Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgenreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Velgenreiniger

Met welk produkt krijg ik mijn alu velgen weer proper want dat zwart krijg ik er niet meer af kheb al verschillende produkten gekocht oa :hg velgenreiniger.Kan iemand mij een produktnaam geven ?

Oorspronkelijk geplaatst door patje71 Bekijk Berichten
    Met welk produkt krijg ik mijn alu velgen weer proper want dat zwart krijg ik er niet meer af kheb al verschillende produkten gekocht oa :hg velgenreiniger.Kan iemand mij een produktnaam geven ?
    Ik ben zeer tevreden over de kenotec velgenreiniger. Te verkrijgen bij de betere speciaalzaak-producent is cid lines in ieper)
    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
    Porsche 993 (1994)

Comment

s'morgens eerst inspuiten (benevelen) dan gaan ontbijten
      greetz
      ferre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Terre Bekijk Berichten
        Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten
        http://www.wax-it.be/webshop/wolf-s-...eironizer.html

s'morgens eerst inspuiten (benevelen) dan gaan ontbijten
        greetz
        ferre
        Idd, als een gewone velgenreiniger niet meer werkt kan je best naar zoiets grijpen
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

velgen reinigen :

Om velgen te reinigen heb je in principe niet meer nodig dan water en een scheut APC (All Purpose Cleaner) . Gewone autoshampoo kan zelfs ook , als je ze tenminste vaak genoeg reinigt.

Als je elke week de velgen grondig reinigt volstaat dit meestal voor het meeste vuil.

Indien de velgen echter langere tijd niet zijn gepoetst , dan kom je er niet met je sopje en heb je iets krachtigere middelen nodig.

1 van die middelen is Bilberry wheel cleaner (fles van 1 liter , je kan dit aanlengen tot 1/10 naargelang de vervuiling , je kan bvb meerdere sprayflessen maken met een andere samenstelling)

Zelf gebruik ik deze 1/10 , maar de velgen worden dan ook elke week grondig gepoetst...

Als er teerplekjes in/op de velgen zitten , dan heb je ook niet genoeg aan een gewoon reinigingsprodukt en heb je nood aan een produkt dat teer oplost. Wasbenzine zou dan kunnen helpen maar ik raad aan om goed na te spoelen en vervolgens de velgen nogmaals goed te reinigen met een sopje.

De iron-x of het identiek produkt dat voorgesteld word is idd voor zeer hardnekkig vuil dat je met geen enkel ander produkt wegkrijgt MAAR :

het is GEEN velgenreiniger (kost +- 25 euro/liter ) en dient ENKEL en ALLEEN om de ijzerdeeltjes op te lossen die deels in je velgen zijn "gebrand" ( remstof ). Je kan zelfs iron-x op je lak vernevelen (max 10 minuten wachten!!) en daarna de auto zeer goed afspoelen.

Eerst dus je velgen gewoon poetsen en eventueel een tar-remover gebruiken(teerplekjes) en als laatste stap de iron-x gebruiken en ook goed inborstelen met een zachte kwast.

Nog meer vind je hier ( bron carclean.nl ) :

17" Detroit velgen [Golf Gti 2005] Al lange tijd ergerde ik me eraan dat mijn velgen vol met teer spetters zaten en dat de rester plaklood nooit door de bandenboer verwijderd waren, maar na gisteren middag hoef ik me daar niet meer aan te ergeren want ze zijn met succes verdwenen, het koste...

Als je de velgen in een "wheelwax" of andere wax zet , dan zijn ze de volgende keer al makkelijker proper te maken.

Last edited by ; 03/03/2012, 00:50.

