Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blackfire <> ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Blackfire <> ?

Hallo,

Sinds enkele jaren gebruik ik voor de jaarlijkse detailbeurt van mijn wagen een aantal producten van Blackfire. Dit gaat dan onder meer over de Gloss Enhancing Polish, Wet Diamond All Finish Paint Protection (sealant) en Wet Diamond Ivory Carnauba Paste Wax.

Van die eerste 2 producten heb ik nog genoeg om ook dit jaar door te komen, maar de pot wax is toch al bijna aan zijn einde toe. Ik vroeg me dus af welke wax ik het beste zou kunnen gebruiken om mijn donkere wagen diezelfde diepe wetlook te geven als dat ik met de BF Carnauba kon bereiken en dat met een optimale compatibiliteit met de gebruikte blackfire sealant.

Alvast bedankt voor het snelle antwoord !

welke wax :

Hangt er van af waar je woont :

wax-it zal je vast en zeker kunnen helpen .

Meguiars ben ik geen fan van , maar heeft ook goede waxen .

Wax is er in zoveel soorten , dat je soms het bos niet meer ziet door de bomen...

Ik zou je "step3" van Mothers wax aanraden , maar dat is persoonlijke voorkeur

Laat iig weten wat je voorkeur wordt .
    Last edited by ; 26/02/2012, 20:36.

Comment

Ik was eerder aan het denken aan de Auto Finesse Spirit of de Swissvax Mirage al vind ik ze beide wat duur en zou ik misschien toch opteren voor de Auto Finesse Passion als deze perfect compatibel zou zijn met de Blackfire Wet Diamond AFPP. De shampoo's van Auto Finesse zijn ook wat goedkoper.
      Alleen spijtig dat ze op dit moment niet te bestellen zijn bij wax-it, want ik zou ze tegen volgend weekend willen hebben :-)

Comment

De nieuwe voorraad Auto Finesse producten komt volgende week terug binnen dus vanaf dan is alles opnieuw te bestellen.

Naar gebruik toe zal de Mirage dichter bij de Blackfire aanleunen, naar prijs zal de Passion natuurlijk de betere keuze zijn. Ook op vlak van duurzaamheid liggen ze alle drie vrij dicht bij elkaar.

Op vlak van voorbereiding kan je bij die Gloss Enhancing Polish blijven of dan specifiek de Rejuvenate van AF of de Cleaner Fluid van Swissvax gebruiken.

Comment

Welk product is er trouwens geschikt om afdichtingsrubbers van deuren, enz... opnieuw te voeden. Dus niet alleen terug een "zwarter" kleurtje geven, maar effectief ook terug soepeler enz maken ?
          Doet Auto Finesse Revive hierin zijn werk goed of toch maar beter iets anders gebruiken ?

Comment

Jammer zijn de producten ven Blackfire hier niet meer te verkrijgen. Was daar zeer tevreden over. Vraag mij af waarom men steeds andere producten lanceert als de voorgaande top waren.
            BMW M2 Coupé
            Audi S5
            Nobody is Perfect!

Comment

bron : wax-it

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk Berichten
              Jammer zijn de producten ven Blackfire hier niet meer te verkrijgen. Was daar zeer tevreden over. Vraag mij af waarom men steeds andere producten lanceert als de voorgaande top waren.
              "
              Introductie
              Onze trouwe fans zullen het al opgemerkt hebben in onze webshop. Er zijn twee merken die sinds een twee-tal maand niet of amper meer op voorraad zijn. Zowel Blackfire als Eimann Fabrik zijn heel moeilijk beschikbaar geweest, niet alleen voor jullie als klant maar ook voor WAX-IT als importeur en verdeler. Jammer genoeg ligt de oorzaak volledig buiten onze macht, de basis van dit alles is een overname binnen de sector. Het bedrijf dat verantwoordelijk was voor zowel Blackfire als de dochter Eimann Fabrik is overgenomen door de grootste speler op de markt, PBMA.
              Wat betekent dat nu concreet, Eimann Fabrik verdwijnt compleet. Blackfire wordt door PBMA voortgezet met een aangepaste (gestegen) prijs- en export- politiek. Voor ons betekent het dat we de Blackfire-producten met minimum 20% zouden moeten laten stijgen om nog rendabel te zijn. Jammer genoeg moesten we dus de beslissing nemen om een sterk merk als Blackfire te laten varen...
              Sinds enige tijd waren we dus op zoek naar een alternatieve reeks, een reeks die ongeveer dezelfde eigenschappen als Blackfire kan bieden. Drie grote pijlers staan er voor ons centraal: de beschikbaarheid, de kwaliteit en de prijs. "

