Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruit kuisen,in 1 richting telkens vegen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ruit kuisen,in 1 richting telkens vegen

Ik heb er gisteren 3 uur aan gekuist.Toen ging ik de motor onderaan reinigen en de ruiten waren terug vettig.
    Nu heb ik wel opgemerkt dat als je in richting blijft vegen met de keukenrol het vet weggaat.Bij heen & weer vegen heb je veel minder effect van reinigen.
    Men kan zeggen,ik heb slecht reinigingsmiddel of ik mag met de vel keukenrol maar 1 vegen.
    Wie kan me wat raadgeven,azijn of ammoniac in 't water doen.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Met azijn en dergelijke altijd opletten. Ik gebruik van die microfiber doekjes en krijg geen strepen. Dunno of het daar aan scheelt

Comment

ruiten reinigen :

Om je voorruit te reinigen kan je gewoon een ruitenreiniger nemen en spray bvb een mf-padje ermee in .
      Maak de raam nu proper met het padje en laat het ff opdrogen .
      Neem nu een propere mf-doek en wrijf de ruit op als was er een wax opgezet .
      Resultaat : proper en geen strepen !! (bij mij toch )
      Wat kan ook :

Voor de zijruiten en achterruit kan je zelfs na het reinigen een wax gebruiken en deze zeer dun aanbrengen op de ramen .
      Neem bvb 2 doeken : 1 om het grootste deel "af te nemen" en een 2e om na te poetsen , zo ben je zeker dat het goed is.

Welke wax :

Deze wax is zowel voor de lak als voor ramen geschikt . Er zijn 2 versies : vaste en vloeibare , de vaste heeft in het deksel reeds een mousse padje zitten. De vloeibare werkt hetzelfde als de vaste : makkelijk aan te brengen en makkelijk op te poetsen.(niet in volle zon laten "drogen" , dan doe je best deel per deel .

Comment

De man van Carclean is hier ook,hallo.Ik heb met mijn eigen ogen gezien dat je een vetplek bvb van L naar R blijft vegen deze beter weg krijgt.Daarom de vraag,hoe veeg ik.Bij heen en weer vegen blijft de vetplek zitten of anders heb ik slecht wish & wipe die het verdund ipv oplost.
        Die ruitenwassers gebruiken zoiets speciaals(base of zuren,geen detergent) dat je in't water doet.Wat inwrijven,1 X aftrekken en proper is de ruit.Ikke maar sukkelen met die spraybussen(5 soorten).
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

hallo, ik gebruik steevast de zep40 ruitenreiniger. In dit product is er amoniac verwerkt. ontvet de ruiten zeer goed en gegarandeerd streepvrij. te verkrijgen bij protech oostende 12€ voor een spuitbus van 600ml. Indien je geen liefhebber bent van schuim kan ik je de ruitenreiniger van protech aanbevelen. op de ruit vernevelen dan met de warme vochtige microvezel afvegen. daarna met een fijn geweven droge microvezel de ruit opblinken. 2 manieren om zonder strepen je ruiten te reinigen.

Comment

Auto Finesse Crystal en je probleem is waarschijnlijk opgelost
            Sublieme ruitenreiniger die niet duur is

Als het een nieuwe wagen betreft kan het ook wat lijmresten zijn. Er hangen bij de meeste nieuwe wagen documenten tegen de voorruit aan de binnenkant die met lijm vastgemaakt zijn. Dan heb je dus een lijmverwijderaar nodig om het definitief te verwijderen, zoniet blijf je die vettige vlek idd steeds maar verder openwrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
              Als het een nieuwe wagen betreft kan het ook wat lijmresten zijn. Er hangen bij de meeste nieuwe wagen documenten tegen de voorruit aan de binnenkant die met lijm vastgemaakt zijn. Dan heb je dus een lijmverwijderaar nodig om het definitief te verwijderen, zoniet blijf je die vettige vlek idd steeds maar verder openwrijven.
              Lijmresten gaan makkelijk weg met WD40 :

Comment

Als poetsfreak meent ge da nu grandscenicman?

WD40 is idd goed voor lijmresten te verwijderen, maar dan krijgt ge pas een vettige laag.

Comment

meeste lijm is vet, dus goede ontvetter is enkel wat ge nodig hebt om lijm weg te halen.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                    Als poetsfreak meent ge da nu grandscenicman?

WD40 is idd goed voor lijmresten te verwijderen, maar dan krijgt ge pas een vettige laag.
                    Je schrijft het toch zelf ook : goed om lijmresten te verwijderen , ik schrijf er NIET bij hoe je de raam moet proper maken hé .

