Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag ivm herstellen krasjes door detailer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Laat dit gewoon doen door iemand die er verstand van heeft.
    Zelf prutsen maakt het alleen maar erger.
    Scratch remover en dergelijke zaken gaan met een handmatige aanpak nooit eruit gaan.

    Mogelijks is het er gewoon uit te polijsten (machinaal). Indien ze te diep is, dan gebruik ik meestal een rotary met speciale pads om te wetsanden, eerst met P2000 en zo afbouwend tot P6000.
    Daarna gewoon verder polieren met een excenter.

    Comment


    • #22
      Wetsanden met een rotary?
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • #23
        wetsanden rotary :

        Ik heb al eens ergens iets gelezen over wetsanden met een rotary , kan wel degelijk dacht ik . Maar dan zal het al zeer harde lak moeten zijn die ook nog eens dik genoeg is en waar geen kras in zit die te diep is .

        Als je ff goed leest spreekt de schrijver zichzelf tegen :

        "indien ze TE diep is.....dan rotary....."

        Dan is het idd : TE diep en moet je eerst opvullen lijkt me.

        Verbeter me indien nodig , ik ben ook maar een mens

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
          Wetsanden met een rotary?
          Is dit zo abnormaal mischien
          Als je met een rotary KAN werken is dit totaal geen probleem.
          Ik heb het hier ook niet over een vel schuurpapier op je rotary te plakken, maar wel over speciale pads

          Comment


          • #25
            rotary :

            Daarin heeft Weytie gelijk : als het kan en je bent wat handig én je hebt ervaring zat , dan KAN het.

            Alleen niet als de kras net iets "te" is

            Daarvoor moet je de kras irl zien én voelen .

            Ik vraag me af wanneer we het eindresultaat gaan zien

            Comment


            • #26
              Aan de foto te zien, is de kras niet van die aard dat ze niet kan weggewerkt met een minimale inspanning van machinaal polijsten.
              Voor de ongelovige zielen,hier een voorbeeldje van enkele krassen in het dak van een M3.
              Deze waren zeer duidelijk voelbaar, maar daarom niet onmogelijk om weg te werken.

              De Kras:


              Na het wetsanden ( ja met een rotary )


              Zoals je kan zien is de kras volledig weg en hoef je daarna enkel met een rotary/excenter terug te verfijnen

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                Ik neem aan dat niet iedereen voor zo'n krasje gelijk de hoofdprijs wil betalen door "ff" langs wax-it te passeren.

                Ik wil hier niets slecht zeggen over wax-it : die zullen het zeker kunnen oplossen maar dat heeft altijd een prijs.

                Voor hetzelfde geld laat je heel de wagen polijsten , voeden en waxen en parkeert er de volgende dag iemand niet iets te kort en ben je terug bij af .
                We leveren naast de diensten ook met veel plezier de producten en het bijhorende advies.

                Comment

                Working...
                X