Vond dit niet de moeite om een "voor en na" van te maken , daarom deze in mijn eigen topic geplaatst (en hier voor de geïnteresseerden ) :
Gisteren naar een opendeurdag geweest om mijn zoon in te schrijven (middelbaar) en bij thuiskomst tot de volgende vasstelling gekomen : een kras op de koffer van +- 45 en 75 mm . Vermoedelijk van een fiets(rem) .
De auto stond samen met andere op de speelplaats en dan kan je idd zoiets voorhebben .
Vermits de auto al gewassen was gisteren , heb ik de koffer ruim met s&w 1/1 proper gemaakt en ben dan gaan kleien .
Na het kleien heb ik een gedeelte afgeplakt om beter te kunnen inschatten waar de krassen zich bevonden .
Daarna heb ik wetsandpapier (p2000) genomen en heb de krassen heel zachtjes geschuurd (goed nat blijven spuiten met s&w 1/1 !!) . Ik heb het wetsandpapier op een kurkje gelijmd en dit voldeed om netjes te schuren .
Na enkele keren gecontroleerd te hebben of er genoeg correctie was met schuren , heb ik het afgeplakte deel proper gemaakt en ben begonnen met polijsten .(Dap900)
Eerst een oranje pad en mezzo , dit tot alle doffe plekjes verdwenen waren(afnemen met een doek) en vervolgens heb ik heel de koffer gepolijst met "finale" (zwarte pad)en ook netjes afgenomen met een fijne mf-doek(een andere doek als de eerste ) .
Na het afnemen heb ik nog een doek genomen met IPA 1/2 en heb dan heel de koffer hiermee afgenomen .
IPA dient om de oliën van het polijstmiddel te verwijderen zodat je een betere hechting krijgt van je glaze of wax .
In mijn geval heb ik eerst BH(black hole) gebruikt en daarna een wax aangebracht : Top Coat van Mothers wax .
Het resultaat : op foto 100% , maar irl 90 % , je moet echt zoeken om nog iets te vinden maar liever dit dan door de lak heen...
Gisteren naar een opendeurdag geweest om mijn zoon in te schrijven (middelbaar) en bij thuiskomst tot de volgende vasstelling gekomen : een kras op de koffer van +- 45 en 75 mm . Vermoedelijk van een fiets(rem) .
De auto stond samen met andere op de speelplaats en dan kan je idd zoiets voorhebben .
Vermits de auto al gewassen was gisteren , heb ik de koffer ruim met s&w 1/1 proper gemaakt en ben dan gaan kleien .
Na het kleien heb ik een gedeelte afgeplakt om beter te kunnen inschatten waar de krassen zich bevonden .
Daarna heb ik wetsandpapier (p2000) genomen en heb de krassen heel zachtjes geschuurd (goed nat blijven spuiten met s&w 1/1 !!) . Ik heb het wetsandpapier op een kurkje gelijmd en dit voldeed om netjes te schuren .
Na enkele keren gecontroleerd te hebben of er genoeg correctie was met schuren , heb ik het afgeplakte deel proper gemaakt en ben begonnen met polijsten .(Dap900)
Eerst een oranje pad en mezzo , dit tot alle doffe plekjes verdwenen waren(afnemen met een doek) en vervolgens heb ik heel de koffer gepolijst met "finale" (zwarte pad)en ook netjes afgenomen met een fijne mf-doek(een andere doek als de eerste ) .
Na het afnemen heb ik nog een doek genomen met IPA 1/2 en heb dan heel de koffer hiermee afgenomen .
IPA dient om de oliën van het polijstmiddel te verwijderen zodat je een betere hechting krijgt van je glaze of wax .
In mijn geval heb ik eerst BH(black hole) gebruikt en daarna een wax aangebracht : Top Coat van Mothers wax .
Het resultaat : op foto 100% , maar irl 90 % , je moet echt zoeken om nog iets te vinden maar liever dit dan door de lak heen...
Comment