Je kan de raam nadien al eens beginnen kleien , de "scrub" cleaner van provision kan ze nog properder maken (in de poriën) en je zou de ruit ook kunnen polijsten met mezzo en een exentrische machine .

Als het "vet" is of iets vettig , lijkt het er op dat je beter gewoon iets neemt dat ontvet (dreft bvb ) , en dat je nadien de ruit proper maakt met een ruitenreiniger. De kans dat je iets verkeerd gebruikt op glas is zo klein , dat je zowat alle produkten kan gebruiken die een reinigmakende functie hebben . Zolang je de produkten niet laat opdrogen , zal er niets misgaan.

Comment

Gooi die kostelijke tuning flashy buskes de vuilbak in. Ontvetten met dreft, ruiten reinigen met regenwater. Goedkoop en super efficiënt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Gooi die kostelijke tuning flashy buskes de vuilbak in. Ontvetten met dreft, ruiten reinigen met regenwater. Goedkoop en super efficiënt!
                        Welkom hier Jakkel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                          Welkom hier Jakkel
                          Ik ben hier al véél langer dan jij...

Comment

Ik denk dat mijn sproeimiddel rommel is.Hoe meer ik dat gebruik hoe mottiger ik door de ruit kijk.Er zijn zo van waterafstotende additieven of is het kalk van het bijgevoegde water.Straks moet ik mss nog gedistilleerd of gedemineraliseerd water bijvoegen om de kalk te vermijderen.
                            Door al die milieuwetgevingen wordt het er allemaal rarara wa is da.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik ben hier al véél langer dan jij...
                              Ik had het over dreft , niet over het langer-lid- zijn

Comment

Ik gebruik al zeer lang Meguiar's Professional - Glass Cleaner Concentrate op een ronde MF-pad en poets de ruit met een Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth.
                                Werkt perfect streeploos en is echt niet duur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door protech oostende Bekijk Berichten
                                  hallo, ik gebruik steevast de zep40 ruitenreiniger. In dit product is er amoniac verwerkt. ontvet de ruiten zeer goed en gegarandeerd streepvrij. te verkrijgen bij protech oostende 12€ voor een spuitbus van 600ml. Indien je geen liefhebber bent van schuim kan ik je de ruitenreiniger van protech aanbevelen. op de ruit vernevelen dan met de warme vochtige microvezel afvegen. daarna met een fijn geweven droge microvezel de ruit opblinken. 2 manieren om zonder strepen je ruiten te reinigen.
                                  Hier wordt het antwoord op je vraag (weliswaar verscholen...) gegeven....neem wat warm water een goeie spuit dreft en een goeie geut ammoniak derin...goedkoopste is het zeker
                                  2008 Mercedes Viano
                                  2012 Citroen DS3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 't Cliptje Bekijk Berichten
                                    Hier wordt het antwoord op je vraag (weliswaar verscholen...) gegeven....neem wat warm water een goeie spuit dreft en een goeie geut ammoniak derin...goedkoopste is het zeker
                                    Ik zou toch met dreft van mijn dashboard afblijven , dat zorgt sowieso voor witte plekken op de kunststof. En eens je dat voorhebt is het niet meer zo goedkoop als je dat moet gaan oplossen

Comment

heb jij een dashboard buiten je auto?

Comment

Blijft toch een probleem voor veel mensen precies die ruiten...

Een warme vochtige microvezel doek, dreft, amoniak, regenwater, ...
                                        Koop u gewoon een deftige ruitenreiniger. Iikzelf gebruik nog steeds die van turtle wax, overal verkrijgbaar en niet duur. Vervolgens: een PROPERE microvezel doek. Ik denk dat het daar meestal fout gaat. Die doek moet perfect zuiver zijn, anders blijf je natuurlijk vettigheid rondsmeren. De bedoeling is dat je met de ruitenreiniger de vervuiling oplost en vervolgens dat de doek die vervuiling van de ruit verwijdert. Je auto drogen met een natte doek gaat ook niet, beetje hetzelfde principe. De doeken die ik gebruik moeten zo'n 7 jaar oud zijn. Vroeger waren ze wit, nu eerder grijs. Het belangrijkste is dat ze zuiver zijn. Ik was al mijn mf doeken met half wasmiddel, half soda op 60°. Nooit problemen om ruiten zuiver te krijgen. Krijg je ze niet van de eerste keer zuiver? Nieuwe doek en oefening herhalen
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                        X