Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste wasbeurt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• eerste wasbeurt

Allen,

Inmiddels een nieuwe wagen in gebruik genomen en hoewel ik met de auto zelf erg tevreden ben ben ik allerminst te spreken over de eerste wasbeurt. De garage heeft gewoon de bescherming eraf gehaald en een uurtje voor ik er om kwam snel met een wasmint over gegaan. Gevolg; een klein beetje heel lichte swirls en 0.0 wax/bescherming.

Omdat ik deze auto echt wel zo net mogelijk wil houden ben ik net even door de winter handleiding gegaan van wax it. Daar wordt eigenlijk vermeld de wagen bij deze temperaturen beter niet te wassen en de bescherming zijn werk te laten doen.

Nu gezien ik geen beschermlaag heb vraag ik me af wat heden de beste stappen zijn? Dit week end door de car wash rijden in de hoop toch iets wax te hebben OF om de x dagen gewoon afspuiten met de hogedrukreiniger OF ....

Graag jullie input

De carwash is iets waar ze mij nooit zien, al hangt hij tot op het dak onder het slijk of het zout.
    Ook bekend als krasstraat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk Berichten
      Allen,

Inmiddels een nieuwe wagen in gebruik genomen en hoewel ik met de auto zelf erg tevreden ben ben ik allerminst te spreken over de eerste wasbeurt. De garage heeft gewoon de bescherming eraf gehaald en een uurtje voor ik er om kwam snel met een wasmint over gegaan. Gevolg; een klein beetje heel lichte swirls en 0.0 wax/bescherming.

Omdat ik deze auto echt wel zo net mogelijk wil houden ben ik net even door de winter handleiding gegaan van wax it. Daar wordt eigenlijk vermeld de wagen bij deze temperaturen beter niet te wassen en de bescherming zijn werk te laten doen.

Nu gezien ik geen beschermlaag heb vraag ik me af wat heden de beste stappen zijn? Dit week end door de car wash rijden in de hoop toch iets wax te hebben OF om de x dagen gewoon afspuiten met de hogedrukreiniger OF ....

Graag jullie input
      Ik ben van mening dat je je auto best niet wast als het vries, is negens goed voor De kans dat je je deur of koffer achteraf niet meer open krijgt is reëel
      Je klaagt over swirls? Dan moet je zeker niet naar de carwash gaan, want dan zal het nog erger worden Dat je auto nu geen bescherming heeft is geen ramp hoor, de lak zal er niet van afzien die paar maanden Tenslotte rijdt 95% van het wagenpark zo rond!

Als het wat beter weer is kan je hem eens wassen. En in de lente een grote detail beurt geven zodat hij er weer piekfijn uitziet met een mooie waxlaag.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

1e wasbeurt :

Proficiat met je nieuwe wagen ! Is deze al voorgesteld op het forum ? Welke is het geworden ?

Wassen in de winter : ik ben vandaag voor het eerst naar een wasbox geweest . Daar kan je zeker al gebruik maken van de hogedrukspuit en zeep , maar gebruik er NOOIT OFTE NIMMER de wasborstels om je auto zelf te poetsen !!!!!!!!!!!!!!!

reden : de vorige heeft er net zijn velgen mee gepoetst en dat remstof is echt het allerlaatste dat je op je lak wil hebben (krassen en nog eens krassen )

Neem liever zelf 2 emmers mee en indien het mag ook(warm) water in kannetjes en was je auto met de 2EM en shampoo van een goed merk . Gebruik liever 2 washandschoenen : 1 voor boven en 1 voor onderste delen(de meest vuile zijn dit)

Ook nooit iets gebruiken op je lak dat je ook voor je velgen gebruikt : NOOIT doen dus .

Afspoelen kan je dan met zuiver water (vanuit de "muur" , je stopt er munten in en je krijgt...water )

Als je echt zeker wil zijn dat je de wagen helemaal zuiver spoelt neem je best nog extra water (mee van thuis al dan niet ) en een gieter ZONDER teut.

Spoel daar je wagen mee af en je zal merken dat deze reeds minstens 50% droog is .

