Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zelf auto herspuiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• zelf auto herspuiten

hey

ik heb enkele oppervlakige krasjes op men voorbumper n beetje lak af aan de deur van mijn opel corsa.
    zou hem zelf willen proberen volledig te herspuiten ook omdat ik de kleur nooit heel mooi heb gevonden (zilver achtig iets) , zou hem nu zwart willen doen omdat dat een van de gemakkelijkste kleuren is heb ik gehoord.
    Enkel 1 probleem ik heb zelf nog nooit een auto herspoten. Dacht wel om eens te beginnen met een oude deur van wrak ofzo om eens te proberen.
    Is dit gekke werk omzomaar zelf een auto volledig te herspuiten? of kan ik men vollidige auto naar de klote helpen hier mee ofzo? of lijkt dit wel mogelijk?

alle comentaar en tips zijn welkom!

ga in avondschool een cursus carrosseriehersteller volgen en je zal zien dat er wel wat komt bij kijken. Eerst en vooral is er het materiaal dat je nodig hebt om de job degelijk te kunnen doen en ten tweede is er de kennis noodzakelijk van de lakken en voorbereidingen nodig om het spuitwerk een kans te geven om mooi te worden. Als laatste is er het spuiten zelf. Dat moet je eerst goed oefenen want simpel is het niet en je verkloot het makkelijker als je denkt.
    www.peugeotforum.be

Comment

Doen en veel foto's posten!
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Beginnen te oefenen met spuitbussen (motip en andere) en als dat goed lukt, kan je wel overschakelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          Doen en veel foto's posten!
          I'm with him!

Comment

grote misvatting: spuitbussen is wel heel iets anders dan een spuitpistool met compressor
            www.peugeotforum.be

Comment

Als je het nooit hebt gedaan laten doen .

Comment

Huur spuitcabine: +/- 75 euro per sessie
                Verf: +/- 600 euro
                Spuitpistool: +/- 700 euro

Je kan dat beter ergens anders laten doen dus

Comment

:

Zorg er in ieder geval voor dat je minimaal bij een constante temperatuur van 22 graden gaat spuiten.

Nu niet de moment dus....

Comment

bedankt voor de raad ga eens kijken voor een cursus denkk ma als kr aan begin zalk sowieso foto 's posten
                    zou mn autoke ni graag verprutse dan benk nog verder van huis ehh

s spuite me spuitbusse makkelijker als me n pistool?
                    Last edited by ; 10/02/2012, 20:22.

Comment

de superprofessionele pistolen kosten dat ja

maar die moeten dan ook dag in dag uit 20 jaar meegaan. Als ge een deftig 'B' merk koopt zijt ge voor een pak minder gesteld en gaat het spuitwerk evengoed zijn. Maar dat gaat dan geen 20 jaar meegaan natuurlijk.
                      lak kost ongeveer 50€ de liter, zonder de verdunning. Grondlak kost met verdunner + verharder tussen de 70 tot 100€ de liter. Vernis zit ongeveer op hetzelfde als de kleurlak, maar ook daar is er verschil naargelang het merk dat ge gebruikt.
                      Ge hebt ongeveer 2.5 tot 3 liter kleurlak nodig voor een auto te spuiten (meer of minder naar gelang de grootte).
                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moorske Bekijk Berichten
                        bedankt voor de raad ga eens kijken voor een cursus denkk ma als kr aan begin zalk sowieso foto 's posten
                        zou mn autoke ni graag verprutse dan benk nog verder van huis ehh

s spuite me spuitbusse makkelijker als me n pistool?
                        met spuitbussen krijgt ge nooit hetzelfde egale en dekkende effect als met een spuitpistool
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          de superprofessionele pistolen kosten dat ja

maar die moeten dan ook dag in dag uit 20 jaar meegaan. Als ge een deftig 'B' merk koopt zijt ge voor een pak minder gesteld en gaat het spuitwerk evengoed zijn. Maar dat gaat dan geen 20 jaar meegaan natuurlijk.
                          lak kost ongeveer 50€ de liter, zonder de verdunning. Grondlak kost met verdunner + verharder tussen de 70 tot 100€ de liter. Vernis zit ongeveer op hetzelfde als de kleurlak, maar ook daar is er verschil naargelang het merk dat ge gebruikt.
                          Ge hebt ongeveer 2.5 tot 3 liter kleurlak nodig voor een auto te spuiten (meer of minder naar gelang de grootte).
                          Even goed gaat dat niet zijn dat spuitwerk.

Nuja, in dit geval gaat geen van beiden op veel trekken

Comment

Tip :

Spuitbussen van het merk Gamma momenteel 3+1 gratis dus 't is het moment om uw auto te herspuiten !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

dat gaat wel even goed zijn. Ik gebruik die en mijn spuitwerk moogt ge gerust langs dat van een professionele zetten
                              www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                Tip :

Spuitbussen van het merk Gamma momenteel 3+1 gratis dus 't is het moment om uw auto te herspuiten !!!
                                Hela ik werk bij de Gamma en van die actie weet ik niks zenne tis wel -15 % op de spuitbussen van Dupli-Color
                                2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

spuiten :

Citaat:
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito

Flappy :

dat gaat wel even goed zijn. Ik gebruik die en mijn spuitwerk moogt ge gerust langs dat van een professionele zetten

:

Kan je dit ook ff laten zien met een foto ??

Ik heb eigenlijk ook een spuitvraagje en als iemand raad weet of links : stuur deze ff door via pm
                                  (ik wil niet een zoveelste topic openen omdat het hier ook over herspuiten gaat )

Mijn vraagje : kan je een bestaande autolak (de transparante lak dus) "overspuiten" om nadien bvb te kunnen wetsanden ?

ja/nee , hoe voorbereiden , welke lak , enz.. dank bij voorbaat.

Comment

ja ge kunt bestaande vernis overspuiten:

eerst moet die mat gezet worden met een speciaal matje

daarna spuit men 2 componenten vernis erover maar in verhouding 10% vernis+ verharder en 90% verdunner. Dat wordt als eerste over de oude laag vernis aangebracht en maakt de oude laag vernis zachter zodat de nieuwe laag vernis beter kan aanhechten. Na 10 minuten wachten in de gewone verhouding vernis aanbrengen. Daarna kan je om de 20 minuten een laagje vernis aanbrengen (ik ga soms tot 4 lagen). Goed laten uitdrogen en dan kan je mooi de appelsienstructuur die dan eventueel nog aanwezig is eruit schuren.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

spuiten blanke lak :

@flappy :

Bedankt voor je antwoord

Comment

Man man man wat een ideën hier

Comment

Working...
                                        X