Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bleek leder: hoe goedkoop reinigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bleek leder: hoe goedkoop reinigen

Hallo,

Een collega met van me heeft een bijna 1 jaar oude Passat met beige lederen interieur.

Zijn bestuurderszetel ziet er al vrij vuil en grijs uit.

Hij vroeg zich af hoe hij dit kan reinigen?

Let op: hij is wel niet de persoon, die 50€ aan een bus kuismiddel gaat spenderen

Goedkoopste oplossing: je neemt wat zeepvlokken (of raspt wat Sunlight zeep ) maak daar een sopje van en reinig daarmee de zetels, nadien smeer je de zetels in met Nivea creme. Volgens mij de goedkoopste oplossing maar misschien kennen anderen nog een goedkopere oplossing....
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Vlokkenzeep werkt idd en kost 2x niks.
      Een potje HG 4-1 leder doe je ook al wat mee en kost 8e ongeveer.

Comment

rechttoe rechtaan met producten die ervoor gemaakt zijn en nog eens naturel ruiken: glyptone setje cleaner en conditioner, verkrijgbaar bij wax-it. Bestel er meteen het borsteltje bij, kost geen geld en werkt heel goed.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          rechttoe rechtaan met producten die ervoor gemaakt zijn en nog eens naturel ruiken: glyptone setje cleaner en conditioner, verkrijgbaar bij wax-it. Bestel er meteen het borsteltje bij, kost geen geld en werkt heel goed.
          +1 !

Gebruik het juiste produkt voor elk soort materiaal .

Voor 50 euro kan je al een heel assortiment kopen van a tot z voor leder...

Begin alvast met een mf-doekje of padje dat je gewoon nat maakt en wring het zeer goed uit , hiermee haal je al veel "rommel" weg vooralleer je met een "echt" produkt begint

Comment

Bekijken zometeen even onze facebook pagina. Er komt een actie online te staan met een gratis Auto Finesse Spritz.

Dat moet je zien als een interieur quick detailer, dus bedoelt om wekelijks eens in 2 min over je interieur te gaan om het helemaal op te frissen.
            Werkt perfect op leder

wil je een diepere reiniging en bescherming moet je idd een specifiek setjes kopen

Comment

en dan opnieuw de vraag ....

Hoe ruikt dat finesse-dinges?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Het probleem is dat meeste van die dinges naar leder ruiken. Sommigen houden daar niet van.
                BMW M2 Coupé
                Audi S5
                Nobody is Perfect!

Comment

En die niet vergeten. De beste spons die ik al gehad heb. Aan één kant tipvormig, echter niet te zien op de foto. Maar zeer handig om in de hoekjes te gaan. Witte kant schuurt perfect.

BMW M2 Coupé
                  Audi S5
                  Nobody is Perfect!

Comment

Die autofinesse spirtz ruikt niet naar leder, maar hij ruikt wel heerlijk ! het is wel geen geur die sterkt blijft hangen, maar het frist toch op

De meeste lederproducten ruiken idd naar leder.
                    Gliptone héél sterk.
                    Gloss-it lichtjes
                    En swissvax heeft een specifieke klassevolle geur, moeilijk te beschrijven , maar enkel maar positieve opmerkingen over !

Comment

Zelf heb ik geen probleem met leder geur. Mijn vrouw daarentegen wel en vrij erg. Ik heb al geprobeerd met reukjes allerhande te spuiten, maar die zijn al zo vlug als tellen terug verdwenen. Dus ook niet efficiënt.
                      BMW M2 Coupé
                      Audi S5
                      Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                        Die autofinesse spirtz ruikt niet naar leder, maar hij ruikt wel heerlijk ! het is wel geen geur die sterkt blijft hangen, maar het frist toch op

De meeste lederproducten ruiken idd naar leder.
                        Gliptone héél sterk.
                        Gloss-it lichtjes
                        En swissvax heeft een specifieke klassevolle geur, moeilijk te beschrijven , maar enkel maar positieve opmerkingen over !
                        Met geur van gliptone heb ik niet echt een probleem na een anderhalf jaar te gebruiken.
                        Er mag gewoon geen al te sterke terpentijngeur in zitten.

Swissvax, heeft dat dezelfde producten als dat gliptone-setje? Anders probeer ik dat eens voor m'n vrouw haar wagen...

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Met geur van gliptone heb ik niet echt een probleem na een anderhalf jaar te gebruiken.
                          Er mag gewoon geen al te sterke terpentijngeur in zitten.