Comment

Dasty van de Wibra. Kost 2€, is bangelijk spul. Ik gebruik het er ook voor. Werkt bter dan velgenreiniger. Product staat er bekend voor.
            DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Hier worden de velgen wekelijks grondig aangepakt met Glossworkz van Chem. Guys. Een minder dure shampoo, maar die het perfect doet en niet te ingrijpend is. Laat de waxlaag vrij intact. Op die manier zal je nooit ingebrande remstof een kans geven.
              Telkens ik van wielen verander krijgen ze een grondig nazicht en worden dan indien nodig (vooral de binnenkant dan) aangepakt met een APC, de banden inbegrepen. Soms komt er clay aan te pas, maar dat is maar zelden.
              Nadien verschillende lagen wax. Voor de winter heb ik hiervoor een paar lagen Collinite's 845 gebruikt en die zijn nu nog in perfecte staat. Nu ga ik mijn winterwielen eens behanden met de PCW Wheel Cream. Ik ben al benieuwd naar het resultaat. De wielen worden dan netjes in hoezen opgeborgen voor een volgend gebruik.
              BMW M2 Coupé
              Audi S5
              Nobody is Perfect!

Comment

bron carclean :

"Iedereen doet altijd maar zo angstig over dasty maar als je daarna voldoende water gebruik om het weg te spoelen dan is er niks aan de hand. Ik spray mijn velgen en banden vaak ook even in met dasty daarna vermengen met water en dan de borstel erlangs."

"Ik moet zeggen dat als je wekelijks je velgen doet (Wat ik nu ook moet doen). Dan is gewone shampoo en een goede microvezel spons ook voldoende om goed te reinigen. Eén keer in de 4 à 5 weken krijgen de velgen een nieuw laagje poorboys wax erop voor de velgjes (ben de naam even kwijt)."

"dasty kun je gewoon proberen, is voor veel vervuiling een prima reiniger, geen rotzooi in de zin dat het je velgenlak er af krijgt
                sonax extreme heb ik weggeflikkerd, wat een rotzooi, doet het minder goed als meguairs wheelbrightner"

"je mag a.s. zaterdagochtend bij mij langskomen om met de zuurvrije velgenreiniger(Bilberry) waar ik mee werk je velgen schoon te maken.
                tot nu toe heb ik de velgen er prima mee schoongekregen, meestal zelfs zonder te borstelen.
                sprayen, laten inwerken en afspuiten met een hogedrukspuit is meestal voldoende"

"mocht het echt te erg dan kan ik ook een zuurhoudende reiniger regelen (lukt helaas niet voor zaterdag), die is mega-sterk.
                als het daar niet mee lukt dan weet ik het ook niet meer."

"ik weet niet hoeverre dat schadelijk is..
                dasty is ook niet risico loos "(dennis zijn velgen verden er wit van geloof ik?)

"Tja, een APC is een All Purpose Cleaner, een allesreiniger dus, een velgenreiniger is gemaakt voor het reinigen van velgen. Het kan zelfs zo zijn dat je bepaalde vlekken niet wegkrijgt met een APC of velgenreiniger, dan biedt klei of een andere reiniger misschien uitkomst (Bilberry Safe Wheel Cleaner). Sommige mensen zullen meteen roepen: Dasty! Nee, dat raad ik niet aan en ook ga ik die discussie niet meer aan.
                Als je de velgen in de Wheel Sealant gezet hebt, dan heb je inderdaad de velgenreiniger niet meer nodig, dan kun je volstaan met een sopje om de velgen schoon te krijgen."

Als je ze nu niet proper krijgt..........

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                  "Ik moet zeggen dat als je wekelijks je velgen doet (Wat ik nu ook moet doen). Dan is gewone shampoo en een goede microvezel spons ook voldoende om goed te reinigen. Eén keer in de 4 à 5 weken krijgen de velgen een nieuw laagje poorboys wax erop voor de velgjes (ben de naam even kwijt
                  hier sla je de nagel op de kop .gewoon degelijk onderhoud .
                  de bus Wolf's Chemicals Decon Gel (Deironizer) heb ik gekocht om een set 2de hands velgen die ik absoluut wilde hebben proper te maken. heb er wel een uurtje of 6 aan gewerkt , maar zijn nu ook in nieuwstaat.
                  de voorste velg op de foto.

greetz
                  ferre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Bjorn Bekijk Berichten
                    Dasty van de Wibra. Kost 2€, is bangelijk spul. Ik gebruik het er ook voor. Werkt bter dan velgenreiniger. Product staat er bekend voor.
                    Dasty syinkt.

