Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kalk? op instaplijst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kalk? op instaplijst

Hey

Kan iemand me met het volgende helpen?
    Op mijn beide achterste instaplijsten heb ik precies kalkaanslag (zie foto).
    Iemand een idee wat het precies is en hoe ik dit proper kan krijgen?
    Als ik er over wrijf, voelt het glad aan, maar je voelt wel dat het iets is dat bovenop de instaplijst ligt.

Bedankt
    Bijgevoegde Bestanden

als het recent is, zal het waarschijnlijk van al het strooizout zijn
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

kalk :

Was eerst je wagen eens en als het er nog zit :

prof. polish van Poorboy's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
        Hey

Als ik er over wrijf, voelt het glad aan, maar je voelt wel dat het iets is dat bovenop de instaplijst ligt.

Bedankt
        Ik vermoed dat dat strooizout is dat onder de toplaag (plastic vernis ofzo) van je instaplijst is terecht gekomen. Dat zout is ingewerkt op de vermoedelijk alu instaplijst en dat kan een verhevenheid teweeg brengen. Daar kan je nog weinig aan doen vrees ik.

Comment

prof. polish :

Professional Polish is de beste en meest veelzijdige chemische polish die beschikbaar is.

Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen.
          • Bevat geen wax
          • Bevat geen siliconen
          • Bevat geen UV bescherming
          • Veilig voor blanke lakken
          • Voor een ultiem heldere afwerking
          • Ontworpen voor perfectionisten, professionele detailers en bodyshops
          • Perfect voor: oldtimers, Show auto’s, vrachtwagens, motorfietsen, musclecars, racewagens en boten.
          • Geschikt voor metaal
          • Geschikt voor chroom
          • Geschikt voor plastic
          • Zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw
          • Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer
          • Verwijdert vogelpoep en watervlekken (zure regen)
          • Maakt zo goed als een einde aan waterkringen
          Deze polish is tevens geschikt voor milde reiniging van matte lakken (en matte wraps) in combinatie met een zachte finishing pad.

Indien het er met deze niet afgaat is het metaal geöxideerd en is er misschien niets meer aan te doen..

Heb je ook een detailfoto ?(dichterbij getrokken)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            Professional Polish is de beste en meest veelzijdige chemische polish die beschikbaar is.

Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. Het is ideaal als laatste voorbereiding voordat u een wax of sealer gaat aanbrengen.
            • Bevat geen wax
            • Bevat geen siliconen
            • Bevat geen UV bescherming
            • Veilig voor blanke lakken
            • Voor een ultiem heldere afwerking
            • Ontworpen voor perfectionisten, professionele detailers en bodyshops
            • Perfect voor: oldtimers, Show auto’s, vrachtwagens, motorfietsen, musclecars, racewagens en boten.
            • Geschikt voor metaal
            • Geschikt voor chroom
            • Geschikt voor plastic
            • Zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw
            • Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer
            • Verwijdert vogelpoep en watervlekken (zure regen)
            • Maakt zo goed als een einde aan waterkringen
            Deze polish is tevens geschikt voor milde reiniging van matte lakken (en matte wraps) in combinatie met een zachte finishing pad.

Indien het er met deze niet afgaat is het metaal geöxideerd en is er misschien niets meer aan te doen..

Heb je ook een detailfoto ?(dichterbij getrokken)
            Krijg jij centen om die dingen te copy/pasten ofzo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ik vermoed dat dat strooizout is dat onder de toplaag (plastic vernis ofzo) van je instaplijst is terecht gekomen. Dat zout is ingewerkt op de vermoedelijk alu instaplijst en dat kan een verhevenheid teweeg brengen. Daar kan je nog weinig aan doen vrees ik.
              Dit is wat ik ook denk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Kort en bondig maar correct!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                  Kort en bondig maar correct!
                  Foto is overduidelijk eigenlijk. Een typisch zout corrosie geval. Niks aan te doen, zelfs niet met professional polish.

Comment

ff lezen : bron carclean :

Is geen deurlijst , maar kan misschien wel helpen

Dag iedereen, Heb hier een probleempje voor die ik graag eens met jullie wou bespreken. Heb hier een BMW 5GT in behandeling met alu rond de ramen, op 1 bepaald stuk ziet dat er zo uit: Eerst geprobeerd met een metal polish, bijna geen resultaat. Daarna ook een poging met een cleaner (Jeffs...

Comment

De BMW instaplijsten (van dit model) hebben een plastic laag boven op het alu.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                        Hey

Bedankt
                        aluminium oxide

Comment

Working...
                        X