Bescherming : voel eerst met een ultradun diepvrieszakje over je hand aan de lak(de lak moet droog zijn) : niks gevoeld = proper , je kan nu bvb een sealant of wax aanbrengen.

Voel je "puntjes" : de lak is niet proper en dan zal je normaalgezien eerst moeten kleien.

Kleien nieuwe wagen : +- 45 minuten tot 1 uur en 15 minuten .

Na het kleien kan je best de wagen nogmaals spoelen en afdrogen met bvb een delirium(= droogdoek)

Als je binnen kan staan in een garage of overdekte parking(of ondergrondse ) , kan je een laag wax/sealant aan brengen. Test het even uit op 1 deel ivm de temperatuur nu , maar in principe moet dit zeker lukken hoor . Gebruik enkel kwalitatieve mf-doeken en geen van bvb brico .

Succes !

Comment

waxen :

Nog een tip : als je toch langs de euh .............krasstraat wil(het is tenslotte jouw wagen ) : neem altijd een basisprogramma.

reden : die wax stelt niks voor : na 1 week is het vettig goedje(dat als wax verkocht wordt) er gewoon af en heb je weer geen bescherming.

Laat je ook geen lakpantser aanpraten : dit is niet meer of minder dan een sponsje met een sealant in en na enkele maanden is dit er ook af.....en sta je waar je nu staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            Nog een tip : als je toch langs de euh .............krasstraat wil(het is tenslotte jouw wagen ) : neem altijd een basisprogramma.

reden : die wax stelt niks voor : na 1 week is het vettig goedje(dat als wax verkocht wordt) er gewoon af en heb je weer geen bescherming.
            Mijn vader is een tijdje geleden naar een krasstraat in Lier gegaan en heeft een uitgebreid programma genomen. Het resultaat was veel beter dan wat ik ooit verwacht had en er bleef een hele tijd nog wax aan hangen (hele tijd = minstens 6 weken).
            Zelf was ik de auto altijd zelf met de hand omwille van de krassen en dergelijke. Je weet dan hoe goed (of slecht) het gedaan is en het geeft een goed gevoel als je het verschil achteraf ziet.
            De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
            1990 Volvo 344
            1991 Mercedes W124 230CE
            2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
            1980 Volkswagen Derby CLS
            1990 Mercedes W124 230CE
            2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

krasstraat :

Ik wil de eerste krasstraat zien waar een auto zonder swirls uitkomt

Dan wil ik er ook wel eens door met mijn wagen . (het zal dus handwash blijven ).

6 weken voor een wax van een carwash : dan is die wagen misschien al behandeld geweest met een lakpantser . Ik geloof NOOIT dat dit 6 weken kan !!

Comment

gevonden :

Gevonden : ZONDER waskrassen , maar of de auto er idd ook proper uitkomt als ie echt vuil is (zoals nu deze tijd van het jaar..) .

Met genoeg bijtende wasmiddelen zal je wagen er idd wel proper uitkomen en de bijhorende "waxlaag" zorgt er dan wel voor dat je de komende dagen nog kan genieten van een mooi parel-effect indien het regent , maar dan houd het op lijkt me .

Ik moet zeggen : ideaal om door te rijden als je van plan bent om je wagen volledig te pollijsten .

Dan mogen ze van mij die spuitwax all-over houden en heb ik tenminste het meeste vuil er al af om de auto direct te kunnen wassen met mijn 2EM.

TS : Is de auto reeds gewassen ?

Als er iemand zulke car-wash weet zijn : laat het me ff weten aub

bron : youtube
                A BMW stops by Montrose Laserwash for a quick touchless wash.
                Last edited by ; 14/02/2012, 22:36.

Comment

Ik heb de raad van grandscenic man opgevolgd voor een snelle was in de wasbox :-)

Deze week ga ik eens terug door mijn detail producten gaan om te kijken wat ik mis voor het opnieuw zelf te gaan doen

Comment

terug opnieuw zelf gaan doen....

Je weet niet waar je aan begint .....................

Elke week 10 euro carwash = +- 500 euro/jaar , daar kan je idd heel wat spullen voor kopen

............als je het graag doet tenminste .

Comment

Working...
                    X