Als je een bus APC van Meguiar's koopt en je verdunt die naar 1:10 dan kom je op een prijs van 0.70€/l... Jouw Dasty kost 2€ per halve liter ofzo?
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Auto Finesse imperial 1l geconcentreerd.

€17,50 voor 1l.

Voor wekelijks gebruik aanlengen tot 1:10. Dwz 11L product.
                      Reken zelf uit wat het je per liter kost.

En in dat geval heb je een specifieke velgenreiniger die super veilig is en subliem werkt. Speciaal voor dat doel ontwikkeld !

Waarom zou je dan in godsnaam nog een of ander huishoudproductje gebruiken die toevallig ook niet slecht werkt op velgen, maar waarvan je de lange termijn gevolgen niet kent ...

Dit is IMHO natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Auto Finesse imperial 1l geconcentreerd.

€17,50 voor 1l.

Voor wekelijks gebruik aanlengen tot 1:10. Dwz 11L product.
                        Reken zelf uit wat het je per liter kost.

En in dat geval heb je een specifieke velgenreiniger die super veilig is en subliem werkt. Speciaal voor dat doel ontwikkeld !

Waarom zou je dan in godsnaam nog een of ander huishoudproductje gebruiken die toevallig ook niet slecht werkt op velgen, maar waarvan je de lange termijn gevolgen niet kent ...

Dit is IMHO natuurlijk
                        Inderdaad! APC, velgenreiniger, ... kosten echt niets meer als je ze geconcentreerd koopt en zelf verdunt.
                        En als je wil hou je wat apart zodat je een sterkere oplossing kan maken indien nodig
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Inderdaad! APC, velgenreiniger, ... kosten echt niets meer als je ze geconcentreerd koopt en zelf verdunt.
                          En als je wil hou je wat apart zodat je een sterkere oplossing kan maken indien nodig
                          Idd ! Helemaal juist !

Comment

velgen reinigen :

Vandaag enkele velgen gereinigd :

2 keer gereinigd met bilberry (1/5 en 1/10 (2e keer)) , dan iron-x voor het ingevreten remstof en nadien nog "gekleid" om het laatste vuil er af te halen. Dan nogmaals met een sopje gewassen en goed afgespoeld om te drogen en vervolgens in de wheelwax te zetten.(2 laagjes)
                            De zwarte puntjes waren enkel weg te krijgen met de klei , iets anders gaf geen resultaat....

+

+

+

Comment

greetz
                              ferre

Comment

zien er weeral als nieuw uit

Comment

Beste grandsceniciceman bilberry wheel cleaner wat een produckt is dat na 3 maal grondig wassen zijn mijn velgen al aant beginnen blinken ik wil je van harte bedanken voor de goeie tip thanks man.
                                  appropos heb het produckt gevonden in een autospeciaalzaak dicht bij mijn deur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patje71 Bekijk Berichten
                                    Beste grandsceniciceman bilberry wheel cleaner wat een produckt is dat na 3 maal grondig wassen zijn mijn velgen al aant beginnen blinken ik wil je van harte bedanken voor de goeie tip thanks man.
                                    appropos heb het produkt gevonden in een autospeciaalzaak dicht bij mijn deur.
                                    Graag gedaan hoor !

Heb je ook de zwarte puntjes in de velgen kunnen wegkrijgen of zijn ze helemaal proper geworden zonder iron-x en /of klei ?

Je kan de velgen NA het poetsen en drogen ook nog in een wax zetten , hoeft geen wheelwax te zijn , een gewone autowax is ook al goed . Zo maak je ze de volgende keer nog makkelijker proper .
                                    Last edited by ; 08/03/2012, 20:42.

Comment

Ja ja die puntjes zijn er ook uit ze zijn zo goed als nieuw .als ik in de zon rijdt is iedereen veblind ervan nee grapje maar kben blij dat ze weer proper zijn ,nu enkel nog eens in de wax zetten int weekenden klaar is PATRICK.

Comment

Working...
                                      X