultaat behaald voor een eerste keer . en omdat ik 3 auto's onderhoud (wassen ) was de aankoop van deze machine zeker de investering waard.
                                  maar wat doe je verder nog met die machine ?? één keer per jaar polieren lijkt me toch genoeg ?? gebruik je dat ook om de auto te waxen ?dat doe ik nu met de hand af en toe en verder gebruik ik Spray & Gloss.
                                  greetz
                                  ferre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten
                                    ik heb verleden jaar mijn eerste auto "gedaan" met de DAP en heb een prachtig resultaat behaald voor een eerste keer . en omdat ik 3 auto's onderhoud (wassen ) was de aankoop van deze machine zeker de investering waard.
                                    maar wat doe je verder nog met die machine ?? één keer per jaar polieren lijkt me toch genoeg ?? gebruik je dat ook om de auto te waxen ?dat doe ik nu met de hand af en toe en verder gebruik ik Spray & Gloss.
                                    greetz
                                    ferre
                                    Je kan ook gerust de machine gebruiken om je bescherming aan te brengen.

Wij doen dit voornamelijk met sealants (bvb de gloss-it producten)

Een wax brengen wij nog steeds met de hand aan
                                    Last edited by ; 21/02/2012, 10:54.

Comment

machine :

Voor wax en glaze is de (excentrische) machine ook geschikt , maar als je geen stukje wil overslagen moet je toch met een (hand)padje langs alle moeilijkere delen nalopen en doe je het bijna even snel als met een machine.

Als je vooral "meters" moet maken is de machine wel erg handig en sneller in tijd (én zuiniger) , maar je zal toch nog altijd moeten nalopen voor de moeilijk bereikbare stukken met dat handpadje...
                                      Last edited by ; 21/02/2012, 20:22.

Comment

Ikzelf breng er m'n wax ook mee aan...reden : je kan je wax mooi egaal en superdun aanbrengen zodat de levensduur van de waxlaag optimaal is. De kleine hoekjes doe ik uiteraard met een handpad.

Comment

• mooi zo . ik wil binnenkort de audi onder handen nemen. word 2 jaar maar ziet er nog zeer goed uit
                                          dus : clayen---glaze---waxen .
                                          greetz
                                          ferre

Comment

Working...
                                          X