Swissvax, heeft dat dezelfde producten als dat gliptone-setje? Anders probeer ik dat eens voor m'n vrouw haar wagen...
                          Swissvax heeft een milde reiniger en een sterke reiniger.
                          Daarna afwerken met leather milk.
                          Bovendien heeft het ook nog een leder verzegelingskit voor het voorkomen van verkleuring (werkt echt belachelijk goed!)

Ook Swissvax heeft zo een interior quick deatailer. Quick finish interior. Nog beter dan spritz maar wel een stuk duurder ook

Comment

In het protech assortiment kan je gaan voor de multicleaner. een fantastisch product dat geen vervelende geuren achterlaat. Innevelen en met vochtige microvezel afwrijven.

indien je het leder op een correcte wijze wil onderhouden gebruik je de lederset bestaande uit een reiniger en conditioner. een handig sponsje wordt meegeleverd.

Comment

Wat voor een borsteltje moet dat dan zijn want in den Benz krijg ik met een sponsje of MF-doek het vuil niet echt vantussen de nerv van het leder....

Comment

Zo van die houten nagelborsteltjes kan je er perfect voor gebruiken

Maar let wel op dat je eentje neemt met relatief zachte haren. Ook bij het gebruik niet te hard duwen om de borstel, je moet de borstel het werk laten doen en niet als een gek erop duwen en heen en weer schuren.

Wat ikzelf ook al eens gebruik is deze pad van Autoglym:

Maar dat is eerder voor oppervlakkige vervuiling. Voor ernstige vervuiling durf ik al eens APC 1:10 gebruiken en een borsteltje.

Tijdje geleden de licht beige zetels van mijn Volvo gedaan met die pad en Glipstone cleaner -> perfect. Vervolgens voeden met de Glipstone conditioner en het resultaat was super.
                                Samen kosten die 2 busjes 21€ bij Wax-it, en daar kom je echt een paar jaar mee toe voor 1 auto.

Nivea
                                2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                  Nivea
                                  Idd, hoeveel keer wij die nog niet tegengekomen zijn !!!

Meestal gevolgd door. "mijn zetels blinken en glijden nogal hard, wat moet ik daar juist aan doen ???"

Comment

Toevallig Hollanders? Daar hoor je dat zo vaak hè

Of zadelvet

Die zeepvlokken, daar kan ik nog inkomen. Maar gebruik dan tenminste een deftig product om het af te werken hè...
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Er werd naar een goedkope oplossing gevraagd...
                                      ...
                                      Nivea
                                      Ja Nivea is een goedkope oplossing omdat velen het nog in huis hebben en stel je nu eens voor een voedende stof voor de menselijke huid (die ook leer is)....

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      Idd, hoeveel keer wij die nog niet tegengekomen zijn !!!

Meestal gevolgd door. "mijn zetels blinken en glijden nogal hard, wat moet ik daar juist aan doen ???"
                                      Niet echt een commerciële instelling hé (lachen met een geboden oplossing), beter zou zijn om uit te leggen waarom het geen goede oplossing is (en wat dan wel een goedkope oplossing is... zie beginpost)

Toevallig Hollanders? Daar hoor je dat zo vaak hè

Of zadelvet

Die zeepvlokken, daar kan ik nog inkomen. Maar gebruik dan tenminste een deftig product om het af te werken hè...
                                      Nee totaal geen Hollander, maar wel iemand die tracht te lezen wat er staat, en daaruit de goedkoopste oplossing tracht aan te bieden, misschien niet de beste oplossing maar een oplossing voor het gestelde probleem, en voor je mocht twijfelen Jochen zelf gebruik ik Meguiars Gold Class Rich Leather Cleaner & Conditioner... niet het goedkoopste maar zeker ook niet het duurste product...
                                      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                        Niet echt een commerciële instelling hé (lachen met een geboden oplossing), beter zou zijn om uit te leggen waarom het geen goede oplossing is (en wat dan wel een goedkope oplossing is... zie beginpost)
                                        U heeft gelijk, maar het is dan ook geen oplossing hé

Die Nivea "opmerking" is hier (en op andere fora) al meermaals voorbijgekomen en er dan gepast op gereageerd. Dus met de zoek functie vind je zeker de uitgebreide uitleg terug
                                        Toch even kort. nivea is een vettige crème. Je zetels worden dus helemaal vettig, glanzend en gaan keihard glijden ...

Comment

Working...
                                        X