Je antwoord staat hier toch : te duur geworden............

Alternatief : auto finesse................

Maar er zijn nog veel meer merken die ook goed zijn hoor , meestal komt het erop neer dat je iets goed vind van merk x en dan ben je moeilijk nog te veranderen van merk .

Beter is dat je van alle merken de betere dingen neemt en dan is het meestal zo dat je niet bij 1 merk blijft .

Kijk eens in de "collecties" op andere forums , je zal zien dat die gasten ook niet alleen zweren bij 1 merk , ieder heeft zijn voorkeuren .

Wat soms meespeelt is de prijs : als het produkt niet duur genoeg is , zullen sommigen dit ook niet kopen (hoewel het zeker evengoed is als een veel duurdere variant )

Mothers Wax is zo een merk : goedkoper dan Meguiars maar zeker niet slechter (eerder beter)

Waarom : makkelijk te verwerken en meer dan prima resultaat.

Jammer genoeg in België zelfs niet verkrijgbaar (misschien ergens beperkt ) , maar het is 1 van de meest ondergewaardeerde merken .

Wie langskomt bij mij , geef ik gratis een demo (beperkt hé , niet heel de auto ) om te laten zien dat dit merk echt heel goed is .
              Een deel van mijn collectie van dit merk : ( heb er al meer van ondertussen )

Comment

Ik gebruik momenteel een drietal waxes : de Smart (roze), de Blackfire Midnight sun en de Collinite 845.
                Met die laatste heb ik voor de winterbehandeling een zeer aangename kennis gemaakt. Verwerkt zeer aangenaam en blijft zeer lang aanwezig. De andere twee wissel ik af, maar ik ben ook zeer tevreden van de Blackfire alhoewel die heel wat vettiger is dan de andere. Aangezien mijn wagen grijs is is die diepe wetlook toch niet zo aanwezig en met zo'n kleur niet te halen.
                Ik zie niettemin uit naar weer iets nieuws voor de komende lente- en zomermaanden.
                Last edited by febrero; 26/02/2012, 22:55.
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk Berichten
                  en de Collinite 845.
                  deze gebruik ik ook en ben er zeer tevreden over.
                  om de 2à3 wasbeurten gebruik ik Poorboys Spay & Gloss .
                  greetz
                  ferre

Comment

Ik ben ongelofelijk tevreden van mijn Swissvax shield!
                    Vergeleken met andere swissvax waxen nog betaalbaar en je doet er erg lang mee.

Ik durf ook de Gloss it finish nog wel eens gebruiken getopped met de concorso gloss van gloss it.

Prijs kwaliteit is dat ook zeker een topproduct.

Beide hebben een erg goeie standtijd, de gloss it zelf nog wat langer.
                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door De Fille Bekijk Berichten
                      Welk product is er trouwens geschikt om afdichtingsrubbers van deuren, enz... opnieuw te voeden. Dus niet alleen terug een "zwarter" kleurtje geven, maar effectief ook terug soepeler enz maken ?
                      Doet Auto Finesse Revive hierin zijn werk goed of toch maar beter iets anders gebruiken ?
                      gloss it TRV

Kan je ook in sample verkrijgen als je eerst eens wilt testen, en met die sample kan je al heel wat keren je eigen wagen doen.

2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Working...
                      X