Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Dual Action machines.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ervaringen met Dual Action machines.

Ik sta op het punt van een poliermachine aan te schaffen. Graag had ik van personen met ervaring hieromtrent enkele tips gekregen ivm aanschaf en behaald resultaat ?
    Dank bij voorbaat.
    Last edited by febrero; 07/03/2012, 16:58.
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

DAP900 bestelt via carclean.nl. Ze verkopen daar kits met pads en de producten bij zodat ge, mits aankoop van kleibar, al een vrij goed resultaat kunt krijgen.
    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      DAP900 bestelt via carclean.nl. Ze verkopen daar kits met pads en de producten bij zodat ge, mits aankoop van kleibar, al een vrij goed resultaat kunt krijgen.
      Inderdaad, de DAP machines zijn nogal populair.
      Ook graag enkele bevindingen om ermee te weren.
      Loont de aanschaf de moeite?
      Werkt het aangenaam?
      Ik vermoed minder arbeidsintensief en ook veel efficiënter dan manueel.
      Risico's voor de lak ?
      Het gaat bij mij enkel om waskrasjes van het wekelijks onderhoud. Werk met goed materiaal maar na drie jaar zou ik mijn wagen toch eens willen degelijk polieren.
      Ik zou de machine ook in de toekomst willen gebruiken om te waxen of sealants aan te brengen.
      BMW M2 Coupé
      Audi S5
      Nobody is Perfect!

Comment

Ik had enkele maanden geleden de DAP900 bij Wax-it aangekocht, en heel tevreden van. Machine is door de excentrische bewegingen veilig voor de lak. Zelfs voor echt beginners.

Resultaat is er zeker, mits je de goede pads hebt en polishproducten. Waskrasjes zijn in no-time verdwenen. Op zachte stand kan je dus ook perfect, glazes, sealants aanbrengen. Wax doe ik persoonlijk liever met de hand.

Comment

ik gebruik de dap om mee af te werken en om delicate oppervlaktes mee te behandelen. Dus voor de fijnste polished, aanbrengen van glaze en sealant.
          Voor de rest gebruik ik een makita rotary voor het 'zwaardere' werk.
          Maar zelfs voor het zware werk kunt ge de dap gebruiken. Kijk maar eens naar de voor-en-na's die een aantal leden hier al gepost hebben.

Het werkt natuurlijk beter dan met de hand. Wilt ge dezelfde bewegingen kunnen maken met uw hand als met de machine zijt ge qua tijdsbestek al veeeeeeeeel langer bezig. Plus dat ge met de hand nooit dezelfde correctiegraad gaat krijgen als ge met het toestel gaat krijgen.
          www.peugeotforum.be

Comment

Ook die van mij komt van daar......vooral de prijs vind ik daar net ietsje interessanter dan in ...Belgenland .

Ik gebruik de Monello (menzerna) polijstmiddelen , er is ook nog Poorboy's en in sommige shops kan je nog wel andere merken kopen (3M heeft er ook goede naar 't schijnt).

Niet vergeten om ook tape(veel goedkoper bij carclean) , enkele extra pads , desnoods een kleinere steunplaat (en kleinere pads) , mee te bestellen...

Ook nog enkele doekjes (superzachte) zijn aan te raden.

Als je bvb in 2 stappen polijst : de grofste stap neem je best af met van die goedkope mf-doekjes uit brico of andere shop , de eventuele krasjes die je met die doekjes zou maken polijst je toch weg met het fijnste polijstmiddel (zo moet je geen dure doeken voor alle "stappen" gebruiken )

Best is ook om na het polijsten de lak olievrij te maken met een produkt zoals bvb IPA (verdund 1/1) of ander middel (maar duurder...)

gevonden :
            Last edited by ; 07/03/2012, 20:02.

Comment

ik kan bij al de vorige aansluiten; zo'n DAP is tot veel in staat en zelfs voor beginners perfect bruikbaar. Je kan er moeiteloos je waskrasjes mee laten verdwijnen, maar met de juiste middelen en pads kan je veel meer aan dan je zou vermoeden.
              Ook glazen (lees"glezen"), waxen en dergelijke lukken er perfect mee.
              Sommige webshops bieden ze ook aan met een starterskit zodat je meteen hebt wat je nodig hebt om aan de slag te gaan.
              De machines zijn trillingsarm en stil en werken erg comfortabel. Waar je wel voor moet oppassen is het beruchte poetsvirus dat je erbij geleverd krijgt...je bent in no time verslaafd en je wordt snel aangesproken door vrienden , buren en kenissen die hun koekblikken ook bij je langsbrengen voor een beurt

Ps : misschien toch nog één raadgeving...ivm. de polijstprodukten die je gaat aanschaffen bij je dap...laat je even informeren door iemand met ervaring. Er zijn namelijk automerkafhankelijk zogenaamde harde en zachte lakken; elk hebben ze hun eigen produkten om tot een perfect resultaat te komen. Om een voorbeeld te noemen; de VAG-lakken ( audi, volkswagen,....) zijn bijvoorbeeld erg hard.
              Last edited by ; 08/03/2012, 07:27.

