Welk materiaal gebruik ik het best om velgen in blinkend zwarte kleur in topstaat te houden?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zwarte velgen wassen
Collapse
X
-
Dat is idd een erg gevoelige kwestie.
Op het zwart zal je heel snel krassjes zien, en aangezien een velg nu eenmaal meer afziet op het vlak van aangekoekt vuil wordt het er alleen maar moeilijker op.
Persoonlijk zou ik de voorkan met een microvezel washmit onderhouden. De binnenkant zou ik dan weer niet met de klassieke velgenborstel doen maar met de wollen wheel woolies, dat gaat de kans op krassen sterk beperken.
Uiteraard de boel regelmatig eens met een paint cleaner en wheel sealant behandelen.
Videotje van onze vrienden van Polished bliss er illustratie
+ YouTube Video
-
Oorspronkelijk geplaatst door funrazor Bekijk BerichtenBedankt voor het antwoord! En de velgen dan gewoon droogwrijven met een microvezeldoek of wat gebruik ik daar het beste voor?
Beter is om een echt zachte mf-doek te nemen (bvb poorboys mega-towel of andere oppoetsdoek die je gebruikt om wax mee op te poetsen)(info wax-it )
Die oppoetsdoek dan ook alleen voor je velgen gebruiken !
Als je de velgen in een wax zet (bvb wheelwax) dan zijn ze ook makkelijker proper te maken de volgende keren .
Ik vraag me wel af of je zwarte velgen echt "krasvrij" kan houden : bij het poetsen wrijf je immers heel fijn remstof over de laklaag en dan zie ik dit niet echt gebeuren zonder lichte "krasjes" achter te laten...
Laat wel ff weten of dat je ze echt "krasvrij" weet te houden na enkele poetsbeurten .
Als je de velgen dan toch zo mooi wil houden : maak ook ff je banden mooi zwart
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenDat is idd een erg gevoelige kwestie.
Op het zwart zal je heel snel krassjes zien, en aangezien een velg nu eenmaal meer afziet op het vlak van aangekoekt vuil wordt het er alleen maar moeilijker op.
Persoonlijk zou ik de voorkan met een microvezel washmit onderhouden. De binnenkant zou ik dan weer niet met de klassieke velgenborstel doen maar met de wollen wheel woolies, dat gaat de kans op krassen sterk beperken.
Uiteraard de boel regelmatig eens met een paint cleaner en wheel sealant behandelen.
Videotje van onze vrienden van Polished bliss er illustratie
+ YouTube Video
Komende week heb ik een weekje verlof en zou ik de zomervelgen van de Mini eens willen poetsen gezien ik ze binnen een paar weken weer zal monteren. Kun je mij eens helpen welke producten ik nodig zal hebben (uit uw webshop )
Het gaat hem vooral om de zwarte puntjes die ik er helemaal wil af krijgen.
Het gaat om deze velgen :
Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten@ Wax-it :
Komende week heb ik een weekje verlof en zou ik de zomervelgen van de Mini eens willen poetsen gezien ik ze binnen een paar weken weer zal monteren. Kun je mij eens helpen welke producten ik nodig zal hebben (uit uw webshop )
Het gaat hem vooral om de zwarte puntjes die ik er helemaal wil af krijgen.
Het gaat om deze velgen :
http://www.autoforum.be/showpost.php...1&postcount=26
Maar we zijn nu ook bezig met deze up to date te brengen met de laatste producten.
Als je nog een paar dagen geduld hebt kunnen we je dat allemaal mooi voorleggen.
Ik heb net de zomer velgen van mijn GTI gedaan op de volgende manier.
Wassen (Auto Finesse Lather)
Teer verwijderen (Auto Finesse Oblitarate)
De ironiser erover (Wolfs deironiser)
Eventueel kleien (Auto Finesse clay)
Paint cleaner (Auto Finesse rejuvenate)
Wheel wax (Auto Finesse mint rims)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenPaint cleaner (Auto Finesse rejuvenate)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk BerichtenIs deze te vergelijken (even goed) met Werkstät Prime Strong Bert?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenAls je nog een paar dagen geduld hebt kunnen we je dat allemaal mooi voorleggen.
Ik heb net de zomer velgen van mijn GTI gedaan op de volgende manier.
Wassen (Auto Finesse Lather)
Teer verwijderen (Auto Finesse Oblitarate)
De ironiser erover (Wolfs deironiser)
Eventueel kleien (Auto Finesse clay)
Paint cleaner (Auto Finesse rejuvenate)
Wheel wax (Auto Finesse mint rims)Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door funrazor Bekijk BerichtenWelk materiaal gebruik ik het best om velgen in blinkend zwarte kleur in topstaat te houden?
-Met hoge drukreiniger grootste vuil verwijderen
-APC (All Purpose Claener) op velgen en op banden, even laten intrekken.
-Grondig afspoelen
-Wassen met Shampoo Glossworkz (Chemical Guys), velgen en banden
-Clayen waar nodig
-Smart All In One om kleine krasjes te verwijderen.
-2 lagen PCW wheelcream
ziehier het resultaat :
BMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Garcia Bekijk BerichtenWow prachtig werk .
tijd dat ik ook eens producten koop voor mijn zwarte velgen .
Binnenkort probeer ik die ook nog eens uit op mijn Matt Gun GTS-R Breyton velgenBMW M2 Coupé
Audi S5
Nobody is Perfect!
Comment
-
Om te beschermen heb ik deze : 256 gr , 19 euro en heel zuinig.
Met een zachte kwast 1 x in het potje komen en 1 zijde van de velg kan helemaal gedaan worden . (= +- het volume van een 5-cent stuk )
Na drogen oppoetsen en de velgen zijn net zo zacht als het lakwerk van de auto .
Comment
Comment