Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte velgen wassen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zwarte velgen wassen

Welk materiaal gebruik ik het best om velgen in blinkend zwarte kleur in topstaat te houden?

Dat is idd een erg gevoelige kwestie.

Op het zwart zal je heel snel krassjes zien, en aangezien een velg nu eenmaal meer afziet op het vlak van aangekoekt vuil wordt het er alleen maar moeilijker op.

Persoonlijk zou ik de voorkan met een microvezel washmit onderhouden. De binnenkant zou ik dan weer niet met de klassieke velgenborstel doen maar met de wollen wheel woolies, dat gaat de kans op krassen sterk beperken.
    Uiteraard de boel regelmatig eens met een paint cleaner en wheel sealant behandelen.

Videotje van onze vrienden van Polished bliss er illustratie

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Bedankt voor het antwoord! En de velgen dan gewoon droogwrijven met een microvezeldoek of wat gebruik ik daar het beste voor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door funrazor Bekijk Berichten
        Bedankt voor het antwoord! En de velgen dan gewoon droogwrijven met een microvezeldoek of wat gebruik ik daar het beste voor?
        Een "goedkoop" mf-doekje zal ook wel wat (micro)krasjes maken (daarom zijn het ook goedkope doekjes) .

Beter is om een echt zachte mf-doek te nemen (bvb poorboys mega-towel of andere oppoetsdoek die je gebruikt om wax mee op te poetsen)(info wax-it )

Die oppoetsdoek dan ook alleen voor je velgen gebruiken !

Als je de velgen in een wax zet (bvb wheelwax) dan zijn ze ook makkelijker proper te maken de volgende keren .

Ik vraag me wel af of je zwarte velgen echt "krasvrij" kan houden : bij het poetsen wrijf je immers heel fijn remstof over de laklaag en dan zie ik dit niet echt gebeuren zonder lichte "krasjes" achter te laten...

Laat wel ff weten of dat je ze echt "krasvrij" weet te houden na enkele poetsbeurten .

Als je de velgen dan toch zo mooi wil houden : maak ook ff je banden mooi zwart

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Dat is idd een erg gevoelige kwestie.

Op het zwart zal je heel snel krassjes zien, en aangezien een velg nu eenmaal meer afziet op het vlak van aangekoekt vuil wordt het er alleen maar moeilijker op.

Persoonlijk zou ik de voorkan met een microvezel washmit onderhouden. De binnenkant zou ik dan weer niet met de klassieke velgenborstel doen maar met de wollen wheel woolies, dat gaat de kans op krassen sterk beperken.
          Uiteraard de boel regelmatig eens met een paint cleaner en wheel sealant behandelen.

Videotje van onze vrienden van Polished bliss er illustratie

+ YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          @ Wax-it :

Komende week heb ik een weekje verlof en zou ik de zomervelgen van de Mini eens willen poetsen gezien ik ze binnen een paar weken weer zal monteren. Kun je mij eens helpen welke producten ik nodig zal hebben (uit uw webshop )

Het gaat hem vooral om de zwarte puntjes die ik er helemaal wil af krijgen.

Het gaat om deze velgen :

Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
            @ Wax-it :

Komende week heb ik een weekje verlof en zou ik de zomervelgen van de Mini eens willen poetsen gezien ik ze binnen een paar weken weer zal monteren. Kun je mij eens helpen welke producten ik nodig zal hebben (uit uw webshop )

Het gaat hem vooral om de zwarte puntjes die ik er helemaal wil af krijgen.

Het gaat om deze velgen :

http://www.autoforum.be/showpost.php...1&postcount=26
            Op onze website vind je een handleiding

Maar we zijn nu ook bezig met deze up to date te brengen met de laatste producten.

Als je nog een paar dagen geduld hebt kunnen we je dat allemaal mooi voorleggen.

Ik heb net de zomer velgen van mijn GTI gedaan op de volgende manier.

Wassen (Auto Finesse Lather)
            Teer verwijderen (Auto Finesse Oblitarate)
            De ironiser erover (Wolfs deironiser)
            Eventueel kleien (Auto Finesse clay)
            Paint cleaner (Auto Finesse rejuvenate)
            Wheel wax (Auto Finesse mint rims)

Comment

Is deze te vergelijken (even goed) met Werkstät Prime Strong Bert?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                Is deze te vergelijken (even goed) met Werkstät Prime Strong Bert?
                Prime Strong kan je daar ook voor gebruiken, geen probleem

Comment

Als je nog een paar dagen geduld hebt kunnen we je dat allemaal mooi voorleggen.

Ik heb net de zomer velgen van mijn GTI gedaan op de volgende manier.

Wassen (Auto Finesse Lather)
                  Teer verwijderen (Auto Finesse Oblitarate)
                  De ironiser erover (Wolfs deironiser)
                  Eventueel kleien (Auto Finesse clay)
                  Wheel wax (Auto Finesse mint rims)
                  Thx! Ik hou het in het oog. Het zijn witte velgen trouwens.
                  Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door funrazor Bekijk Berichten
                    Welk materiaal gebruik ik het best om velgen in blinkend zwarte kleur in topstaat te houden?
                    Dit deed ik met mijn winterset vooraleer die op te bergen :
                    -Met hoge drukreiniger grootste vuil verwijderen
                    -APC (All Purpose Claener) op velgen en op banden, even laten intrekken.
                    -Grondig afspoelen
                    -Wassen met Shampoo Glossworkz (Chemical Guys), velgen en banden
                    -Clayen waar nodig
                    -Smart All In One om kleine krasjes te verwijderen.
                    -2 lagen PCW wheelcream

ziehier het resultaat :

BMW M2 Coupé
                    Audi S5
                    Nobody is Perfect!

Comment

zwarte velgen ;

@ Pol : Die zijn idd heel netjes !

Comment

Wow prachtig werk .

tijd dat ik ook eens producten koop voor mijn zwarte velgen .
                        Nooit discussueren met idioten, ze trekken u naar beneden op hun niveau en dan verslagen ze u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Garcia Bekijk Berichten
                          Wow prachtig werk .

tijd dat ik ook eens producten koop voor mijn zwarte velgen .
                          De producten die ik heb zijn niet specifiek voor zwarte velgen. Alleen, er zijn waxen of crémes die het beter doen op zwarte blinkende velgen. De PCM Wheel Cream Wax die ik hier heb getest vind ik tot nog toe de beste die ik heb gehad. De Wheel Sealant van PoorBoys vond ik ook niet slecht, maar de PCM is veel zuiniger bij het verwerken met toch een mooier resultaat. Verwerkt beter als een wax doordat die niet zo hard is en is minder kwistig dan de meeste Sealants. Zijn prijs van 12,5€ mag er ook zijn.De inhoud is maar de helft van een PoorBoys, maar zal beslist langer meegaan.
                          Binnenkort probeer ik die ook nog eens uit op mijn Matt Gun GTS-R Breyton velgen
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

Comment

Om te beschermen heb ik deze : 256 gr , 19 euro en heel zuinig.

Met een zachte kwast 1 x in het potje komen en 1 zijde van de velg kan helemaal gedaan worden . (= +- het volume van een 5-cent stuk )

Na drogen oppoetsen en de velgen zijn net zo zacht als het lakwerk van de auto .

Comment

Working...
                            X