Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Detail set

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Detail set

Welke producten raden jullie aan aan een beginner die zijn licht gekleurde wagen is onder handen wil nemen.
    Ik zie soms door het bos de bomen niet meer welke producten ik juist nodig heb.
    Clay,wax,glaze,...
    Dus met welke producten ben ik als beginner het best af voor een mooi resultaat.

wat kiezen :

Hangt ervan af hoeveel je budget is :

nieuwe wagen (nieuwe lak) :

wassen, kleien , wax = blinkende wagen en goed beschermde lak

oudere wagen :

wassen, kleien , polijsten , voeden , wax = idem als hierboven

Waar wil je je produkten kopen ?

Koop zeker in een speciaalzaak voor auto's (ik ga geen reclame make voor mijn spullen )

Heb je velgen : velgenborstel , wheelwax , gewone zachte kwast , enkele mf-doekjes (goedkopere zijn voldoende)

Nodig : 2 grote emmers , 2 washandschoenen , autoshampoo , kleiset , paintcleaner (voor oudere lak) , glaze (= voeding voor de oudere lak ) , wax of sealant : 1000 keuzes... , een droogdoek , enkele zachte poetsdoeken om je wax op te poetsen , een padje

Nog iets , vraag maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
      Welke producten raden jullie aan aan een beginner die zijn licht gekleurde wagen is onder handen wil nemen.
      Ik zie soms door het bos de bomen niet meer welke producten ik juist nodig heb.
      Clay,wax,glaze,...
      Dus met welke producten ben ik als beginner het best af voor een mooi resultaat.
      In het kort:

de eerste stap (na het grondig wassen) is het clayen. Dit gaat alle vervuiling die op de lak ligt weghalen zodat je van een propere ondergrond kan vertrekken.
      Vervolgens kan je de lak het best behandelen met een cleaner/glaze (zoals Poorboy's White Diamond). Dit gaat de lak chemisch reinigen + voeden om de glans te versterken.
      Vervolgens ga je je bescherming aanbrengen. Als beginner kies je best voor een makkelijke wax zoals de Poorboys Natty's Paste Wax. Geeft een mooie glans, makkelijk om mee te werken maar niet zo duurzaam.
      Wat een mooi resultaat geeft op een lichte kleur is de Acrylic Jet Trigger van Werkstatt. Na de 3de laag krijg je een mooie reflectie in de lak, net glas
      Een quick detailer is ook aan te raden om na het wassen te gebruiken.

Dit ook eens lezen mss moest je dat nog niet gedaan hebben: http://autoforum.be/showthread.php?t=40848

Veel lezen op het web, maar ook weer niet teveel want anders zie je idd het bos niet meer door de bomen.

Belangrijk is om deze volgorde te respecteren:

wassen
      clay
      polish
      cleaner
      glaze
      wax en/of sealent, indien beide eerst sealant dan wax

Keuze van producten is vaak persoonlijk, trail and error zeg maar.
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

wat kiezen :

Wassen :

2 grote emmers liefst 15 of meer liters (19 liter zijn deze) :

washandschoen of aangepaste spons (geen gewone spons) :

shampoo :

Comment

----

vervolg :

+

+
          Last edited by ; 14/02/2012, 22:09. Reden: 3 foto's per post

Comment

aaaaaaaaaa

poetsdoek wax :

detailerspray :

wax : natty's paste wax (afbeelding wil niet )
            Last edited by ; 14/02/2012, 22:16. Reden: 3 foto's per post

Comment

bbbbbbbbbbb

Keuze te over maw , ga gewoon langs een speciaalzaak in jouw buurt (wax-it ? ) , daar kunnen ze je alles haarfijn uitleggen ivm wat en hoe en waarom en ....
              Last edited by ; 14/02/2012, 22:18.

Comment

ccccccc

Je mag altijd eens langskomen om het 1 en ander te "testen" , ik heb hier genoeg spul liggen dat je kan uittesten.

De natty's wax heb ik zelfs ook , maar staat werkloos (werkt voor geen meter bij mij)

Wax is wat je zelf verkiest : vast of vloeibaar : 1000 keuzes , ze helpen je hier wel mee (misschien is er wel een testpaneel )
                Last edited by ; 14/02/2012, 22:27. Reden: info :

Comment

Kom gerust eens langs en dan helpen we je met plezier verder.

Comment

kiezen :

Heb je al tijd kunnen vrijmaken om wat "stuff" te kiezen ?

Comment

Ik zal hoogstwaarschijnlijk eens langs gaan bij Wax-it, of in hun shop bestellen.

Comment

langsgaan bij wax-it :

+1 !

Komt zeker goed .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                          Ik zal hoogstwaarschijnlijk eens langs gaan bij Wax-it, of in hun shop bestellen.
                          Aarzel niet te mailen, bellen of gewoon langs te komen voor persoonlijk advies

Comment

poetsspullen :

Ik verwacht morgen een "pakje" van Sinterklaas , hoe zit het met jouw goede voornemens ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                              Ik verwacht morgen een "pakje" van Sinterklaas , hoe zit het met jouw goede voornemens ?
                              sinterklaas of valentijn , maakt niet veel uit. ik ben ook in blijde verwachting
                              grtz
                              ferre

Comment

Working...
                              X