Comment

Trillingsarm en stil... durf ik niet zo te zeggen maar buiten dit zal je je de aankoop van een dap nooit betreuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                  Ook die van mij komt van daar......vooral de prijs vind ik daar net ietsje interessanter dan in ...Belgenland .
                  De prijs voor de machine is nochtans dezelfde

En ik denk dat onze menzerna pads & polishes combinatie goedkoper is
                  En bovenop dat alles geven wij nog een gratis verzending ...

Bovenstaande in combinatie met een goed advies als je erom vraag + mogelijkheid hier even langs te komen en alles in de hand te hebben en desnoods even te testen ...

Wat kunnen wij nog meer doen ?
                  Last edited by ; 08/03/2012, 12:16.

Comment

Is het echt nodig om de kleinere backplate voor de kleinere pads aan te schaffen?
                    Bvb. spiegels, zij-skirts, voor- en achterkant wagen enz..
                    BMW M2 Coupé
                    Audi S5
                    Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk Berichten
                      Is het echt nodig om de kleinere backplate voor de kleinere pads aan te schaffen?
                      Dat kan handig zijn maar is niet echt nodig. Het is wat afhankelijk van het model van de wagen en of je plaatsen hebt waar je met de grote pad echt niet aan komt.
                      Last edited by ; 09/03/2012, 10:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk Berichten
                        ikzelf heb ook geen kleinere backing plate...de kleine hoekjes doe ik met de hand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                          Ik sta op het punt van een poliermachine aan te schaffen. Graag had ik van personen met ervaring hieromtrent enkele tips gekregen ivm aanschaf en behaald resultaat ?
                          Dank bij voorbaat.
                          Heb je al iets ondernomen ivm je aanstaande aankoop ?

Dit weekend nog een auto gepolijst die gedaan was door iemand die er helemaal geen verstand van had ...met een rotary .
                          De machine die ik gebruikte (dap900) heeft alle hologrammen netjes verwijderd en ook zowat alle waskrassen waren verdwenen :

+

+
                          50/50 bumper achteraan : de matzwarte kleur die je ziet was de kleur van heel de wagen voor ik deze gepolijst heb .

Comment

Amai das echt wel proper gedaan! Welke pads & producten gebruikt?
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

ik heb me vorig jaar een DAP900 aangeschaft , en met de info die ik op het net vond en de info van Wax-it aan de slag gegaan .resultaat was prachtig. een 8 jaar oude focus was mijn proefproject en die is als nieuw geworden
                              greetz
                              ferre

Comment

Ik heb er zelf ook al eens aan gedacht om een DAP900 te kopen, maar ik vraag me wel af hoeveel je het uiteindelijk gaat gebruiken...
                                '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

vraag is eerder: wat kost het om het te laten doen door iemand anders. Als ge de auto elk jaar/elke twee jaar eens doet hebt ge het toestel en producten er snel uit.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                    Amai das echt wel proper gedaan! Welke pads & producten gebruikt?
                                    Oranje en mezzo om te starten en nabewerkt met zwart en finale : produkten van Menzerna/Monello

en "Smartpads" polijstschijven .(te zien in # 6 hierboven)

De wax : Mothers synwax vloeibare versie (= geen spray ! )

Comment

vraag is eerder: wat kost het om het te laten doen door iemand anders. Als ge de auto elk jaar/elke twee jaar eens doet hebt ge het toestel en producten er snel uit.
                                      Dat heb ik ook al gezien ja. Het door iemand anders laten doen kost ook al snel een 100 euro of meer.
                                      '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Bij deze mag ik mijn vorige posts terugplaatsen
                                        Ik was namelijk iets te vlug met de introductie van de DAP900 V2

Bij deze komt de nieuwe DAP900 v2 dus binnen een 4tal weken beschikbaar. De huidige DAP900 is hier net helemaal uitverkocht en ook niet meer te bestellen.

De wijzigingen bij de V2 zijn niet wereldschokkend maar zullen toch wel iets meer comfort geven aan de gebruiker.

Meer info kan je vinden op onze website:

U kan de DAP 900 V2 reeds reserveren aan een voordelige prijs. Deze prijs is geldig tot aan de lancering (23/04/2012) dus wees er snel bij

Als er nog vragen zijn horen wij het graag.

Comment

Working...
                                        X